{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Trækaksel probs :( {{forumTopicSubject}}

Hey alle..
Hvordan vil en bil reagere hvis nu den ene trækaksel er ved at ryge sig en tur.
Jeg har det problem at hver gang under kørsel når man kobler ud,så er det som om at når koblingen slipper og motoren igen skal trække. Så gir den et lille løst ryk i styrtøjet mod venstre side. Kobler jeg så ud igen og lader bilen trille, er det samme resultat bare den anden vej..
Nogle der evt kan hjælpe mig med hvad det noglelunde kan være? Jeg har ført dummet mig med at købe forkerte dele hjem smiley

Min tanke går på trækakslen da den os har spyttet alt fedtet ud af manchetten, samt abs'en småblinker hele tiden...

Og så lige den her.. en trækaksel til en Opel Astra 1,4i fra 94. Passer den os på en Astra 1,6 fra 95?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trækaksel probs :(
  • #1   19. okt 2012 Tror nu mere det er en bærekugle.

• #2   19. okt 2012 Jeg må indrømme at jeg ikke er den største mekaniker, men kan bestemt godt se at der er andre ting den evt er gal med. det var nu bare fordi at fælgen er smurt ind i fedt og det kommer fra manchetten ved akslen?
    Hvordan tjekker jeg bærekuglerne.. ind med et koben og lede efter "svupper" eller løse led ik?

• #3   19. okt 2012 Tja hvis der er fedt ud over det hele skal du starte med at løse det problem.

Evt hæv bilen foran (i begge sider) og så gøre som du beskriver. Det er sjældent at et trækaksel led er så ødelagt at det giver så meget slup. Så skal du virkelig have kørt med det længe.

• #4   19. okt 2012 Det er ca en lille uges tid siden den smed fedtet. så der er ikke kørt så meget siden, men jeg kan mærke det blir være og være. Og afhængig af vores biler som vi alle jo er, så skal den bare fixes hurtigst muligt smiley
    Jeg går ud og skiller den ad,og så tar den derfra.. 1000 tak for opmærksomheden drenge smiley

• #5   19. okt 2012 min punto har det samme problem, skiftede så stort set alt i styretøjet.
    fandt derefter ud af at det var det ene topleje der er gået.
    spurgte mekanikeren, han sagde at det sagtens kunne skyldes det fordi fjederben osv. kan flytte sig sidevers.

• #6   19. okt 2012 Det er tilsyneladende både bære og styrekugle. Når bilen er oppe og hænge med hjul på, kan man rokke det hele ca en halv centimeter frem og tilbage. Det virker dog umiddelbart som om at trækakslen også rykker med inde bag manchetten...

Kommentér på:
Trækaksel probs :(

Annonce