{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.204 visninger | Oprettet:

Motor og tuning af vw t3 {{forumTopicSubject}}

har siddet og overvejet at købe en t3 , men mit spørgsmål er så. kan gearkassen holde til man tuner. nu tænker jeg på og købe en td og fyrer større lader på og lidt. men kan gear bøtte og kobling holde til den slags,, de er jo ikk helt ny længere smiley

og er de til at finde stumper til her hjemme. ?

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor og tuning af vw t3
  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 85
    #1   7. dec 2012 Gearkassen kan holde til en subaru maskiner ellers kan der lægges en Renault kasse i. Der er en en englænder der roder med et kit så nyere gearkasser fra Audi kan smides i men det koster.

Tune på en 1.6TD held og lykke de æder topstykker som bare pokker en oliekøler kan dog hjælpe på det men byg om til TDi med de moment samt gearings problemer det giver.

Jeg er ved at ombygge en 2E benzin til min Doka magnum der er mere drift sikkert og giver 115Hk som kan godkendes til syn (og der skal evt betales afgift af ombygningen)

Ellers kig forbi t3nettet.dk

• #2   7. dec 2012 Ja, gearkasse og kobling er nok ikke problemet på sådan en.....Det er motoren, den løber sig selv ihjel selv i standart trim....for mange omdrejninger og ikke mindst problemer med at komme af med varmen. Det er sjældent at en motor har kørt over 200.000 km. i sådan en TD uden at kaste op..... smiley

• #3   7. dec 2012 kan det lade sig gøre og smide en motor i fra en golf 2 eller 3 ?

• Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 85
    #4   7. dec 2012 Der er rigtig mange muligheder fra G2-3, Passat, Vento, Seat og vel også Skoda motoren skal være baseret på EA827 motorblokken.

2E er fra G3 Gti 8V samt Passat og Vento, nyere version med startspærre kendes bla. ved ADY (den jeg roder med) og div. TDi'er er også bygget op omkring den blok.

For at bruge motoren fra div VW forhjulstrækkere skal du bruge oliepumpe, bundkar og motorophæng fra en CS/JX Diesel + du skal have ledningsnettet med (gør det hele lidt nemmere) det vil også være smart at kigge på gearkasse vs. motor valg. Når ja du skal også bygge din egen udstødning CS/JX potten kan bruges.

Kommentér på:
Motor og tuning af vw t3

Annonce