3.164 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 58 Svar

Land cruiser lj70 vs Patrol GR Land cruiser lj70 vs Patrol GR

Valget i mellem Land cruiser Lj70 eller Patrol gr kort model.

Står og skal ud og invitere i en ny offroad bil, en som skal kunne klare div offroad løb i både danmark og ture over til sverige, uden bruge af trailer, og som også skal kunne div små hverdags opgaver.

Glæder mig at til høre jers svar også hvis i har noget spænden til salg...

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Land cruiser lj70 vs Patrol GR
  • #1   17. okt 2012 LJ70'eren er uegnet, da 2l-t motoren er noget forfærdeligt lort... Skal du sammenligne de 2, skal du sammenligne med en Bj70 eller 73, med 3,4l diesel motoren,

• #3   17. okt 2012 X: Der står den skal bruges..., så er en Defender vist udelukket.

• #5   17. okt 2012 Ja ok he he,, er den for sløv Lj eller ?

Var ellers glad for min sidste Lj 70.. Men overvejer om det skal være Patrol denne gang,, synes bare den virker stor og tung i forhold til offroad, men har ikke prøvet en.

• #6   17. okt 2012 Har luret på defender, men har og en penge pung der skal kunne følge med.

• #8   17. okt 2012 Skal det være en Kort model?

• #9   17. okt 2012 Omkring 40.000... men vil gerne have en der var færdig bygget(snorkel,spil,hjul undervogen osv, men i brugt stand selvfølgelig, har også en golf og smid i bytte så har jeg lige mere..

Ja det skal være en kort, vil gerne have en der ikke er for tung.

• #10   17. okt 2012 Jeg ville købe en patrol. for 40 tusind kan du få et fint eksemplar. Men pas på med at køb en færdig bygget, det kan virkelig være noget pint lort du får fat i! En Lj70ér er efterhånden så gamle at de ikke er værd at eje mere og de er svære at få ret mange dele til efterhånden og hvis du vil have lidt større hjul på så bliver den for alvor tam.

Men tænk lidt over hvad du skal bruge den til. køb en standart i pæn stand og smid en undervogn og dæk på så kommer man langt i at have det sjovt. Hvis du skal ud og køre seriøst løb så kommer du ingen steder med 40 tusind alligevel. men hævning, hjul og et spil så kan man have en del sjov både til små løb og i fritiden.

• #11   17. okt 2012 Jamen så er det jo enten en LR Defender 90, en GD'er, en Landcruiser LJ70, Bj73, Pajero, eller Paptrol =)

• #13   17. okt 2012 Der er millioner af reservedele derude til de gamle Landkrøjsere. så det er ikke det der skal holde dig væk. Jeg har jo været utraditionel og ikke for mainstream og har bygget mig en Galloper =)

• #15   17. okt 2012 Så der er flest fortaler for en patrol ? smiley takker for jers svar..

• #16   17. okt 2012 Vil lidt som thomas j siger det passe lidt på med at købe en mad alt gejlet på for i over halvdelen af tilfældene er det gejlet man betaler for i stedet for bilen, nu den jeg har købte jeg fordi at undervogn og motor var tiptop men ellers var der ikke det store med til den ud over store hjul og anden undervogn. en vil dog sige at for 40 kg kan du finde en ganske pæn patrol bare husk at tjekken den godt efter for rust samt topstykke da det er GRens akkilieshæl

• #17   18. okt 2012 hvis du vil bruge bilen til offroad, skal du holde dig fra: landrover/range rover, de har nogen rigtige fine motor såsom TD5 og 300tdi, men men men deres differ og deres stikaksler holder aldrig til en skid, der skal du ud og bruge mange penge på at få det forstærket, hvorfor tror du man næsten aldrig ser en landrover ræser smiley

GD'er har nogen rigtig fine aksler med spær for og bag, men går noget i stykker, så er der ikk så mange der ligger inde med dele til dem, og hvis du skal købe nyt, ja så ka du regne ud at det koster smiley

nissan patrol: ruster, tar knokleled hvis du har ca 35" på, tar topstykket, hvis du er et svin ved en kold motor.... men men men deres motor er rigtig gode (syns jeg) og hvis du sku være så uheldig at ta et knokleled, så er der altid en der har en på lager, og rust ka næsten alle med en svejser.

