{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.474 visninger | Oprettet:

2DIN radio- Hvad anbefaler i? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg er nu kommet til seriøse overvejelser om at skifte min standard radio i min næsten nyerhvervede Civic fra 2007 ud med en 2DIN radio, og her er det jeg har brug for Jeres faglige ekspertise, og erfaring.

Jeg har kigget på flere radioer men der er sq så mange forskellige til forskellige priser, og da jeg ikke er ekspert på området, er det jo nemt at blive snydt

Jeg har kigget lidt på Pioneer's AppRadio SPH-DA100
http://www.pioneer.eu/dk/products/25/2043/35829/SPH-DA100/page.html

Den ser jo vældig smart ud, og er i et prisleje jeg kan være med. Dog kan jeg se nogle ikke har kunne koble deres telefoner til uden problemer selvom det hele ser legende let ud i videoer på youtube
Når der er problemer for mig er det typisk den slags der rammer mig, med at forbindelsen ikke virker

Jeg leder efter en 2DIN med 7" skærm. Herunder har jeg listet et par krav jeg meget gerne vil have radioen opfylder:
-Navigation
-Håndfri bluetooth
-Bluettoh musikstreaming (android telefon)
-Evt DVD afspiller
-Ratbetjening til Honda Civic '07

Det er ikke planen at der skal laves anlæg i bilen, så det er ikke nødvendigt den understøtter stort lydudstyr.
Måske bliver højtalerne skiftet ud engang, men det er også det eneste der vil ske.

Jeg har et budget i omegnen af 5-6000 kroner, men de 2000 er formegentlig allerede brugt på radioadapterrammen, så jeg vil være møj ked af at give mere end 4000. I så fald skulle den ihvertfald kunne noget uundværligt! smiley

Ikke for at være afvisende overfor forslag, må jeg hellere få klarlagt at jeg går primært efter kendte mærker som Clarion, JVC, og Pioneer da disse er nemmest at finde hjælp, tilbehør osv til.

Jeg glæder mig til at læse jeres forslag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2DIN radio- Hvad anbefaler i?
  • #4   24. okt 2012 Alpine er det eneste der holder.

    jeg har haft Pioneer det har været noget af det værste lort jeg længe har haft.
    elendig bruger flade og så er de alle utrolig dårlige at skrue op og ned for voloumen når du køre, man er nød til at kigge på radioen for ikk at trykke for hårdt på knappen så den går menu



  • #5   24. okt 2012 Du kan få en universal adapterramme til omkring 400kr.
    Kig evt på nogen af Alpines 2din HU'er de er helt kanon kvali osv.
    Jeg har selv købt mig en Million (kina) med navi, dvd, blåtand, sd kort, bakkamera, ja alt hvad hjertet begerer... Men...
    Kvali og pris er så også derefter. Den virker fint og har haft 0 props med den men ja..
    Håber du finder en radio du er tilfreds med.


  • #7   24. okt 2012 Jeg ledte også efter nogle kategorier, men jeg må have overset den. Jeg ledte nok for meget efter HiFi

    Ja, præcis de mærker du nævner der, er sikkert fine nok, hvis de ikke skal kobles sammen med en nyere bil.

    Men ja, det er nok det radio jeg kan finde til de penge, selve GPS delen på min mobil fungere udemærket så jeg vil da tro det fungere udemærket via radio også.


  • #8   24. okt 2012 Volvo Thomas

    Ja, den ser også fin ud. Den er bare kun forberedt til bluettoh, så det skal også købes. Desuden koster den 8500,- det er alt alt alt for meget


  • #10   24. okt 2012 #Tommy#
    Ja, den så jeg godt. Hvad er hendes forventning kontra oplevelse med den radio?


  • #11   24. okt 2012 jeg har haft et jvc og har nu den du linker til smiley
    jvc'ens menu synes jeg var lidt kedeligt og touch skærmen virkede lidt gammeldags, (købte det så også for 2,5år siden hvor det heller ikke var en helt ny model)

    Pioneeren du linker til har en super lækker menu og har en lækker tocuh skærm som er af glas ligesom iphone og den gps du kan hente der fungere sammen med radion er også super god.

