{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Køb af golf 4 {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge hoveder..
Jeg overvejer en Golf 4 i stedet for min 206 hdi.
Er der faldgrupper på sådan en Golf?
Det skal være en 1.6, gerne stationcar. De fleste i min prisklasse har gået over 200.000 km og det har jeg egentlig ikke et problem med, men hvis der er særlige ting der skal kigge efter, ville jeg gerne høre om det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af golf 4
  • #1   29. nov 2012 kig efter rust i forskærme og bagklap, de har det med at ruste de steder. sørg for at alle service er overholdt, evt en servicebog smiley

• #2   29. nov 2012 Rust i skærme, panaler udvendig, bagklap, irret bagklaps håndtag

Få tjekket op på hvad gearkasse koden er..der er en svaghed på en af dem.

Ellers kontrollere om centrallås motorne kører i alle døre og bagklap

• #3   29. nov 2012 overvej hvad sådan en bruger i benzin ? Den går ca 11 km/l når den er stc.
    Hellere køb en tdi og selv hvis den har gået 300tkm er det intet for sådan en motor .

• #4   29. nov 2012 Jepps, rust er jeg ikke så bange for, tænke mere på, om der er noget i forhold til teknik, der kunne være faldgrupper.. som gearkasse/kobling/motor/trækaksler/elektriske sager smiley

• #5   29. nov 2012 Okay, 11 på litteren?? tja den går ikke.. må jeg lige tjekke op på

• #6   29. nov 2012 gearkasse og centrallås...tjek... smiley

• #7   29. nov 2012 Jeg kan nu altså få min til at køre omkring 500 på en tank, selvom jeg ikke køre pisse økonomisk med min 1.6 octavia... og den har rundet 280000

• #8   29. nov 2012 Andreas R:

jo jo det passer også 1.6 med 101hk, passat går 12.9 km/l, så en golf stc med samme motor går ikke længere .. 500 km på en tank som har hvad 45-50 l?
    Lad os tage den kører 500 på /45L = 11.1 km/L ? Har den 40 L i tanken så går den 12,5 km/L,

• #9   29. nov 2012 Martin C..

Jeg har en Golf 4 1,8 20V, dog ikke stationcar.. Den kører gerne omkring 10km/l pga. mange korte køreture.. Men når den kommer ud på de længere ture, ligger den gerne på 11-13 km/l alt efter fart.. Den er opgivet til 12,5..

Siqu p

Nu er det ikke alle der bare lige kan bruge en TDI.. Jeg ville ødelægge en diselmotor pga. mit kørselsmønster.. Så hvis manden søger en benzinbil, så er der nok en grund til det..
    Der er større omkostninger på dieselbiler når der skal skiftes dele.. Bevares, de kan også køre længere på literen hvis man har mange lange ture.. Men hvis nu han har et kørselsmønster som mig, så er det meget kørsel inden for bygrænsen, og så er en dieselmotor sq ikke et godt valg..

• #10   29. nov 2012 Tak for jeres svar..
    Jeg har diesel nu og den kører skide godt, men mit behov er ikke til diesel mere.. smiley

• #11   29. nov 2012 Vi har en Golf 4, 1,6 benzin - og den kører altså omkring 13-14 pr. l.

Den vi har har kørt over 300, men der er intet at mærke i motor/gearkasse..

• #12   30. nov 2012 Sigu P: Er nu godt klar over regnestykket, men ville bare påpege at jeg synes det er rimeligt fair brændstof økonomi..

• #13   30. nov 2012 Rasmus, det var en fin oplysning.. 300.00 km og stadig med fin motor.. er der skiftet noget seriøst i motor, efter alle de kilometer?
    Jeg havde selv engang en 106er benzin, med over 650.000 på bagen uden de store udskiftninger..

Kommentér på:
Køb af golf 4

Annonce