ville med 100% sikkerhed ta en patrol, og det siger jeg når jeg køre i en toyota hilux smiley de er bare for dyre at begynde at bygge på smiley

• #18   18. okt 2012 køb min patrol for 13.000 og byg den op for resten smiley

• #19   18. okt 2012 I skal have tak for jeres svar, ved ikke om jeg er blevet klog på hvad jeg skal have he he,, Da jeg godt kan lide størelsen på de gamle lj70 da det virker som en bil der kommer igennem og over alt grundet den korte aksel afstad og lav vægt ?

Men er vild med nissan´s 6 benet motor og udsene og det den er 10 år nyere, så måske det mindre udkørt og slidt i alle dele,,, for hvor pæn den er jeg lige glad med, klister den til med stickers alligevel.. og så skal ikke stå og ærge mig hvis den ligger sig på siden, så skal bestemt ikke være ny malet osv.

• #20   18. okt 2012 Lj70'eren er bare alt for svag, og motorerne alt andet end solide, skal du have en 70'er er en bj70 et must. Den er generelt bare mere solidt bygget

• #21   18. okt 2012 Her er forskelle det er dog en Land cruiser VX men lille og ruller lige igennem men ikke så meget power mog stor og tung og med meget power begge dele virker..
    Men nu kommer jeg fra motocross så vægt betyder noget for mig, mindre der skal flyttes mindre problemer når det sidder fast.

http://www.youtube.com/watch?v=GjfrxZEoA4g&feature=endscreen

• #22   18. okt 2012 En LJ70 vejer vel under 500kg mindre. Og har bare ingen hk eller noget moment at gøre godt med. Og glem alt om at lave flere hk på den, det er toppen for svag til. Havde 33" på min, og så skal der intet til, før den må give op. Jeg savnede godt nok nogle flere hk i min..

• #23   19. okt 2012 Der er blandet meninger, men det er perfekt, har lyttet efter... Jeg må se hvad der dukker op af spænde biler, der er godt lavet og ikke kørt helt i stykker..

• #24   20. okt 2012 Anders eller også til alle jer andre,, nu har jeg fået til budt en bj 73 med en b3 motor med turbo på,,, Ville det være bedre end en standart lj 70 ?

Og hvad er den store forskel på en Bj 73 og LJ 70,, kan man tage taget af, eller hvad er der med det tag ?

• #25   20. okt 2012 Helt sikkert lang bedre. B3'eren er en langt bedre motor. Ja, man kan tage hardtoppen af, ret fedt om sommeren. Ja, og så kører BJ med bladfjedre modsat LJ. Kigger du på priser koster bj og ofte langt over det dobbelte.

• #26   20. okt 2012 Så bj 73 er bedre ofroad bj end lj 70.. og kan de holde med efter monteret turbo ?

• #27   20. okt 2012 How,, nå´ men i forstår nok hvad jeg prøve at mumle smiley

• #28   20. okt 2012 forskellen på BJ og LJ er undervognen LJ er med skruefjedre og 2,5l motor og BJ er med bladfjedre og 3,4l motor,
    70 er med hel karosse
    73 er med glasfibertag
    skulle jeg have en Toyota 7* model, ville jeg gå efter en LJ73 og smide en større motor i evt fra en 60 eller 61 Toyota.
    Og grunden til LJ er at den er noget sjovere på Skruefjedre en en BJ på bladfjedre.

• #29   20. okt 2012 Okey,,, det rart at vide smiley så blade fjederne er for stiver til mudder kørelse eller er det ok ? Det mere fordi, jeg har slet ikke set nogen lj 73 til salg og har haft kigget et stykke tid,,, synes kun jeg finder lj 70 og en enkelt bj 73 nu, og så ellers hj 60-61 men de er for store, vil gerne have den så lille som mulig.. men dog med power.

