{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.576 visninger | Oprettet:

fik Bøde for at kigge i min pung.... {{forumTopicSubject}}

igår var jeg på vej til lægen for at blive undersøgt for kræft i halsen, blev jeg standset af politiet på parkeringspladsen. sådan gik samtalen:

Politiet: (banker på Ruden), goddag færdselspoltiet, må jeg se din kørekort.

Mig: ja da

Politiet: Min Kollega siger at du har brugt din tlf. under køreslen.

Mig: øhhh nej, det eneste jeg gjorde var at jeg tog min pung frem og tage min aftale kort ud, plus trykkede på knappen til min tlf. for at se hvad klokken var, idet uret i min bil kører forkert.

Politimanden: jamen så har du rørt din tlf. du får en bøde.

Mig: ja jeg har rørt min tlf. for at se hva klokken var, jeg har ikke talt eller brugt tlf. på den ene eller på den anden måde. du er velkommen til at kigge i min opkaldslog i tlf.

Politimanden: Nej det gider jeg ikke, du får en bøde for det.

Mig: (jeg kan se at manden er absolut liderlig for at give mig bøde, kunne jeg ikke gøre noget ved det, han gik ind i bilen med min sygesikring og kørekort. jeg kan se fra min ur at jeg er 5 min forsinket til min undersøgelse. ringede hurtigt til lægen, hvori jeg fortalte at jeg bliver forsinket. lægen sagde at hvis jeg ikke kommer indenfor 2 min vil han tage den næste patient i rækken.)

Mig: jeg bliver altså nød til at gå, jeg skal til undersøgsel for kræft i halsen.

Politimanden: jeg er ligeglad, du skal bare vente til jeg har skrevet din bøde.

Mig: (jeg var tæt på at gå fra stedet uden at tage min sygesikring og kørekort) Men bankede på ruden igen: Jeg bliver altså nød til at gå, hvis jeg ikke kommer hen til klinikken indenfor 2 min misser jeg min undersøgelse og så skal jeg vente 3-4 uger for en anden undersøgelse. og det er meget at vente på om man har kræft eller ej.

Politimanden: her din kørekort

Mig: kan i ikke sende papirerne til mig

Politimanden: tjooo

Jeg ringede efter undersøgelsen til min politiven, fortalte om episoden. han sagde jeg intet kan gøre, hvis politiet mener at du har brugt din tlf. tja så er der intet at stille op. selvom du kommer i retten er det politiets ord der tæller og ikke din. han sagde til mig at jeg må på ingen omstændighed røre min tlf under køreslen, må ikke engang røre hjørnet af tlf. hvis jeg gjorde det ville jeg få bøde.

Statskassen er tom, skal fyldes op.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fik Bøde for at kigge i min pung....
  • #1   12. sep 2012 Held og lykke med sygdommen/helbredelsen. Cancer er noget bæ.

Når det så er sagt, er du en tosse at rode med telefonen. Det er velkendt at man ikke må bruge sin telefon overhovedet når man kører bil. Så hvis du får en bøde, er det fortjent.
    At du er forsinket til en aftale er aldrig politiets problem. Så må du bare køre hjemmefra noget før. Det er nederen, men sådan er det.

• #2   12. sep 2012 Jo klart du har brugt mobilen og pung os ergo du kan taget synet fra vejen Self er det ikk den helt store chrime men i teorien har du gjort noget forkert smiley og så er det bare at betale ved kasse 1. smiley

• #3   12. sep 2012 der har du godt nok været uheldig så.. jeg holdte i et lyskryds imorges og skrev en sms til min kæreste, da jeg sad med telefonen i hånden kørte en æggeskal op på siden af mig og bankede på ruden.. jeg rullede ned og han sagde bare ''du ved vidst godt hva jeg vil sige til dig..'' jeg svarede bare ''ja, jeg ved det godt.. den smuttede lige, det sker ikke igen :)''.. ''det var godt, ha en god dag kammerat'' sagde han så smiley

• #5   12. sep 2012 Pernille - roder med alt andet? altså man må heller ikke kigge på speedometeret eller i side / bak spejlet? for så tager man jo også øjnene væk fra vejen?

OP - træls at det skulle ske på det tidspunkt, og håber da ikke du har kræft i halsen, ellers god bedring med det.

