Køb af bil, 206 S16... {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har tidligere spurgt herinde, omkring en 206 2.0 GTI fra Peugeot.
Har så været land og rige rundt for at kigge på disse biler, og jeg måtte sande at ikke EN af disse biler var iorden. Tror simpelthen hen at motoren er for stor for sådan en lille skrøbelig bil. Der var hvertfald store tegn på, at diverse sliddele ikke er skabt til ræs.
Så...
Nu har jeg kigget lidt på en 206 S16.
Har prøvet et par stykker, og umiddelbart synes jeg da faktisk de er friske nok. -særligt når man tænker på, at de ka køre ret langt på literen. ca. 15km.
Men det undre mig lidt, at når man kigger diverse sider med biloplysninger, så er de alle enige om, at den klare 0-100 på 10.6sek.
Men jeg synes dem jeg har prøvet har virket mere friske end det.
Kan det passe, eller er der så blevet pillet i dem jeg har set på ?
Har fundet en håndfuld RIGTIG flotte 206 S16, med få km, og endda passet som en ny bil.
Ville bare godt lige have lidt grund info om motoren og bilen. Der er sikkert en masse herinde som har prøvet og haft sådan en bil.
Gider ikke 106, eller 306.... de er for grimme.. så hold jeg til 206 modellen ;o)
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
Men i sidste ende er det smag og behag.
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
Desuden virker den blød og slasket i gearskifte osv.
men det er jo også en fransk bil
Men det er selvfølgelig ret fornuftigt hvis den går op til 15km/l
er det reelt eller opgivet forbrug?
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Jeg tror, uden at vide det, at dem jeg har set på af GTI'er er blevet voldkørt, og ikke passet særlig godt.
-Når jeg så siger at de ikke er passet særlig godt. Så mener jeg at der er blevet rodet rundt i dem, med anlæg, luftfilter, højtalere, lys og lygter osv osv.
Jeg går meget ind for, at bilen står så standard som muligt, og der er ikke er pillet rundt med al mulig gøgl.
De fleste 206 GTI jeg har prøvet har været sunde nok i motoren. Men gearskifte/kobling og bagbro og styrekugler osv har været slidt op, og når først sådanne dele er slidt op, så går jeg gerne uden om bilen, da det indikere hvordan de er blevet kørt.
Bare fordi det er en 206 GTI, behøves man jo ikke voldbanke den
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Men jeg tænker mere på undervogn, og acceleration/tøven ved gas
Da virker en 1.6 S16, jo noget mere frisk end mange andre 1.6'er i andre mærker. F.eks. VW.
Jeg skal jo hverken køre stærkt eller hidsigt, men pendle ca 50km hver vej hver dag.
Så det gør jo ingenting at bilen er lidt frisk oveni, samtidig med den køre langt på literen.
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.595
Den kan kører de der ca. 15 km/l ved landevej/mnotorvejs kørsel...
Min erfaring er at stabilisatorboltene ikke holder voldsomt længe på dem, men kan være det bare er min kammi der køber dem for billigt
Men alt i alt en fin komfortabel og økonomisk bil, der også kan være lidt frisk, når den skal
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
Det da meget mere motor, og føles meget mere frisk i hverdagen!
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.595
Men gamle dieselbiler bliver jo dyrere at have nu, så ved ik om det kan betale sig mere...
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Men ingen tvivl om, at hvis man havde den som pendlerbil, hvor den KUN kørte lange ture, så var den jo at foretrække.
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
Køb af bil, 206 S16...