{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.591 visninger | Oprettet:

Peugeot 306 problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Peugeot 306 1.8 16v.
der ikke gider at holde i tomgang????
når jeg drejer nøglen for at starte den så springer den lige igang.
men så efter ca. 3 sekunder falder den bare helt ned og dør fuldstendig?
og kan kun holde den igang ved at ''pumpe'' på gassen. (den kan ikke holdes igang ved at holde seederen på det samme sted. fx 3000 omdrejninger?
-dette skete efter jeg prøvede at nulstille tomgangs kodningen
ved at tage pluds polen af, og derefter satte jeg den på igen efter ca 20-30 minutter. og dette blev endnu værre??

Håber i kan Hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 306 problem
  • #1   21. nov 2012 Er der noget galt når du kører eller er det kun tomgangen den er gal med?

Men prøv følgende:
    - Rens batteripolen
    - Kontroller at alle vakuumslanger er tætte
    - Rens/skift tomgangsregulatoren

• #2   21. nov 2012 godt bud når det er peugeot, tjek lige alle dine stel forbindelser for ir osv, før du begynder at kigge andre steder.. havde et hav af problemer med konens Citroen, forhandleren skiftede 7-8 forskellige ting, indtil en kvik svigerfar kiggede på stelforbindelsen.. 240kr senere og 5 nye stelkabler skiftet.. bilen kører perfekt nu.. siger ik at det er dit problem, men det kunne godt gi mening at du har en dårlig stel forbindelse.

• #3   21. nov 2012 Det er din step motor der skal finde på plads igen, kommer efter noget kørsel

• #4   21. nov 2012 Tak for rådene, men alt dette er prøvet.
    Bilen kan ikke køres i da den bare dør hvis jeg prøver at køre??

• #5   22. nov 2012 Har du skiftet stepmotor som KV anbefaler?

• #6   22. nov 2012 Har du haft en tester på? Lyder lidt som samme fejl som min havde. Defekt MAP sensor på manifolden. Koster omkring 200kr hos Peugeot.

Men det kan selvfølgelig være alt muligt andet også.

Når du piller strømmen fra, så vil du som du selv skriver nulstille tomgangen, og derfor skal den lige lære tomgangen igen, dvs. regulatoren kører ud i ekstremer for efterfølgende at finde sine yderpunkter for netop din motor. Det er nok det gør det værre.

Hvis du har en fejl der påvirker motorgangen, så kan den nok ikke lige lære tomgangen igen, før du har fixet fejlen.

Kommentér på:
Peugeot 306 problem

Annonce