• #30   20. okt 2012 Aksel, B motorerne passer ikke i en LJ. Det er et kæmpe arbejde at bygge om, hvorimod turbomotoren fra 61'eren passer lige i en BJ

• #31   20. okt 2012 syntes at skrue fjedre er bedre både på landevej og i terræn, Er ikke så stive at køre på.

• #32   20. okt 2012 Aksel M: Syntes sgu at de er lige stive, en LJ og er også en stiv fanden at køre i.

• #33   20. okt 2012 Anders N, når det er en 73 karosse passer den ned i om den hedder BJ eller LJ er lige gyldig,
    73 karosse har større motor rum end 70 karossen.

• #34   20. okt 2012 der er en til salg nu på den blå avis, en gx90´er, der er bygget til det... jeg var glad for min da jeg havde den, den køre sku også igennem alt.

• #35   20. okt 2012 Aksel M: Er det noget du er sikker på, mig bekendt er 73'eren bare med længere akselafstand...

• #36   21. okt 2012 Anders N: Er helt sikker på det, for når der kan lægges en 60ér motor i en BJ73, kan der også i en LJ73

• #37   21. okt 2012 Men den store forskel på bj og lj er det kun fjenderne ? For har fået tilbudt en bj73 nu smiley

• #38   21. okt 2012 ja når der er snak om BJ og LJ 73 er de stort set kun affjedringen

• #39   21. okt 2012 OKey,,, jamen jeg må se hvad der dukker op af spænden ting til salg... og så ses vi i muddert smiley

• #40   21. okt 2012 har lige den her og tror den er et fin køb
    http://www.dba.dk/nissan-patrol-28-td-4x4/id-86917899/

• #41   21. okt 2012 Ja det jo ikke en toyota, men det er da noget jeg skal op og kigge på smiley

Tak for det..

Send gerne andre hvis i skulle falde over det..

• #42   4. nov 2012 må lige høre jer igen, mit 4x4 panel..

Tænker lidt på at købe en defender 90 i steder for en lj70 ?

men er det et godt valg eller kan de ikke holde

• #43   4. nov 2012 Aksel M: Forskellen på BJ og LJ73, er stadig motorrummet. Bj'eren er lavet til B motorer, 3b osv. men LJ karossen er lavet til L serie motorer, som 2LT'eren. Jeg syntes det ville være ret ærgeligt at han købte en LJ73, i den tro at en HJ motor passer i, for det gør den ikke!!

En defender er i mine øjne alt for dyr at køre seriøs offroad med. Samtidigt er de alt for dyre i indkøb i forhold til hvad du får, og du skal op og have en TDI'er for at den overhovedet kan flytte sig.

• #44   4. nov 2012 Planen var at køre noget trial løb, så det er ikke offroad ræs, er klar over der skal nogle seriøse motor og transmission ud til hjulene,, Men du har helt ret vil ikke have noget uden turbo og de er dyre,, men kan de holde hvis jeg kan finde en til en god pris,,, synes bare ikke der er nogle toyotaér der er værd at købe, og synes patrolen er for stor og tung. har kigget på suzuki en, synes den er lidt fee´sen..

• #45   4. nov 2012 Hvad sådan noget som en GX90'er så, de koster aldrig ret meget mere.

• #46   4. nov 2012 jeg kigger også lige på denne her ..

http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1975302

• #47   4. nov 2012 men ok en 90 går længde på literen end en 70 smiley

• #48   4. nov 2012 2013 brændstofsafgift, damn... Håber satme at det lukker folks øjne lidt op O.o... Det er jo sindssygt

• #49   4. nov 2012 Anders N, når man snakker toyota er en 73 karosse den samme om den hedder LJ eller BJ, og der er endda lavet en HJ af 73 modellen også
    L står for undervogn og motor "spiralfjedre og 2,5 l motor "
    B står for undervogn og motor " bladfjedre og 3,4 l motor "
    H står for undervogn og motor " bladfjedre og 4,2 l motor "
    7 står for serien
    3 for karosse variant

• #50   4. nov 2012 Du kan da bare finde en 90'er fra før 98...

