{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

Uknown #001
Uknown #001
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 320

Brugte dæk {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har fundet nogle brugte michellin dæk i nærheden der passer på min alu fælge som skal på til sommer.

De er super billige i forhold til nypris og har stadig 5mm slidbane på sig - men er det forsvarligt at købe brugt?
(Det er kun dæk, uden fælg)

Er der nogen hager med sådan noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugte dæk
  • #1   7. nov 2012 Hvis de er pæne, så ja naturligvis...

Du bruger jo også selv dine dæk mere end én sæson hvis der er mønster til det smiley

• #2   7. nov 2012 Du kan ikke vide om dækket har kørt op over en kantsten 100 gange og karkassen er blevet ødelagt..

men du kan inspicere dækket og se om det er mørt, slidt forkert, og så kan du se produktionsdato (år/uge)

jeg kunne godt finde på at købe et brugt dæk, men det skal ikke være mørt og max 4 år gammelt!

• #3   7. nov 2012 købte 2 til mi for nyligt. bagdækkende var helt tyndslidte og de sku holde året ud 250kr for 2 stk goodyear gt3´er er pillet af nu og har fået vinterdæk på... næste år kommer der andre nye dæk på eller også kommer der nye fælge og dæk

• #4   7. nov 2012 Jeg har nærmest ikke kørt på andet end brugte dæk de sidste mange år. For nylig har jeg købt 4stk michelin alpin 4 14" der var lidt over 1år gamle ifølge datomærkning. De havde kun kørt 2000km, hvilket jeg ikke var et sekund i tvivl om, da de ligner noget der aldrig har været monteret. 1200kr det er under halv pris, og jeg er en glad mand.

• #5   7. nov 2012 Altid brugte dæk eller Nangkang smiley så hvis de ser fine ud, uden for mange hakker eller andre nasty'heder så det bare at få købt og monteret smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #6   7. nov 2012 Jeg ville hellere købe et nogle brugte mærkevare dæk end jeg vil have nye linglong, nangkang eller pingpong eller hvad de nu hedder alle de skoddæk.
    Jeg kan forstå man gerne vil spare, men jeg fatter ikke man vil køre på det billigste kineserdæk

• #7   7. nov 2012 Tjekkede for sjov skyld forskellen fra et nangkang til du nokian som er et udemærket dæk. I den størrelse jeg så, var der kun 100kr til forskel pr dæk. Aldrig nogensinde om jeg ville køre på det lort , når man for så få ekstra kroner kan få noget ordentlig.

• #8   7. nov 2012 Har nu kørt på nogen Nangkang dæk efterhånden og har ingen problemer haft hverken med at komme af med vandet, stå fast eller andet det eneste de støjer lidt mere, men holdbarheden ved alm kørsel kan ofte være lidt længere end ved meget dyrer dæk? Ellers toyo et kanon dæk, sayrun som er prod. I Korea er lavet af Keskin og det er skam også rigtigt gode dæk?
    Men det vil nok altid være en smagssag og folks overbevisning om at de gir så meget mere for dæk så skal de være det bedre..

Selvfølgelig kommer det også an på hvad man bruger dækkene til på en 1000hk supra kan det da godt være noget andet men ellers helt alminding dødelige racere som de fleste køre i skal det sku nok gå selvom der ikke står Michelin eller Continental eller hvad der kan stå smiley

Men det bare min mening hehe

• #9   7. nov 2012 Ja det har vi alle heldigvis hver vores mening om. smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

#10   7. nov 2012 Jeg står også fast. Jeg gider ikke discount dæk og forstår stadig ikke hvorfor folk forsvarer dem og køber dem. Synes det er så latterligt man kan købe en bil til fx 200k og fælge til 10k+, men når der skal dæk på køber man det billigste der kan skrabes op på trods af meget svingende kvali og generelt sløje køreegenskaber. Det er dårligere dæk, specielt i fx undvige manøvre og katastrofe opbremsninger på våd vej. Den dag nangkang vinder en dæktest eller slutter i top 3 ændre jeg måske mening, men indtil da forbliver folks nærighed omkring dæk en gåde for mig. Jeg ville satme ha det dårligt hvis min kone endte i grøften med børnene i bilen fordi jeg skulle spare på det eneste der holder en på vejen.

Raun: De støjer mere og er oftest også svære at afbalancere. Nogle gange er de billige dæk jo nærmest ovale. Grunden til de holder længere er jo også de er hårdere i gummiet. Det betaler du prisen for på våd ved og ved de lave temperaturer der kommer nu

• #11   7. nov 2012 Præcis. Har også måtte le mange gange. Som du skriver, store dyre biler til flere 100000 med den mest lækre komfort der findes, og det smadre man så ved at spare 1000kr på et sæt dæk, og vælge noget der minder om plastik, og larmer af røven til.

Men som sagt, det har vi alle hver vores mening om. Det er jo næsten være en religion Og politik smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

#12   7. nov 2012 Ja hehe en audi eller bmw på linglong skærer altså lidt i øjnene smiley

• #13   7. nov 2012 Meget.

Kommentér på:
Brugte dæk

Annonce