    Jeg synes dog at mit gamle JVC gav bedre lyd? men det kan selvfølgelig sagtens være mig der ikke har fået indstillet det nye ligeså godt smiley


  • #12   24. okt 2012 Søren

    Jeg har pt den der Nav free. Det er lidt upraktisk man ikke kan hente adreser med den uden netværk, men det er super godt den ikke som Google maps henter data konstant. Jeg har godt nok "fri" data men det er stadig fjollet at komme ud til vestkysten og ikke kunne komme videre fordi der ikke er telfonisk dækning

    Lad mig endelig høre nogle flere fordele og ulemper ved den smiley


  • #14   24. okt 2012 den jeg har til det hedder navmii og skulle så vidt jeg ved køre som en rigtig gps, da den har hele kortet i telefonen og derfor bruger telefonens gps signal som headunitet også forstærke med en ekstra antenne smiley har dog ikke prøvet min et sted hvor der ikke har været mobil dækning så kan ikke sige at jeg har prøvet det smiley

  • #15   24. okt 2012 #Tommy#
    Highpassfilter? Det lyder dælme godt, men hvad kan det?

    Jeg har som sådan ikke nogle forventninger, udover lyden bliver lidt bedre samt, jeg får et mere eksklusivt look i bilen i stedet for, gps, telefon hængende i forruden.
    Nu har jeg en galaxy S3, den er godt nok ikke liste, men jeg formoder den virker.


    #Søren#
    Navfree er også med indbygget kort. De rskal bare bruges data for at finde en adresse. man kan f.eks lave en google søgning i programmet og navigere direkte den vej.
    Du kan tage en tur til Herrup her i Jylland smiley Det ligger sådan ret langt væk fra alt smiley



  • #18   24. okt 2012 Jeg tror alligevel jeg vil overveje den radio. Den har tilsyneladende det jeg har brug for smiley

  • #20   24. okt 2012 Jeg har fundet en brugt til 2400, men jeg har godt nok også fundet en ny til 2800. Den brugte er brugt i 14 dage, men er der det stik med, er det nok mit førstevalg.

  • #23   24. okt 2012 Er der alt på nær ramme man skal bruge. Der skal vel være stik til rat fjernbetjening, samt telefonstikket.

    Er det ikke lidt dyrere end 400 hvis det følger med den brugte smiley


  • #25   24. okt 2012 Godt nok ved jeg ikke noget om bilelektronik, men hvis det blot er det almindelig usb->micro han, så synes jeg virker fjollet at give 400 når internettet bugner med av udstyrsnetbutikker der sælger dem der følger med telefonerne til 19 kroner. Det virker næsten for godt til at være sandt at det er det sådan et lille kabel. Det må være noget specielt der skal bruges smiley

    Men nu har du set radioens stik, er det blot et almindeligt usb hun stik der sidder til montering af iPhonen?

    Er ratbetjening bestemt til modeller også? eller køber man et stik der fungere til honda civic og så virker det til stortset alle pioneers radioer, eller er hvert enkelt specielt til bilen og til radioen?


  • #26   24. okt 2012 den volvo thomas linker til, har jeg til salg.. sælges kun fordi jeg skal ha en større alpine, denne er næsten ikke brugt, kun pga. jeg er nørd og vil ha det sidste nye, sælges den

  • #27   24. okt 2012 Tak for tilbuddet Brian, men kan se den ikke har bluetooth eller Navi. Det er blandt kriterierne, så jeg kan desværre ikke bruge den.

  • #28   24. okt 2012 jeg mener faktisk jeg har bt liggene til den, og navi kan tilkøbes, men fair nok, jeg har muligvis en pioneer også, der har det hele.. kan ses i brug i min bil, prisen er jeg ik noget frem til endnu

Kommentér på:
2DIN radio- Hvad anbefaler i?

Annonce