{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.895 visninger | Oprettet:

Volvo amazon spørgsmål til køb / drift {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har brændt mig lidt varm på en Volvo Amazon. Da mit behov for 2. bil er lidt speciel (skal køre 400 km hver 3. uge) da vi er 3 mand der skiftes til at køre ville det være ideelt med en veteran bil med billig vægtafgift, og så er sådan en jo gudesmuk smiley

Jeg kan lave alt på en bil selv, men vil gerne vide om der er noget specielt jeg skal være opmærksom på. Hvilken motorstr skal man gå efter, hvad er oftest slidt op på sådan en osv. Her snakker vi alt det mekaniske.

Kan man bruge drivlinje fra nyere volvo ? Her tænker jeg på 5 trins gearkasse eller evt overdrive fra noget 240 osv.

Rust og kabine / interiør giver sig selv i forhold til slitage og rep.

Så Amazon folk kom da på banen og giv nogle gode råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo amazon spørgsmål til køb / drift
  • #1   7. nov 2012 som med alt andet får man hva man betaler for smiley køb en 70er og drivlinen fra 240 passer ikke i men alt kan jo laves smiley

• #2   7. nov 2012 Du skal nok lede efter en med en b20.. Den jeg hade var en 65. Den er ikke til at slide op... Har haft en og den blev kørt meget hårdt! De eneste det er at lort er at knappen sidder i gulvet, dvs den er fod betjent..har det med at gå hurtigt i stykker.. . For at kunne smide en gearkasse fra en 240 så skal du have et specielt gear hus, som sidder på alle 240 fra 75, men er pisse svært at få fat på, og det er enda i Sverige.
    Dele og rep, ja man kan sku nok finde de hele i Sverige...

Håber det hjælper dig lidt...

• #3   7. nov 2012 Det lyder godt. Altså jeg bør gå efter en B20. Kan se at nogen af dem der er til salg er med overdrive. Var det standard på dem, eller er det eftermonteret. Og er det knappen til overdrive der sidder i gulvet ? Den kan man vel bare lave en anden kontakt til evt på instrumentbordet ?

Kan man tage motor og gear fra 240 samlet og proppe i eller kræver det også at man tager tænkehatten på smiley

• #4   7. nov 2012 Nej, dem der er til salg med od gearkasse er lavet om... Desværre får du ikke en B21/230 ned i en amazon, der er ikke plads, med mindre du, er go plade smed....
    Knappen i gulvet er til fjernlys, kan godt give nogen problemer, men så laver man bare en anden knap...

Så vidt jeg huske, kan huske forkert. Der er 2 modeller af gearkassen, en med lang gearstang og en med kort gearstang, eller så er det på 140 modellen...
    Når man så skal skifte gearkasse, så skal man lave et nyt hul i kardan tunnelen.. Men der bare at skære et hul... Og lukke de 1 hul.
    Den jeg hade havde en lang gearstang, det vil sige at gearstangen starter inden ved pedalerne... Og går skråt op i mod instrument bordet..

• #5   7. nov 2012 Man kunne altså godt få amazon med OD fra ny. og de var vist kun leveret med lang gear stang, til gengæld ku du få dem med 3 og 4 gear, 3 gears modellen hedder osse quick. og en B18 er bare ikke til at slå ihjel har selv haft en 67 for år tilbage.

• #6   8. nov 2012 Ok, lyder godt det lyder lidt som om det er en kampvogn hvilket passer mig fint smiley

Kommentér på:
Volvo amazon spørgsmål til køb / drift

Annonce