• #7   12. sep 2012 Det er sgu en træls bøde....og hvis de er så emsige burde de måske være mere obs på folk der ryger og æder....hehe

• #8   12. sep 2012 Hvis betjenten er sikker på at du har talt i telefon, hjælper det ikke med undskyldninger han har hørt dem alle sammen før!
    Det er sur røv, men så har du garanteret taget et hurtigt opkald en anden gang uden at blive snuppet, i sidste ende går det nok lige op.

• #9   12. sep 2012 ja der er intet at gøre, det eneste sted dine hænder skal være, er på rat og gearstang, sån er det.. og faktisk fair nok..!

hvis folk stoppede med alle de ting de ik skulle lave,(incl mig selv) og vær opmærksom i traffikken i stedet for, kunne uheld vel reduceres med 50-75%.

• #10   12. sep 2012 Må man heller ikke æde ryge eller drikke mens man kører?

• #11   12. sep 2012 Du må.gerne æde ryge osv, bare ikke benytte håndholdt mobil( det er lige meget om det er som ur eller telefon)

• #12   12. sep 2012 JA ULLE ,,, eller der der ryger ,, famler efter smøger og lejter .. eller taber smøgen .. de må godt ,,,,

min kammi blev stoppet af en kvinde strisser ,, hun sade han havde snakket i mobil ..dan han kørte fordi hende ,, NEJ sagde han jeg snakkede i warkey ...
    han holdte på det ,,og var i retten ,, han gik fri

• #13   12. sep 2012 Jeg må indrømme jeg synes det er helt tilgrin. Hvorfor faen må man ikke RØRE sin telefon. Får man også bøder for at røre ved sin pung, sin krave, sin diller eller alt muligt andet?

Tilgrin, tilgrin.

Man kunne jo med lethed afgøre den slags med et kig i opkaldsloggen - og endnu bedre et check hos telefonudbyderen.

Jeg bruger sgu også min telefon som ur noglegange - hvis jeg kører i en bil uden ur - eller skal være sikker på det går rigtigt.

• #14   12. sep 2012 Det er sgu da ikke fair nok. Kun hænder på rat og gearstang?? Skal man så også have bøde for at skrue op for radioen?

Tilgrin, tilgrin.

Og dem, som synes det er totalt fair, synes jeg er ret langt ude i deres politiske korrekthed. Det er tilgrin.

• #15   12. sep 2012 Jeg ville indlevere en skriftelig klage.
    Husk bevis på lægetid osv, man skal ikke finde sig i alt fra vores system.

• #16   12. sep 2012 02power, bare fordi han har lægetid beviser det sku da ikk at han ikk har rørt sin telefon?

• #17   12. sep 2012 Håber din undersøgelse gik godt.....

Meen giv ikke alle undskyldningen for dine egne fejl,,, kan godt se at der er en petitesse når det er på en p plads....

Meen helt ærligt så skulle du nok være kørt hjemmefra en halv time tidligere når din tid var så presset, og hvad hvis du ikke havde kunne få en p plads osv. ville det så også være andres skyld........

Der er ikke ret mange mennesker der kører hjemmefra i god tid, og jeg forstår det simpelthen ikke.....

Og nej du kunne have parkeret helt og fundet dine ting frem når du holdt stille.. politiet skal da ikke have skylden fordi du ikke gør tingene i god tid...

Hvis skyld ville det så være hvis du missede så vigtig en tid,,, pga. en punktering.. din dækmand..???

Tror bare du lige er oppe og kører over det og ikke kan se dine egne fejl pga. frustationer... politiet passer bare det arbejde de er sat til.... de skal jo ikke bruge tid som nogen kriver på at tjekke folks opkaldlog osv, du kan så til gengæld selv gøre noget..:

Få fat i en udskrift over dine udgående opkald, og benægt at betalle bøden, og når du kommer i retten smider du dokumentationen foran dommeren og så må du jo tage den derfra....

Men igen... når din tid er så knap er det jo ikke andres skyld, hvis du er på vej til en undersøgelse så har du bare tingene klar, eller finder det frem når du kommer nu er kommet ind til skranken...

Klokken i den sammenhæng er ligegyldigt, for du bruger jo ekstra tid på disse ting, og når du er så presset så er det bare med at rykke røv....

• #18   12. sep 2012 han har rørt sin telefon under kørsel, om det er fair han har fået en bøde eller ej, det kan vi hurtigt blive enige om.. men uanset hvad er der en lov der hedder at mobilen ikke må røres under kørsel, det gjorde han og det har han så fået en bøde for.. uanset hvor latterligt det lyder, så har han stadig overtrådt loven..

