{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.290 visninger | Oprettet:

At blive taget ved næsen!!! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Som i nok husker havde jeg en toyota celica 1,6 GT nysynet til salg herinde.
jeg fik den solgt..eller det vil sige bytte med en opel manta og 4000kroner.

ejeren af manta'en fortæller at den sidst var synet.i 97
og sagtens kunne synes igen,
når der var blevet lavet rust og den var samlet.

jeg står så her idag og venter på en ophugger der vil købe den igennem mig..
han fortæller da han ser registrerings-attesten.
om jeg godt var klar over at den var afmeldt så den ville aldrig komme på plader igen.
og nej var jeg bestemt ikke klar over.
han fortæller så at sidst den var på plader var i 97 hvor den BLEV afmeldt.
det vil sige ejeren af den manta har taget mig godt og grundigt på røven.

er det sådan at jeg skal hive fat i en advokat ?
eller hvad ville i gøre i mit sted ?
jeg byttede med en celica der var nysynet.
og hvor han så dagen efter fortæller at motoren er defekt.
hvordan kan en motor være defekt. når den lige er gået igennem syn ?

håber på lidt nyttig respons her fra jer.
for jeg er rasende og ked af det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At blive taget ved næsen!!!
  • #2   21. mar 2006 Motoren kan jo teoretisk set være gået i stykker dagen efter syn.

    Fordi en bil er afmeldt kan den da sagtens komme på plader igen. det er da noget sludder. Det øjeblik pladerne skrues af og afleveres, er bilen jo afmeldt. Det har ingen praktisk betydning for hvor vidt bilen kan synes, og komme på plader igen eller ej.


  • #3   21. mar 2006 surt, men hiv fat i din advokat hurtigst muligt..... han ved nok bedre hvad du har af rettigheder osv

  • #6   21. mar 2006 Nicolai L
    En ophugger må vide hvad han snakker om.
    den var blevet afmeldt.
    på hvilken måde ved jeg ikke.
    men den ville aldrig ku komme på plader igen


  • #7   21. mar 2006 Du kan til hver en tid afmelde din bil. Om det er dagen efter den er synet spiller ingen rolle. Det vil være ret naturligt af afmelde en gammel bil, hvor motoren er død, hvis man forventer der skal bruges tid på en renovering. Så betaler du ikke vægt afgift og forsikring i den periode.

    Kan ikke se hvad problemet er.

    I øvrigt hvis bilen er synet i 97, og i danmark skal biler synes hver andet år, når de er over 4 år gamle, har du hele tiden været bekendt med dens status. at en bil er synet i 97 sidst, siger jo absolut intet. Siden den ikke er synet siden 97, kan du jo regne ud at den er afmeldt. Ellers skulle den været synet i 99, 2001, 03, og 05.



  • #8   21. mar 2006 Sludder. Det eneste der kan gøre at den ik kan komme på plader igen er at den er meldt total skadet. Så skal den indregistreres igen, og afgiftes hvis den skal kunne få plader på.

    Jeg er registreret brugt vognsforhandler, så jeg må vel også vide hvad jeg snakker om. Fordi manden er hugger, behøver han ikke vide hvad han taler om.


  • #10   21. mar 2006 Tja, hvis der i 97 er udbetalt skrotningspremie for bilen, kan den ikke komme på plader igen, da den jo burde være hugget op.
    Men hvis den bare er blevet afmeldt i 97, er der intet problem.


  • #11   21. mar 2006 glem det...jeg får ham til at smide en kommentar herinde.
    så kan i skrive med ham.



  • #12   21. mar 2006 hvis den aldrig vil kunne komme på plader igen kan det være pga den har været totalt skadet, har da haft købt 2 biler der havde stået stille i 2-3år, det var ingen problemer der, mener ikke der et krav til hvorlænge de har stået stille, siden de ikke kan få plader på.

  • #13   21. mar 2006 Jeg har nu gennemlæst dit indlæg tre gange, og kan ikke se at ejeren har snydt dig.

    Er mantaen solgt med eller uden plader?

    Hvis uden, jammen så er den tydeligvis afmeldt.

    Har han sagt andet end den var synet i 97?

    Hvis ikke er det jo klart at den er afmeldt, da den skulle være synet løbende hver andet år siden.

    Har han lovet dig den kunne synes uden problemer?
    Det kan han tydeligvis ikke ha, da du selv skriver at han havde sagt der skulle laves rust.


    Jeg kan ikke se hvordan han har snydt dig


  • #14   21. mar 2006 Hvis ham med mantaen fortalte dig at den sidst var synet i 97 så må du da selv kunne regne ud at den er afmeldt!!! det er jo 9 år siden!! og da en bil skal til syn hvert 2. år så må det jo være fordi at den er afmeldt at den ikke har været til syn igen .....

    og hvis din bil bare er blevet afmeldt så kan du sagtens få den på plader igen ... hvad din hugger siger holder ikke en meter ...! er selv inden for auto branchen så ved også et par ting ....


  • #15   21. mar 2006 lyder som om huggeren er ved at tage dig ved næsen

  • #16   21. mar 2006 Jan S : det jeg lige har sagt jo smiley

  • #17   21. mar 2006 Jan S : hehe helt sikkert! smiley

Kommentér på:
At blive taget ved næsen!!!

Annonce