{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.718 visninger | Oprettet:

Bøde ved prøveplader {{forumTopicSubject}}

Sådan lige for nysgerrigheden.

Jeg var på vej hjem fra job på Islands Brygge idag. og midt i et kryds holdt en FerrFerrari 360 (mener jeg) uden nogen i, så så jeg politiet holdte ved siden af, og ved nærmere eftersyn så jeg den havde prøveplader på og der stod en ung gut ved siden af og ventede.

Er bøden ved at køre med prøveplader ikke afgiften, eller er det en skrøne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde ved prøveplader
  • #1   26. okt 2012 Så vidt jeg husker og har hørt, så er det 2 gange afgiften i bøde smiley

• #2   26. okt 2012 Hvordan kan man få en bøde ved at køre med prøve plader ?

• #3   26. okt 2012 Han mister nok bilen..den må ikke bruges til privat kørsel uden et formål ( udstilling, service, syn eller køb/salg )

Han får den igen når han har betalt dansk reg. afgift på den smiley

• #4   26. okt 2012 det kommer meget an på situationen.

enten så har han en reel grund til at køre på prøveplader (prøvekørsel, levering, syn osv)

men hvis det er beviseligt at han har kørt løskørsel på prøveplader, så kan det variere meget. har selv været igennem det. tvungen betaling af afgift, ellers konfiskerer de bilen i en måned, og så bliver bilen solgt på auktion hvis afgiften ikke er betalt, og så fik jeg en bøde på 30k for at ha kørt 6k km på 4 år. dumt, ja. men så har jeg da lært lidt af det smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #5   26. okt 2012 Hvis det har været en lysttur, og de kan bevise det, så kan han risikere at komme til at betale afgiften, og en bøde på samme beløb som afgiften.. Men så har han osse en ferrari på danske skilte xD

• #6   26. okt 2012 bøde svarende til afgift er kun hvis du har svindlet med nummerplader. fx kørt i en tysk bil uden afgift, men på dk skilte

• #7   26. okt 2012 En har kun et hvis tid til at betale afgiften..ellers sælger de den og han for en bøde

• #8   26. okt 2012 så os en Ferrari 360 igår den kørte runde i nykøbing falster, og havde kun prøveplade bagpå og så var den højer styret. men nej tror ik det er afgiften.

• #9   26. okt 2012 så kan han lære det

• #10   26. okt 2012 Jeg så ikke hvad side rattet sad i, men den var grå.
    Jeg tænker mere hvis man kører rundt på islands brygge så er det altså ikke fordi man leder efter et værksted eller synshal.

• #11   26. okt 2012 når okay den her var rød smiley

• #13   26. okt 2012 det kunne jo også bare være en almindelig trafik forseelse han skulle skrives for

• #18   26. okt 2012 er det noget nyt med kun en dag på de klister plader jeg har da set flere i løbet af sommeren til træf som kørte fra fredag til søndag eller hvad de nu havde betalt for

er det ikke bare 100 kr pr dag og så kan du selv vælge hvormange dage du købe

• #20   26. okt 2012 Du kan da betstille prøveplader 14 dage af gangen. Til 100kr pr dag

• #22   27. okt 2012 Det kommer helt an på hvad du skriver i feltet, skal benyttes til, til og fra værksted, kan sagtens benyttes i 14 dage

• #23   27. okt 2012 Det passer slet ikke det der, havde en Yamaha yzf 750r. Og den kørte jeg på, jeg fik en bøde på afgift, skulle betale afgift også. Og 50kr om dagen i opbevaring indtil jeg havde betalt! 50KRONER OM DAGEN! Og den stod 8måneder!

• #24   27. okt 2012 Vis du overholder reglerne for brug af prøveskilte så er der ingen problemer

De kan sku ikke give dig en bøde og forlange at du betaler afgift vis du har krydset af i det rigtige felt

Udstilling med salg for øje er ok
    Kørsel til og fra værksted er ok
    Testkørsel ved ombygning er ok
    Og mange andre ting

Men du må ikke lige smutte forbi Brugsen og handle ind eller hente børn i skole eller hvor de nu går
    Eller en tur til stranden for at spille lækker

Kommentér på:
Bøde ved prøveplader

Annonce