• #19   12. sep 2012 Christian Z

Drop nu det pis ikke....

Du ved hvor dit blinklys sidder, du kender også din radio, og kan godt skrue op uden at kikke på radioen.. folk skal sgu holde blikket på vejen og ikke pille efter alt muligt....
    Hvordan tror du lige at ulykker opstår i trafikken.... pga. uopmærksomhed....

Så er den ged "vist" barberet.....

• #20   12. sep 2012 og en liste over udgående opkald kan heller ikke bruges.. han kan sagtens have skrevet en sms, kigget på billeder, skrevet noget ind i sin kalender, spillet spil, et eller andet.. lister over opkald og lægeaftaler kan ikke bruges til noget som helst, for det er ikke noget der beviser noget,

• #21   12. sep 2012 Tænkte på at hvad hvis man bruger sin Mobiltelefon som gps og har en holder til den siddende i foruden, får man så også bøde for det?
    Man får jo ikke bøde for at bruge en gps normalt..

Nogle der kan svare mig på det?

• #22   12. sep 2012 det positive side af historien er at efter undersøgelsen fik jeg at vide at jeg ikke havde kræft.

Men det irriterende punkt er at jeg trykkede på knappen på min tlf så den lyste op heri kunne jeg se hvad klokken er. jeg stod stille overfor rødt, plus jeg hev min aftalekort fra lægen ud af min pung der. altså alt dette skete ikke mens jeg kørte men nærmeste da jeg stod stille overfor rødt.

• #23   12. sep 2012 må man trykke på skærmen til sin GPS ???

for så er da et problem. min tlf er min GPS. og sidder i holder (håndfri) men hvis man følge overnævnte sag, må man jo ikke tag tlf. selvom det er håndfri.

skal jo lige trykke på skærmen for at modtage opkald.

tro det kommer meget an på om den pågældende betjent har en god dag!!!!!

• #24   12. sep 2012 Buggy boy,

jeg var på arb. og skulle afsted derfra. det tager normalt 10 min fra mit arb.plads til lægen, men jeg tog afsted 20 min før. jeg kunne ikke gætte mig frem til at der var en færdselsuheld under min tur til lægen.

• #25   12. sep 2012 Mads H,

det var en politiaspirant, hans overordnede sad ved siden af ham. han glemte helt at spørge mig om jeg accepterede bøden, en normal rutinerde betjent ville ikke glemme sådan noget. han skulle vise sin overordnede hvordan man hiver penge ud af folk...

• #26   12. sep 2012 Du skal bare klage, du må sgu godt røre din TLF. Ligesom med holdere til tlf. i bilerne, der skal man stadigt brúge den ene hånd for at ringe op på mange af dem, ergo bruger man tlf. med den ene hånd, og det er fuldt lovligt, du må bare ikke sidde og tale eller sms self. Udover det, så han da et svin, har selv fået en bøde for at køre uden sele, selvom jeg havde den på, og de forstår ikke at flere og flere hader dem, og ikke respektere dem smiley

• #27   12. sep 2012 Mamhun:
    Nej det er korrekt, men da det ikke er ulovligt ville jeg da trække den i retten (hvis manden har overskud til det)

Så må de jo tjekke hans opkaldstider osv..

Jeg ville tage chancen, det er måske nemmere at betale men jeg ville ikke finde mig i det .-)

• #28   12. sep 2012 Jacob R,

jeg stod stille ved lyskrydset da jeg trykkede på knappen på min tlf for at se hvad klokken er og hev læge aftalen ud af min pung.

• #29   12. sep 2012 Kære venner.

Det latterlige er jo, at man gerne må røre alle de andre ting. hvad er forskellen på om man taler i walkie - og holder den i hånden - eller rør ved sin mobil-telefon.

Helt tilgrin. Sådan er det da bare.

• Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
    #30   12. sep 2012 Ironisk nok må jeg gerne tage min telefon og opkoble den til bluetooth sættet i bilen. Så må jeg ringe alt det jeg har lyst til - så foregår styringen nemlig via knapperne på rattet. Det er dog nok cirka 8 gange mere kompliceret at foretage et opkald end direkte på telefonen. Det er tilgengæld helt lovligt. Jeg siger ikke at loven er tåbelig - men det snerper altså derhen ad. I min terminologi er det altså lige så meget samtalen som fører til at man er ukoncentreret. Vil dog også sige at jeg igår på vej ud af Odense observerede en bil som kørte midt imellem 2 vognbaner, slingrede, kørte op og ned i hastighed, blev holdende da lyskryds skiftede til grønt, og i det hele taget kørte underligt. Da jeg overhalede var det så en kvinde som var igang med at skrive en sms på sin smartphone. Det er måske ikke helt det rigtige navn hvis den bliver benyttet på den måde.........

