Volvo amazon spørgsmål til køb / drift {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har brændt mig lidt varm på en Volvo Amazon. Da mit behov for 2. bil er lidt speciel (skal køre 400 km hver 3. uge) da vi er 3 mand der skiftes til at køre ville det være ideelt med en veteran bil med billig vægtafgift, og så er sådan en jo gudesmuk
Jeg kan lave alt på en bil selv, men vil gerne vide om der er noget specielt jeg skal være opmærksom på. Hvilken motorstr skal man gå efter, hvad er oftest slidt op på sådan en osv. Her snakker vi alt det mekaniske.
Kan man bruge drivlinje fra nyere volvo ? Her tænker jeg på 5 trins gearkasse eller evt overdrive fra noget 240 osv.
Rust og kabine / interiør giver sig selv i forhold til slitage og rep.
Så Amazon folk kom da på banen og giv nogle gode råd
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 12 Emner: 1 Svar: 152
sep 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 386
Dele og rep, ja man kan sku nok finde de hele i Sverige...
Håber det hjælper dig lidt...
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Kan man tage motor og gear fra 240 samlet og proppe i eller kræver det også at man tager tænkehatten på
sep 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 386
Knappen i gulvet er til fjernlys, kan godt give nogen problemer, men så laver man bare en anden knap...
Så vidt jeg huske, kan huske forkert. Der er 2 modeller af gearkassen, en med lang gearstang og en med kort gearstang, eller så er det på 140 modellen...
Når man så skal skifte gearkasse, så skal man lave et nyt hul i kardan tunnelen.. Men der bare at skære et hul... Og lukke de 1 hul.
Den jeg hade havde en lang gearstang, det vil sige at gearstangen starter inden ved pedalerne... Og går skråt op i mod instrument bordet..
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 11 Svar: 783
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Volvo amazon spørgsmål til køb / drift