{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Brugt bil køb {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Nu har jeg læst en masse emner om "ny brugt bil", "benzin vs diesel" osv osv.
Jeg har kig på en Passat 1.9 TDI Variant fra 2000, en Golf 1.9 TDI Variant fra 2001 og Octavia TDI Combi fra 2001. Alle mellem 250K og 350K på tælleren.
Har kørt benzin siden så længe jeg husker; bl.a. Corolla 1.3 1997, Avensis 1.8 2001, Wagon R 1998. Kører ca 20K-25K
km om året. Meget få korte ture og langt mest lange ture på landevej og motorvej. Nu vil jeg gerne køre diesel pga. brændstof økonomien, navnligt til de lange ture. Jeg bor på Fyn og kører ofte til Kbh, Aarhus og nordjylland med kone, barn og habengut. Så jeg sætter også pris på god komfort og lavt støj niveau, derfor de tre ovennævnte biler. Prisoverslag 40.000-50.000,- Har kørt alle tre og er mest skudt i en Passat pga. komfort og meget lidt motorstøj.
Men nogle mener at man skal køre 25k-30K km om året for at det kan betale sig.
Men vil da gerne kunne køre 18-20 km/l med lave omdrejninger og med god plads til det hele. Har overvejet Avensis 2.0 D-4D St. car, men så langt kører den heller ikke på literen, men det er et sikkert valg om ikke andet for pålideligheden. Har også strejfet Polo Variant TDI/Seat Cordoba Vario TDI men de er få og pladsen noget mindre selvom den gør jobbet godt.
Hvad synes I? Jeg skal bruge masser af plads, omkring 20 km/l, helst diesel og langturskomfort. Er de tre første bud den rigtige vej?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt bil køb
  • #1   7. nov 2012 Er selv fuldt ud tilfreds med min Passat! Har selv haft en golf 4 variant også, og der synes jeg der var lige lidt nok plads på bagsædet! Du går sgu ikke galt i byen med en Passat!!

  • #2   7. nov 2012 Jamen hvor mange km kører du i alt om året siden du synes diesel ville være at foretrække ?

  • #3   7. nov 2012 Har selv en passat tdi fra 02 og må indrømme at den er rigtigt lækker at køre i dejlig komfort smiley
    ud fra de forslag du kommer med ville jeg vælge en passat da der er rigtigt god plads og er mere lækker og komfort en golf, og synes den er mere lækker end de andre
    har haft min i lidt over et halvt år nu og har ik haft en eneste fejl på den , gir den lidt belladd i tanken når jeg tanker og kører både langt og korte ture smiley
    ps min har kørt 310.xxx og fejler intet smiley


  • #4   7. nov 2012 Jeg havde også hoppet på passaten. Man kan få et fornuftigt eksemplar til 50k. Læker vogn, med MASSER af plads smiley

  • #6   7. nov 2012 desvære ikke mange penge.. men en W202 220CDI køre ikke super super langt på literen men 16-17km/l er neget muligt. og så chip den super maskine.

    men det jo et spørgsmål smag...


  • #7   8. nov 2012 Thomas K - Ja, jeg har en fætter der kører Polo Variant 1999 TDI, motor og bil kører super, men pladsen er ikke imponerende. Så skulle det lige være som bil nr. 2 som benzin. Står stadig og vugger mellem Golf, Passat og Octavia. Alternativt en Corolla St. car eller Avensis St. car benzin. Hører så meget om afgifter til diesel og EGR ventiler mig her og der. Har trods alt aldrig haft problemer med Corolla og Avensis da jeg havde dem.

  • #9   8. nov 2012 Thomas K - Tak for svaret. Lyder som om jeg er tilbage ved mit udgangspunkt. Begyndte at tænke en del efter en masse læsning om dit og dat, men diesel it is. smiley

Kommentér på:
Brugt bil køb

Annonce