• #31   12. sep 2012 i skal også tænke på, én politimands stemme tæller for 3 personer - de var 2 politimænd.. dvs der skulle have været 7 personer til stede før han overhovedet ville vinde den sag. og hva så hvis han taber sagen? så ikke nok med at han skal betale bøden, så skal han også betale advokat og retsomkostninger..

• #32   12. sep 2012 Hmm mit håndfri, styres nede fra gearstangen. Har dog lært at bruge det uden at kigge, men hvad hvis jeg nu fjerne opmærksomheden 2 sek ( vel og mærket uden der sker noget), så kan han også jo bare sige; jeg så du rodede ved din mobil....

• #33   12. sep 2012 Lasse RS S,

det hedder røre du din mobil giver det en bøde.

• #34   12. sep 2012 ´Lasse: Nej nej RØR du din mobil får du en bøde.... Du kan lige så godt ligge den i handskerummet så

• #35   12. sep 2012 yessss jeg kan få friproces. fantastisk. går skuda videre med sagen:)

• #36   12. sep 2012 så er den vidst sat på plads.

• #37   12. sep 2012 Lasse RS S,

Politibetjenten sagde til mig jeg må overhovedet ikke røre den, mobilen skal ligge i lommen eller gemt væk. ligeså snart du røre den er man under mistanke for at bruge den. Det er den mistanke som gøre at betjente kan stoppe dig og give dig bøde. sådan sagde han til mig.

• #38   12. sep 2012 Lasse: Hvad så hvis betjenten siger han så dig rode med den SELVOM du kun rører den ? smiley

• #39   12. sep 2012 Reelt så fik jeg faktisk bøde for at rode i min pung. jeg sad og rodede min pung for at finde aftale kortet til lægen. efter jeg fandt den trykkede jeg et split sek. på mobilen for at se hvad klokken var, og tlf. lå på passagere sæddet.

• #40   12. sep 2012 Det er for latterligt. Det er da farligere lige at skulle finde sit yndlingsnummer på cd'en end at se hvad klokken er på telefonen. Nu kan vi vist ikke koge mere suppe på dén. Hellige politiskekorrekte mennesker HURRA!

• #41   12. sep 2012 "rør" er bydeform af "at røre"...så hvis det skal være rigtigt når i grammatikflueknepper hedder det "rører du din mobil"

Nå men jeg var lidt hurtig på tasterne før...man må selvfølgelig æde og drikke ligeså tosset man vil i sin bil(måske ikke lige alkohol, men ellers)...det var blot et udtryk for min holdning, at jeg ikke synes det er bedre at sidde med hånden i en pose burgere fra mac'en end at tjekke tiden på sin mobil

• #42   12. sep 2012 Det er sgu da ikke ulovligt at bruge sin tlf når man kører, hvor fanden står det henne at det er ulovligt ?!?

Det er ulovligt at snakke i en håndholdt tlf..

• #43   12. sep 2012 Har du ikk ur i bilen? Brug det fremover for at slippe for sådan noget lort smiley
    MEN du skulle aldrig havde sagt du havde rørt din telefon hvis du ikk havde snakket i den eller noget.. Du havde jo faktisk ikk brugt den..

Men ja der er ikk så meget at gøre nu.. Og giver dig helt ret i nogle pansere er magtsyge..
    Dog kun en god nyhed du ikk er syg..

• #44   12. sep 2012 Mirza A:
    Selvf er det ulovligt at benytte sin telefon under kørslen med mindre den er på en stander i bilen.. Så er det jo håndfri.. Men stadig kun lovligt at klikke for at modtage og stoppe et opkald..

• #45   12. sep 2012 Reglerne er meget gennemtænkte. Man må f.eks godt tale i håndfri og holde en banan op til øret. De burde nok omformuleres.. smiley

• #46   12. sep 2012 Kunne satme være sjovt og køre og snakke i banan. Eller hvad med en attrap-telefon?

Haha...

• #47   12. sep 2012 hahaha Elgaard.. det skal prøves næste gang panserne er i nærheden smiley

• #48   12. sep 2012 Ja. Jeg vil sgu snakke i banan næste gang jeg passerer politiet.

