{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.568 visninger | Oprettet:

BMW DSC funktion {{forumTopicSubject}}

hvad er det helt præcist DSC gør?

hvilken forskel er der når man aktivere det eller bare lade det stå?

hvis jeg ik har slået det til er der så ikke esp i bilen?

og hvis jeg vil køre hurtigt i motorvejen og ikke ønsker at bilen glider, skal jeg så have det til eller fra?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW DSC funktion
  • #1   26. nov 2012 Dsc er som du selv siger "moderen" til esp og er en meget indviklet computer der selv regner ud omkring forholdene og over/under styring med meget mere! Og hvis det er en 4 hjulstrækker aktivere den også X drive systemet smiley

• #2   26. nov 2012 Som udgangspunkt er DSC slået til (aktivt), og du skal ikke gøre noget. Du skal kun deaktivere det hvis du vil "lege" med bilen. Jeg vil kun anbefale at slå det fra hvis du er på bane - på offentlige veje og i trafik bør det være aktivt.

Hvis du har sports aut. gear er det slået fra i Sport+ mode (sådan er det ihvertfald i min Z4). Så kan man drifte uden at DSC kommer i vejen smiley

• #3   26. nov 2012 DSC er ikke moderen til ESP, det er bare BMW der kalder ESP for DSC, ligesom andre kalder det noget andet.

Uden DSC = ingen antispin eller anti udskridning, så DSC er en god til når man kører RWD og ikke lige tænker over det hvert sekund man kører..

• #4   26. nov 2012 Man kan også "drifte" i min E91, med DSC slået fra (om den er står på aut. eller Manual Sport, er det samme)
    Gid E91'ern havde lidt spær på bagakslen, så ville drift være væsentlig nemmere... smiley

• #5   26. nov 2012 Vi kan godt blive dels enig men dsc er udviklet så meget i forhold til esp..

• #6   26. nov 2012 Dynamisk stabilitets kontrol

- Den dynamiske stabilitetskontrol (DSC) sikrer fuld kontrol over bilen selv ved vanskelige forhold og på vanskelige vejunderlag, og det øger den aktive sikkerhed.

DSC-systemet er kernen i undervognsstyresystemerne hos BMW. Det optimerer retningsstabiliteten ved alle køreforhold og sikrer dig optimalt vejgreb ved start og acceleration. Systemet registrerer desuden ethvert tegn på ustabilitet som fx over- eller understyring og hjælper med at holde bilen på sikker kurs.
    Ultrafølsomme sensorer registrerer permanent de aktuelle kørselsforhold. Informationerne udledes fx af sensorerne, der måler hjulenes omdrejningstal, styrevinkel, tværacceleration, tryk og bilens drejning om normalaksen. Den forprogrammerede simuleringsmodel for den stabile køretilstand i DSC-styreenheden fungerer i den forbindelse som udgangspunkt, og tjener som sammenligningsgrundlag for styrevinkel og hastighed i forbindelse med kørerens inputs.
    Hvis der optræder afvigelser mellem den beregnede tilstand og den målte faktiske tilstand, igangsættes tiltagene til stabilisering eller forbedring af vejgrebet, når toleranceværdierne overskrides. Motor- og bremsestyringen aktiveres målrettet, og ved modeller med 4-hjulstræk aktiveres også xDrive-systemet.
    Gennem målrettet sænkning eller øgning (ved motorbremsemomentregulering) af motormomentet og bremseindgreb ved de enkelte hjul kan stabiliteten sikres eller et ønske om vejgreb realiseres.
    I kombination med den aktive styring kan det nødvendige styrebehov endda reduceres markant og intensiteten af indgreb fra DSC sænkes via den integrerede sensor for bilens drejning om normalaksen.

• #7   26. nov 2012 ja men når jeg tænder bilen er den slået fra så skal jeg trykke på knappen dtc står der dtc activated på idrive

• #8   26. nov 2012 ?? det giver ingen mening, det er altid slået til når du starter? (der går lige 5 sek.)

• #9   27. nov 2012 undskyld det hed dtc den der knap jeg snakker om smiley
    det er det jeg vil vide smiley

Kommentér på:
BMW DSC funktion

Annonce