{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

dennis l
dennis l
Tilmeldt:
22. aug 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Holde sig igang {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Har en bmw e36 316i.
Problemmet er at når jeg holder stille springer den i omdrejningens mellem 0-800 3 - 4 gange og så går den ud.
Nogle gange holder den sig fint igang og andre gange gør den ikke.
Den kan også finde på at gøre det når jeg køre og så tager koblingen, så går den helt ned i omdrejninger og går ud.
Nogen den måske kan hjælpe mig med hvad det er.
På forhånd tak,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holde sig igang
  • #1   19. okt 2012 Lyder som en defekt tomgangs motor

  • dennis l
    dennis l Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #2   19. okt 2012 Er den dyr og er den til at skifte selv?

  • #3   19. okt 2012 har samme problem.. tomgangregulatoren fungere fint.. gasspjældspotentiometer fungere fint.. har målt alt ud.. eneste defekt jeg kan finde skulle være luftmængdemåleren. har renset den.. det afhjalp mig så den "kun" går ud 1 ud af 10 gange..

  • dennis l
    dennis l Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #4   20. okt 2012 Det er skide irreterende at køre med.
    Men har hørt noget om det måske kunne være lamdasonden der er defekt. Men ville høre hvad i har at sige og om der er nogen der har været ude for det samme som fik det fikset.


  • #5   20. okt 2012 Jeg har skiftet min lambdasonde da den var defekt.. ændrede intet ud over den endte med og bestå testen til syn (udstødning) har prøvet en anden tomgangregulator som virker 100% ... ændrede intet, nye vakuum slanger mm over alt.. renset hele indsugningen og tætnet alt, skiftet indsugnings bælgen da den kan blive dårlig og revne, (det var min) og alligevel kan den finde på at gå ud.. men som sagt hjalp det fra at den gik ud 1 ud af 2 gange til at den "kun" går ud 1 ud af 10 gange nu.. så mit gæt må nok være luftmængdemåleren, men prøv rens tomgangsregulatoren.. evt kan du måle din lambdasonde ud, tvivler på det er den, er det næsten aldrig..

  • dennis l
    dennis l Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #6   20. okt 2012 Helt iorden jeg vil prøve og se på noget af det du har set på . Tusind tak for hjælpen (;

  • #7   20. okt 2012 en utæthed efter din luft masse måler eller en defekt luft masse måler prøv evt og pille stikket af den og så om den så ikke køre fint i tomgang min erfaring med dem er i hvertfald hvis den får de forkerte data ind i motorstyringen i forhold til hvad motoren egenligt får ind af luft så kan den ikke finde ud af det mere

  • #8   21. okt 2012 Jeg prøvede selv det samme med min 320'er. Den døde dog ikke. Den lød som en v8 i tomgang og hele bilen nærmest rystede ved tomgang.
    Som Christian M siger, så skru stikket ved luft masse måleren ud, så den motoren i "nødprogram", dette fik min til at gå næsten normalt i tomgang. En del højere men den holdt omdrejningerne.
    Der sidder to slanger mellem indsugning og luft mængde måler, i den bælg som dennis snakker om. Der var den ene af mine utæt. Så tjek dem smiley De fåes forresten hos koed til rimelige penge.


Kommentér på:
Holde sig igang

Annonce