{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

golf ryster {{forumTopicSubject}}

hej
min golf er fra dag til anden begyndt at kære mærkeliget. Når jeg starter bilen giver den et ikke lille unormalt ryg i hele bilen. og når jeg så sætter igeng ryster den. Samt hvis jeg kommer lidt over 90 ryster den helt sindsygt. Og hvis jeg triller ned af bakke hvor jeg bare her den i gear ryster den også, men ikke hvis jeg giver den lidt gas så den ikke ''triller'' i gearet eller begynder at trække igen.
Hvad kan det være? det er kommet fra dag til anden?

Håber i kan komme med et par ideer til problemet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf ryster
  • #1   11. dec 2012 obs tale om en golf 4 1,8 20v

• #2   11. dec 2012 Har før hørt om biler der ryster helt sindssygt pga der sidder for meget sne ved bremser og styretøj osv.. Men ved self ikke om det er det

• #3   11. dec 2012 Det er fanme svært. Måske svinghjulet? Siger den noget?

• #4   11. dec 2012 når den står i tomgang lyder den helt normal det samme når man køre lige indtil den triller i gearet.
    Det skal siges at jeg bor ud at en grus vej hvor der kommer meget sne men syntes bare det virker mærkeligt hvis sneen skulle ha så stor en betydning?

• #5   11. dec 2012 Ja, jeg tvivler også på at det er fordi der sidder sne. Jeg tror at du er nødt til at kører ind forbi et værksted og få det kigget på. Det er simpelthen for svært at sidde og gætte på, uden at have bilen stående foran sig.

• #6   11. dec 2012 uden at være sikker, kan det måske godt være grundet sneen. hvis du har en masse sne liggende inde i fælgen, der ikke bliver slynget ud, kan godt være grundet til ubalance i hjulet ved høj fart.
    jeg har selv på mit arbejde været ude for folk der klager over rystelser i kassen her disse dage, nu sneen er kommet frem.
    prøv evt. at checke for sne i fælgen, og så fjern det og prøv at kør ud på en vej hvor der er et godt stykke uden sne, og se hvad den så gør.
    det er mit umiddelbare bud lige pt.

• #7   11. dec 2012 Sne kan umuligt være årsagen. Den ryster også når han sætter igang. Måske en trækaksel, gearkasse, kobling - et eller andet i drivlinen, eller hjulophænget, men jeg tror simpelthen ikke på at det er sne i et hjul.

• #8   11. dec 2012 nu har jeg lige kørt en tur på en små 10 km og bilen var blevet kold, nu var der så intet, den kørte som den plejer så det er nu mærkeligt

• #9   11. dec 2012 Prøv at lade den køre de næste par dage og hvis det opstår igen, så tag og tjek om der sidder is inde i fælgene. Hvis ikke så kør forbi dit værksted og få dem til at tage tjekke om der evt er faldet afbalanceringsklodser af.

• #10   11. dec 2012 som Hammer skriver kunne det godt være et skævt svinghjul eller lign. for er det bremser plajer man ikke at kunne mærke det fra næsten stillestående tilstand smiley

• #11   11. dec 2012 Prøv at tjek dine trækaksler, Mikkel - hvis gummimanchetterne er slidte eller hullede, eller de føles løse, så kan det godt være dem. Mine i Leon'en skabte sig også lidt først, stoppede så i korte perioder, men til sidst blev de helt ulidelige.

Kommentér på:
golf ryster

Annonce