{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Alfa romeo {{forumTopicSubject}}

Hejsa. har en ven der skal til og have bil. og han er mega tændt på en alfa romeo. men er der nogle generelle sygedomme ved en 156?
Han er rimelig tændt på den her : http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/156/20-ts-16v-sportwagon/1256460
Er der nogen "alfa" ejere herinde der kan forklare lidt om dem? og om i er glade for mærket/komfortet .
Mvh. Emil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa romeo
  • #1   6. okt 2012 Søg lidt på google. Der er mange meninger og holdninger til en 156... Det siges at de bruger ekstremt meget olie, og at motoren ofte går i stykker. Derfor har mange 156'ere fået skiftet motor. Men samtidig er der også mange der siger det er en mega god bil, bare man passer den meget.

    Har ikke selv haft en, men overvejede det et langt stykke tid, indtil jeg fandt frem til det med olie osv som jeg har skrevet...


  • #2   6. okt 2012 Han skal tænke sig MEGET om før han køber alfa romeo,De har el fejl-rust mm

  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #3   6. okt 2012 Har selv alfa 156. Bare man husker olie. Den er ikke særlig øko.Laver du lidt service hist og pist, er det godt nok. Jeg har endnu ikke oplevet nogle former for fejl. kun motoren som gik, selvom det var olie nok på. Men den kører godt. Hvis din ven bor i kbh, kan jeg fejllæse hans bil billigt!
    Eller skal man ikke være som de der alfa nørder som pudser og plejer sin bil, som om det er en kæreste eje. En bil er en bil.


  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #4   6. okt 2012 Ellers kan han købe min til 15.000 uafg. det er med læder og pioneer anlæg med navi osv osv.

  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #6   6. okt 2012 Ja Morten, ved ikke hvordan den gik. det var olie på gav den bund og pludselig kunne jeg hører tik tik lyde fra motoren.

  • #8   6. okt 2012 To ting - rust og uregelmæssigt olieforbrug, hvis du finder en rustfri, skal man bare huske at tjekke olien når du tanker - 1,8 har ikke de samme problemer, og kører heller ikke med ballanceaksler, og 140 hk er også fint, der er lige lidt mere smæk på 2,0 motoren, men madonna/medina - har haft begge typer, syntes helt klart min 1,8 sportswagon var mest behagelig

  • #9   7. okt 2012 okay kan se på de fleste komentare herinde at han IKKE skal vælge en alfa smiley der skal helst sættets noget gummi rundt en gang i mellem, og så race de forskelige landveje efter mærkets frembrud smiley det siger jeg til ham så. super tak for svarende smiley

  • #10   7. okt 2012 Helt klart en af de bedst kørende biler jeg har ejet, Alfa kan altså bare noget de andre ikke kan, køre egenskaber der ikke tåler sammenligning - spørg enhver Alfist smiley

    PS. Dem der har en negativ mening om Alfa - har aldrig ejet en smiley Det skal bare prøves, længere er den ikke smiley


  • #11   14. okt 2012 2,5'eren er rimeligt skudsikker, så længe den bliver passet med olie og du ikke overskrider eller sjusker med tandremsskift.
    og så har den også den bedste lyd af dem alle (pånær selvfølgelig 3,2 gta)


  • #12   9. nov 2012 jeg har også altid været lidt imod alfa, men nu har jeg sku selv en gammel 155 twin spark, og de kører bare så skide godt smiley

Kommentér på:
Alfa romeo

Annonce