{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.505 visninger | Oprettet:

Citroen saxo vts gearproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge folk...

Jeg har en VTS fra 2001, som havde en helt død kobling. Jeg skiftede kobling og leje, og samlede glad hele skidtet igen...

Når bilen er slukket, kan jeg sagtens følge gearene. Når jeg så starter og lader den stå i 1.gear og slipper koblingen - så sker der bare ikke noget....

Nogen der har en super ide til, hvad det mon lige kan være - det er jo ikke noget problem lige at tage gearkassen ned og kigge, men man er vel doven og tænk hvis en af jer havde en lys ide...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen saxo vts gearproblemer
  • #1   11. dec 2012 Hvis det "føles" som om den er i gear, tror jeg desværre du skal have gearkassen af igen, og lige tjekke at koblingspladen vender rigtigt. Been there done that =)

Hvis ikke, så kan det være en af dine gear forbindelser der er hoppet af...

• #2   11. dec 2012 har du udløst kabel ? de er da automatisk jus på de fleste af de franske, og har den justeret sig op til din gl smadret kobling ,kan det være den holder koblingen i bund hele tiden med den nye , hvordan fik du kabel på ? kunne den bare gå i armen eller skulle du vride armen for at få kabel på

• #3   12. dec 2012 Mener ikke de er selv justerende på MA gearkasserne

• #4   12. dec 2012 Nej det kan godt ske du har ret, men ja så er det af med kassen igen. Hvis han er sikker på at den rent faktisk går i gear.

• #5   12. dec 2012 Eller skulle du prøve at justere på koblingskablet... Hvis den har været justeret til max, pga. dårlig kobling, kan det også være det. Hvor langt nede er koblings pedalen

• #6   13. dec 2012 Tak for inputs... på selve koblingen stod der flywheel side - og den vente jeg indad...

Det er et gammeldags kabel træk, og vil da lige prøve, at justere det yderligere... vil også tjekke de der gear forbindelser - det er jo en franskmand smiley

Kommentér på:
Citroen saxo vts gearproblemer

Annonce