1.218 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Opel Tigra starter pludselig ikke? Opel Tigra starter pludselig ikke?

HEj BG, jeg har denne Opel Tigra 1.6 16v som ikke engang har rundet de 200.000 km endnu og motor har der aldrig været noget med i de 9 mdr jeg kørte i den!
Nu er pladerne selvf røget pga renovering, kørte den frem og tilbage på vores grund og startede motor hver tredje dag til den blev varm så den var lidt i live inden motor røg ud.
Så da jeg skulle starte den sidst, var der ingen gnist? Der er ikke pillet ved tændingen eller nogen anden form, synes det er underligt den startede fint sidst, men nu er der ingen gnist.. Tændrørene gnister..
Nogen der ved hvad det kan være? Og især når Tigra'en pludselig vælger at miste gnisten mens den er slukket?

Alle svar er brugbare! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Tigra starter pludselig ikke?
  • #1   14. nov 2012 Hvordan kan du skrive der er ingen gnist og så senere skrive at tændrørene gnister

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #2   14. nov 2012 den gnister, men mangler gnist ?

hvordan filan ka det lade sig gøre ? smiley

• #3   14. nov 2012 altså... kan tydelig se, at tændrørene gnister men den gider stadig ikke starte smiley Undskylder for min dårlige formulering..! smiley

• #4   14. nov 2012 for den benzin, det er jo den anden vigtige ting for at motor vil starte

• #5   14. nov 2012 den har ½ tank endnu og det er nyt benzin smiley

• #6   14. nov 2012 jo jo men kommer det op til motoren smiley det er jo ret vigtigt

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #7   14. nov 2012 kan man ikke knalde tænding på og skubbe den frem i gear, fior at tvinge benz frem i systemt ?

eller var det kun på gamle biler og knallerter smiley

• #8   14. nov 2012 er temmelig sikker på den eletriskke pumpe ikke vil lade det blive suget op på den måde

• #9   14. nov 2012 Der har endnu ikke været frost, men lyder som typisk opel;)

Du har følgende muligheder for at sikre dig strøm, midterste kabel i fordeleren skal ud renses, og tilbage, samme emd stelledning på spolen.

Og deredter køb en silikonespray til el kabler, alt du ser af ledninger i motorrum spray til, vent 10 min, så starter den..

• #10   14. nov 2012 Når du siger der er hbist på tændrørene?? Men så skriver du i samme sætning der ikke er?
    Hvordan har i testet dem? Ved at pille af og teste, eller skru dem af og lade dem sidde på tændhætten og forsøgt at starte?
    Stillestående opel har problemer med fugt, mit bedste bud er silikone spray, bilen kan ik bare blive defekt af at stå:) Medmindre du i søvne ubevidst går ud og mishandler den;)

• #11   14. nov 2012 Hvis tændrørene gnister. Er det ikk noget med tændingen. Muligvis en løs forbindelse ved benzinpumpen. Eller evt en defekt benzinpumpe?

• #12   14. nov 2012 Det kan være benzin pumpen der har sat sig.
    Tjek om der kommer brændstof op til motoren ved at pille fødelangen af og sætte tænding på, hvis der kommer en stråle ud af den er der benzin.

• #13   14. nov 2012 kan også være pumpe relæet

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.901
    #14   14. nov 2012 tror det er din benzinpumpe

• #15   14. nov 2012 Pumpen er jo nemmeste at udelukke, hun kan sprøjte startspray igennem luftfilter og en anden samme sekund forsøger starte.
    Går den igang er det benzin tilførslen, men sådan en pumpe sætter sig nu ikke bare på 3 dage;) Der står godt nok bilen er afmeldt, hvor godt den står beskkyttet ved vi jo intet om;)

• #16   14. nov 2012 Det nemt:

De pumper kan dø fra den ene time til den anden, du kan køre til hverdag uden problemer, stopper man så bilen og vil starte igen med det samme kan den være død.
    Har selv prøvet den nogle gange

• #17   14. nov 2012 Nu er jeg ik den største opel fan, men min eks jeg kendte 10 år var opel freak,det vil sige alt andet end opel kunne hun ikke bruge til skole eller job;) Sandt nok, men opel ville aldrig starte..så skulle hun bruge min bimmer;)

Men lad være give sådan en lille pige i indlægget alt muligt fif om hun skal ene andet,altså om teste benzin og gnist osv. Der er levende menensker i omegnen;)

Men vil sig det er en skam bilen ikke var indregistreret, som på omega modeller, pimpen kan godt sidde fast men kommer fri igen ved at man trækker bilen 100-200 meter så vil den pludselig selv igen. Dog ikke nemt uden nr plader;)

• #18   16. nov 2012 Hej igen.
    Så er der prøvet lidt af hvert, en af mine søde kammerater har fejlfundet lidt på bilen med mig.
    Vi har bla. fundet ud af at bilen fint gnister som den skal, dog kommer der intet benzin når man piller slangerne af oppe ved dysebroen.

Benzinpumpen må man så regne med er defekt, men kan man måske prøve at ruske lidt liv i den ved at banke på den eller er det bare slut.
    Og hvor sidder den placeret, under bagsædet eller hvordan?

På forhånd tak og god weekend.

• #19   16. nov 2012 Den sidder i tanken ifølge tolerencedata på en tigra a

• #20   16. nov 2012 pil bagsæde af, en rund aluplade med kabel sidder på taken, der skulle være 6-8 skruer pil dem af, på den top du hiver af kan der være filter på som er stoppet.

For at sikre benzinpumpen.

i kan hælde benzin ned i luftfilter, hvis den starter er i sikre på benzin pumpe er død.

HUSK montere ny pakning på tanktop når i monterer ny pumpe, ellers lugter det af benzin i bilen.

Good luck

• #21   16. nov 2012 Kim - kan du se om den passer overens med 1,4 tigra motoren??

• #22   16. nov 2012 Efter hvad jeg lige kan slå op, så skulle de passe sammen.

• #23   16. nov 2012 Tigra har jo kun en model tankmåler så de kører ved med ens pumpe alle sammen;)

Vær OBS på schweiz importeret biler IKKE kører med ens tank som tyske heller ikke bremsevæske beholdere eller ledningsnet i flere bilmærker.

Så hvis bilen i din bekendtskab er importeret har det en betydning hvor den er fra.

Kommentér på:
Opel Tigra starter pludselig ikke?

Annonce