{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Køb af bil, 206 S16... {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg har tidligere spurgt herinde, omkring en 206 2.0 GTI fra Peugeot.
Har så været land og rige rundt for at kigge på disse biler, og jeg måtte sande at ikke EN af disse biler var iorden. Tror simpelthen hen at motoren er for stor for sådan en lille skrøbelig bil. Der var hvertfald store tegn på, at diverse sliddele ikke er skabt til ræs.

Så...

Nu har jeg kigget lidt på en 206 S16.
Har prøvet et par stykker, og umiddelbart synes jeg da faktisk de er friske nok. -særligt når man tænker på, at de ka køre ret langt på literen. ca. 15km.

Men det undre mig lidt, at når man kigger diverse sider med biloplysninger, så er de alle enige om, at den klare 0-100 på 10.6sek.
Men jeg synes dem jeg har prøvet har virket mere friske end det.
Kan det passe, eller er der så blevet pillet i dem jeg har set på ?

Har fundet en håndfuld RIGTIG flotte 206 S16, med få km, og endda passet som en ny bil.

Ville bare godt lige have lidt grund info om motoren og bilen. Der er sikkert en masse herinde som har prøvet og haft sådan en bil.

Gider ikke 106, eller 306.... de er for grimme.. så hold jeg til 206 modellen ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil, 206 S16...
  • #1   13. nov 2012 Alt kan ødelægges hvis man kører og skifter gear som en tosse...tror nu nok mere det er grunden end kvaliteten er dårlig...Men en S16 en skam en fin bil - men du må ikke sammenligne den med en GTi. 2,0 har meget mere moment - og trækker på en helt anden måde.
    Men i sidste ende er det smag og behag.


  • #2   13. nov 2012 Jeg synes nu ikke en s16 er særlig vildt frisk.. de 10.6 passer nok meget godt.

    Desuden virker den blød og slasket i gearskifte osv.
    men det er jo også en fransk bil smiley

    Men det er selvfølgelig ret fornuftigt hvis den går op til 15km/l
    er det reelt eller opgivet forbrug?


  • #3   13. nov 2012 de 15km/l er målt af forbrugere rundt om på nettet smiley

    Jeg tror, uden at vide det, at dem jeg har set på af GTI'er er blevet voldkørt, og ikke passet særlig godt.
    -Når jeg så siger at de ikke er passet særlig godt. Så mener jeg at der er blevet rodet rundt i dem, med anlæg, luftfilter, højtalere, lys og lygter osv osv.
    Jeg går meget ind for, at bilen står så standard som muligt, og der er ikke er pillet rundt med al mulig gøgl.

    De fleste 206 GTI jeg har prøvet har været sunde nok i motoren. Men gearskifte/kobling og bagbro og styrekugler osv har været slidt op, og når først sådanne dele er slidt op, så går jeg gerne uden om bilen, da det indikere hvordan de er blevet kørt.
    Bare fordi det er en 206 GTI, behøves man jo ikke voldbanke den smiley


  • #4   13. nov 2012 og selvfølgelig er 2.0 GTI jo NOGET hurtigere og voldsommere end en 1.6 motor.
    Men jeg tænker mere på undervogn, og acceleration/tøven ved gas smiley
    Da virker en 1.6 S16, jo noget mere frisk end mange andre 1.6'er i andre mærker. F.eks. VW.

    Jeg skal jo hverken køre stærkt eller hidsigt, men pendle ca 50km hver vej hver dag.
    Så det gør jo ingenting at bilen er lidt frisk oveni, samtidig med den køre langt på literen.


  • #5   13. nov 2012 Hvis du ikke giver den voldsomme tæsk, så er det en rigtig holdbar og velkørende bil...
    Den kan kører de der ca. 15 km/l ved landevej/mnotorvejs kørsel...

    Min erfaring er at stabilisatorboltene ikke holder voldsomt længe på dem, men kan være det bare er min kammi der køber dem for billigt smiley

    Men alt i alt en fin komfortabel og økonomisk bil, der også kan være lidt frisk, når den skal smiley


  • #6   13. nov 2012 100km om dagen.. så tag dog en 110hk HDI når det nu skal være fransk..
    Det da meget mere motor, og føles meget mere frisk i hverdagen!


  • #7   13. nov 2012 Jeg bryder mig ikke om dieselbiler, når det er en øko bil, som skal klare småture, og pendlerture smiley

  • #8   13. nov 2012 hvis du kører 100km 5 dage om ugen, så sku den da meget gerne blive luftet ud smiley

  • #9   13. nov 2012 Nu findes der ikke en 110 hk HDI i en 206, men en 90 hk, som dog er yderst velkørende og super holdbar smiley

    Men gamle dieselbiler bliver jo dyrere at have nu, så ved ik om det kan betale sig mere...


  • #10   13. nov 2012 Jeg tror også, at Dieselbiler har bedst af lange ture, og al det der start/stop og småture er dræbende for en dieselbil.
    Men ingen tvivl om, at hvis man havde den som pendlerbil, hvor den KUN kørte lange ture, så var den jo at foretrække.


  • #11   13. nov 2012 hov. 2.0 så da smiley



Kommentér på:
Køb af bil, 206 S16...

Annonce