{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.086 visninger | Oprettet:

bank trods rki {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kender nogle banker der tager folk ind trods RKI?
Gerne i odense, min nuværende bank er i aalborg og jeg har en eller anden studerende, og må sige de lån der bliver afbetalt er godt nok skrumpet alt efter de bliver færdige.

Jeg har lavet en masse lort da jeg var yngre, og med pæne ord sat mig selv i lort til halsen. Nu har jeg så lavet en aftale med min bankrådgiver, men hun er en lærling og de mener ikke jeg bør få en anden. Problemet er jeg betaler 2000 ud af min su og hvad jeg ellers kan skrabe sammen på gæld, og hun har lovet at ringe lidt rundt og hjælpe med at spare nogle penge til en evt. sammenlægning af gæld ved bestemte kreditorer men når en er færdig med at betale stopper den bare der. Påtrods af hun har fået alle rki udskrifter og telefonnumre og vi har lavet klare aftaler.

Nu vil jeg så gerne skifte så jeg har mulighed for at tage ned i banken, da min bank er i vejgård (Aalborg), men sparnord vil ikke overflytte fordi jeg står i rki. Kender i til andre banker?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bank trods rki
  • #1   2. okt 2012 sådan er det med andre banker jeg betaler omkring 2500kr af min su i måneden til gæld og det kun en vej og det er at blive ved selvom det er mega monster surt

• #2   2. okt 2012 Jeg vil også gerne betale pengene, men vil gerne have et pengeinstitut der ikke lægger 300km væk så jeg har en realistisk chance for at få møder med min vejleder. På 3 år har jeg betalt godt 100.000 ad min gæld, og det er udover de i forvejen fastsatte 2000 om måneden sparelser i madbudget, flaske penge, og alle de der ekstra små beløb, så de kan jo se der sker fremskridt.

• #3   2. okt 2012 nej det jo det men jeg kunne heller ikke skifte bank pgr rki

• #4   2. okt 2012 Det sgu lidt irriterende når man betaler af på sin gældog gerne vil videre

• #5   2. okt 2012 jeg kan heller ikke få ny mobil eller noget men det jo straffen for ikke og høre efter jo.
    men det er mug nedern at skal vente på man er færdig med alt det betaling

• #6   2. okt 2012 Mht. mobiler osv. på afbetaling der er jeg sgu ligeglad det er en konsekvens, men synes det lidt trist med en løn konto, der skal hverken dankort eller noget til der kan overtrækkes, og jeg er ikke interesserede i flere lån.

• #7   2. okt 2012 En bank må ikke nægte dig en lønkonto som privatperson smiley

Men du skal nok ikke forvente, at de kan finde på at trække din gæld med over.

• #8   2. okt 2012 Det og er jo bare og pøver og ringe rundt . jeg kender det lidt jeg have bank i Randers da jeg bode i Aalborg men det er så os fordi jeg ikke vil af med min vejleder

• #9   2. okt 2012 Jeg har ingen gæld i nuværende bank så derfor kan jeg ikke forstå det skulle være et problem smiley

• #10   2. okt 2012 Ja jeg ved godt logikken, skriver jo lige netop ovenfor at jeg heller ikke har interesse i de kort smiley

• #11   2. okt 2012 Problemet er jeg ikke kan oprette en konto, det er jo derfor jeg opretter indlægget ???

Og som skrevet længere nede er jeg ikke interesseret i hverken kort der kan overtrækkes eller lån, så synes ikke rigtig du besvarer mit indlæg??

• #12   2. okt 2012 OKay det vil jeg prøve smiley Jeg er godt halvvejs i min gæld, så der er lidt endnu, meget af det er stiftet med en jeg var forlovet med og hun er også begyndt at betale af, så det er nok kun et år eller to der er tilbage smiley Kunne bare være rart at kunne gå fysisk ned og lægge en plan og evt. finde nogle "lave" rækværker at hoppe over, som ikke var for dyrt smiley

• #13   2. okt 2012 Og tak for linket jimmi men 400kr om måneden er sgu for meget ekstra udgift når en bankrådgiver egentlig er forpligtet til nogenlunde samme services smiley Så kan de ryge på noget mere gæld istedet smiley

• #14   2. okt 2012 Som andre også har nævnt, så skal en given bank oprette en alm lønkonto til danske borgere. Men de har ikke pligt til at overtage gæld fra en evt tidligere bank. Samtidig har de heller ikke pligt til at udstede et Dankort eller et kreditkort hvis du er i RKI. Men et almindeligt hævekort vil de fleste banker dog give som minimum. Og hos de fleste banker vil RKI registredere også kunne få et Visa Electron kort, som jo ikke kan overtrækkes. Det vil da være muligt at bruge det i butikker og på internettet, så bortset fra der ikke er indbygget kredit, er det nærmest som et kreditkort. Det virker også i udlandet.
    Her er også lige et link til en rigtig god side hvis RKI er kommet i vejen for en:
    http://bricksite.com/rki?id=268908
    Håber det kan hjælpe dig lidt videre. Ps. Odense er også en dejlig by at slå sig ned i smiley

Mvh.

• #15   2. okt 2012 Ricky - Mange tak jeg tager et kig på det smiley Har også mastercard debit nu, det er stortset det samme som visa electron. Og mht. gæld har jeg ingen planer om at stifte gæld for at betale noget andet, synes det er lidt molbo, men mere en hånd i ny og næ til at overskue det resterende smiley

Kommentér på:
bank trods rki

Annonce