Iøvrigt er afgiften noget højere næste år end de tal du har der, da de har vedtaget at hæve udligningen med 52%

• #51   4. nov 2012 Aksel M: Du kan sige hvad du vil forenden på en BJ og en LJ73 er IKKE ens. Prøv selv at google de 2, og du vil se at forenden er smallere på BJ'eren da den er lavet til B motorerne. Hvilket også betyder at du ikke kan klemme en B serie motor i en LJ73..

• #52   12. nov 2012 http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1975302

Gælder det her også fra biler før 98 ? Kan ikke helt blive klog på det..

Håber der er nogen der kan hjælpe.

• #53   13. nov 2012 Som jeg forstår det glæder det på alle køretøjer, så hvis den er på vægtafgift kigger du under det, og hvis den er på grøn afgift kigger du under det.

• #54   13. nov 2012 jeg har skrevet til told og skat for jeg forstå ikke hvad det er de prøver at skrive..

For hvis man skal betale afgift af brændstof forbrug bliver de nogle dyre biler alle 4x4 erne..

• #55   13. nov 2012 en lj70 går 7 km/literen det så kommer den til at koste omkring 13600 kr om året bare i den afgift.

• #56   13. nov 2012 En lj'er kører på vægtafgift, mener jeg gav 4000 for min. Alle gulpladebiler kører vægtafgift

• #57   13. nov 2012 ja men i er sikre på det ikke bliver lavet om 1/1 2013..

• #58   13. nov 2012 Aksel du er ikke helt rigtig på den med alle dine betegnelser. De dækker over mere end bare lige. Og en 60/61 kværn passer IKKE ned i en LJ serie, Hverken strøm eller gearkasse. Det er rigtigt at du kan se motoren ud fra første bogstav, men så hører fornuften også op. Du kan f.eks godt finde en model med spiral i for, og bladfjedre i bag... Det kommer helt an på varianten. Den med fronten er heller ikke sand. Den afhænger af motorvarianten. En 70, 71, 73, 75 osv. kan sagtens have samme front. Se f.eks. 73'eren i min profil, den har front som en LJ70 smiley Du kan også finde en 75er som enten er med lad, eller negerbus.

Men en LJ70 på spiraler, og så smid en dynamotor i, så er man fint kørende. Og i hvert tilfælde 500 kg lettere end en GR. Men ingen af dem er jo "luksus" mere hæhæ. En gx90er er mere komfort, men holder ikke til lige så meget i terræn.

Men kig på hvad negerne kører i smiley De ved hvad som holder i længden. Toyotas 70er 80er og 105er-serie og hilux

• #59   13. nov 2012 Lasse: Ja det bliver ikke lavet om..

• #60   14. nov 2012 sjuper tak... ses i muddert...

• #61   27. nov 2012 undskyld jeg forstyre. ang. afgift 2013 skal i finde ud hvad i gir i udlignings afgift og så gange det med 52% så for i mer udgiften. i mit tilfælde på 42eren stiger den 150kr min grand vitara fra 2009 stiger med godt 400kr
    lasse m kør til tyskland og køb en kzj 73 så får du en perfekt længde bil 4cyl 3,0l turbo diesel (kan ikke huske hvor mange heste) fed skrue fjedre undervogn, kort sagt god all round

• #62   21. feb 2015 Hej fandt lige denne gamle tråd, og i var super gode til at hjælpe smiley

Fik købt mig en fin, lj70 den er lidt 90' bygget pæn, så der skal ske lidt med den. Skal af med div side lygter og kæmpe front kænguru gitter osv..

Men hvad kan man gøre ved motoren, eller hvad kan man ligge i, har en gammel V8 liggende men tror de brokke sig til syn over den. Men den 6 benet er for lang at ligge i bilen ?

profilbillede
  • #63   21. feb 2015 Vil gerne have noget i den stil smiley

profilbillede
Kommentér på:
Land cruiser lj70 vs Patrol GR

Annonce