• #49   9. okt 2012 bare nægt du har de bedste kort på hånden få en udskrift fra din tlf udbyder tag den til retten fremlæg udskrift og se hvad de siger i retten det ville jeg have gjort specielt hvis der står tidspunkt for bøden :O)

• #50   9. okt 2012 Dan r: Det er da ikke bevis for noget som helst. Folk har firmatelefoner, telefoner som kun elskerinden har nummeret på, taletidstelefoner til kriminalitet osv. osv.

Og derudover er begge dele noget hvor opmærksomheden har været taget ret kraftigt fra trafikken. Og dermed ulovligt. Og kan man ikke spise eller skrue på radioen uden at fjerne opmærksomheden fra trafikken er det også ulovligt.

• #51   9. okt 2012 jeg ville bare prøve man kan jo enten få ja eller nej der er da 50% chance

• #52   9. okt 2012 det koster ikke ekstra at nægte/prøve

• #53   9. okt 2012 Den er god den reklame de viser i fjernsynet:
    ( Kør bil, når du køre bil )

• #54   10. okt 2012 Har på ingen måde ondt af dig over den episode. Indstil dit ur i din bil, og hold op med at sidde på bilgalleri og hælde vand ud af ørene om hvor uretfærdig du er blevet behandlet.

• #55   11. okt 2012 Har min i en holder . Så er det lovligt smiley

• #56   11. okt 2012 Du fjerner også synet fra vejen når du skal se hvor hurtigt du kører!! Så om du kigger på klokken på din tlf eller ser hvor hurtigt du kører er vel ligemeget, men så alligevel ik smiley

• #57   13. okt 2012 syntes nu stadig de går i små sko for de er ikke et hak bedere selv kender selv 2 betjente og det er sq ikke små ting de laver i hverdagen kan nævne flere episoder

• #58   15. okt 2012 pansere er her for at hjælpe men deres regler omkring mobil er en smule til at stikke langt op lige meget hvad. fordi lige meget hvormange beviser du har der modsiger hvad de har set så hjælper det intet aligevelle man kan ikke vinde over dem og rettens vej skal man ikke begynde på

• #59   15. okt 2012 Mr.Tuftuf M. hvis jeg var dig ville jeg lade vær med at gå videre med sagen. du kan klage over sagen og vente til rapporten bliver sendt og videre derfra må du så se hvad de så har digtet videre på episoden men man ville aldrig kunne vinde en sag omkring håndholdt mobil under kørsel. jo måske med en meget dyr og god advokat men de er syge i hovedet det ville jeg skrive under på smiley

• #60   16. okt 2012 jacob, jeg har ikke accepteret bøden. derfor går jeg videre med den. Bliver nok kaldt ind til en møde eller for en dommer aner det ikke. lad mig se hvad der kommer ud af det. pisse irriterende at jeg skal betale for en bøde jeg ikke har gjort. mange tror at de ikke har noget at sige når det gælder politiet, og betaler bøden. Hvis man har ret skal man selvføægelig gå videre med det, politiet er også mennesker, de kan også tage fejl. Når jeg er uskyldig vil jeg selvfølgelig bevise min uskyld.

j

• #61   16. okt 2012 har fuld forståelse men har selv prøvet det og ingen ting var der at gøre for ham der politi betjenten der stoppede mig havde åbenbart digtet en smule på episoden da jeg modtog rapporten og efter der kunne jeg godt se at løbet var kørt og havde alle beviser på min side men intet kunne modsige dem

• #62   19. okt 2012 jacob,

hvordan fik du fat i rapporten????

• #63   20. nov 2012 Aktindsigt måske?
    Det er en taber den der!

Mig: ja jeg har rørt min tlf. for at se hva klokken var,

• #64   20. nov 2012 hva så hvis man spiller pik når man kører i morn'køen? er det osse ulovligt?

• #65   20. nov 2012 ja bob det ved du godt du ikke må så du skal holde op med det du kan risikerer at få en bøde :O)

• #66   20. nov 2012 hm... =(

• #67   21. dec 2012 Tuftuf min ven kan desværre kun give Allan ret da du har rørt din telefon, ergo er du skyldig. Loven siger at man ikke må gøre brug af sin telefon hverken på den ene eller den anden måde. Du skal passe på for det ender pludselig med at du sidder med sagsomkostninger osv på din regning. Det er desværre sådan vores jura foregår her i landet.

Kommentér på:
fik Bøde for at kigge i min pung....

Annonce