{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Hold nu kæft. {{forumTopicSubject}}

Ja hold nu kæft hvor bliver man dog stram når man er blevet snydt af en sælger her inde. Og har mistet over 3 kg på det. Og når både BG og min bank har oplysninger om personen der har snydt mig men ikke må videregive det til mig. Så bliver man sgu noget stram at flere mennesker ved hvem han er men jeg må bare ikke vide det. Og så går man til politiet for det er jo forholdsvis hurtigt og nemt at finde personen da der er så meget info på ham. Men svaret fra politiet "Vi har lidt travlt, men vi sender det videre. Så må vi se om der sket noget" Og når det er jo bare en enkel opringning til banken for at høre kontoindehavers navn og adresse.

Ja skulle bare lige ud med min frustration over det.

Og så kan jeg også kun sige at hvis man skal være 100% på man ikke bliver snydt på samme måde. Så skal man kun handle face to face. Da der ikke er meget hjælp at hente med mindre at man er ansat i en bank eller er hjælpe admin her på BG.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold nu kæft.
  • #1   13. dec 2012 jeg ville aldrig overføre så mange penge uden sikkerhed...

    så heldere bruge en hel lørdag på at hente tingene


  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #2   13. dec 2012 Jeg forstår din fustration, men som jeg også har forklaret dig så kan politiet bare kontakte bazoom hvis de skal bruge oplysninger om ham, dataloven siger jo at man ikke må vidergive oplysninger fra en person til en anden men kun til myndighederne

  • #3   13. dec 2012 Der skulle laves et system så folk kan rate handler her på BG, for ja man hører jo om det konstant.

    Man kan godt handle her inde uden at blive snydt, man skal bare handle med mig.

    Skod der ikke er hjælp at hente. Var da det samme med ham steffen eller hva det var der blev svindlet af johnny. Der ville politiet heller ikke gøre en flyvende fis for at han kunne fortælle at det var skide JOHNNY smiley


  • #4   13. dec 2012 Min bror fik hjælp fra politiet i en sag om 900 kr. Det kommer nok an på politikredsen, man befinder sig i. Men nej, man skal ikke forvente noget.

    Banken gør det ikke, fordi de ikke <i>vil</i> hjælpe dig, men fordi det er ulovligt. Det håber jeg, du forstår - i stedet for at blive sur på banken.


  • #5   13. dec 2012 Har prøvet det samme med ca samme beløb. Der gik ca 3 måneder før politiet fik fat i sagen. Men da de åbnet den ydet de også god service. Og jeg fik mine penge tilbage. smiley

  • #6   13. dec 2012 før*

  • #7   13. dec 2012 Truckerbenny. Jeg ved godt det er dataloven der siger det. Men det ændre ikke på at man blever godt og grundig træt af når der er nogle der ved noget men ikke må sige noget til andre end myndighederne som ikke ligefrem er de mest behjælpelige her i landet.

  • #8   13. dec 2012 Aabenhuus

    Det er faktisk en ret god ide med det rating system!


  • #10   13. dec 2012 Bay. Jeg er skam ikke sur på banken. Men træt af det er så nemt men ingen kan udover myndighederne. Og som sagt er de ikke ligefrem de mest behjælpelige.

  • #11   13. dec 2012 Man kan jo også pisse af på så mange andre...som IKKE er skyld i den situtation du er havnet i......Man kan også sikre sig inden man handler.... ,-)

  • #12   13. dec 2012 Jaeh, og hvis de nu gjorde det, så var der også penge til at vi kunne betale vores bøder...

  • #13   13. dec 2012 jeg kom også med det rating system da der blev spurgt efter forbedringer til siden. det kunne godt nok hjælpe på mange af de dårlige handler måske kunne undgåes lidt a la trust pilot og qxl og ebay smiley de har kunnet lave det så kan bazoom vel også smiley ved godt der kan fifles med stemmerne men det kan de jo alle steder

  • #14   13. dec 2012 og måske en anden gang du skulle vælge en ordentligt overskrift smiley måske snydt i handel men ingen hjælp at hente ville være passende ;P jeg var tæt på at skrive hold selv kæft smiley

  • #15   13. dec 2012 Der er altid to sider af samme sag og når vi ikke engang kan få den ene side til at berette hvad der er sket, så er det lidt svært bare at nikke og sige amen og holde med den ene part.

    Desuden er der jo nogle mennesker som alt for simpelt lader sig snyde.

    Fortæl nu et hændelsesforløb så vi kan tage stilling.
    Alt andet er varm luft.


  • #16   13. dec 2012 Snak med din bankrådgiver, i nogen tilfælde kan de trække pengene tilbage, de har de gjort en enkelt gang for mig i forbindelse med en handel der var gået skråt. Det skulle til gengæld være meget forskelligt fra afdeling til afdeling om det er "muligt" at foretage sig sådan noget men det er da et forsøg værd.

  • #18   13. dec 2012 Teri
    Det kan slet ikke lade sig gøre i bankens systemer, med mindre det tilfældigvis er i samme bank. Og under alle omstændigheder er det ulovligt.


  • #19   13. dec 2012 Knold og Skvat

    Det skriver han sådan set intet om noget sted.
    Det er din opfattelse.
    Hændelsesforløbet kan sagtens vise sig at være anderledes.


  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #20   13. dec 2012 Raitingsystemet syntes jeg også er en god idè, men det skal naturligvis også være hold i det og er det som i dette tilfælde hvor varen ikke bliver sendt jamen så er det ganske enkelt ud af klappen

  • #21   13. dec 2012 Gå ned i banken, sæt 5,- ind på hans konto, og bed om en detaljeret kvittering.. så kommer hans adresse frem til dig smiley

  • #22   13. dec 2012 Bay, det er meget muligt. smiley Jeg hørte om det kunne lade sig gøre og det skete, det er dog et par år siden nu. Jeg er ikke inde i bankernes business så jeg undlader at udtale mig om deres regler, bare en oplevelse jeg havde.

  • #23   13. dec 2012 Jeg er inde i såvel bankernes regler som deres systemer, eftersom jeg har arbejdet i en bank siden 2007. Jeg ved derfor, at det på intet tidspunkt har været muligt at trække pengene tilbage, med mindre det er inden for samme bank og at man dermed har adgang til modtagers konto. Og som sagt har det på intet tidspunkt været lovligt at gøre uden modtagers accept.

  • #24   13. dec 2012 Det er derfor blandt andet paypal eksisterer og gider de ikke bruge det, så find et andet sted!

  • #25   13. dec 2012 Det er så sørgeligt at folk skal snyde på den måde der! Fatter det bare ikke, er blevet taget ved røven en 2-3 gange ved handel over nettet og med bankoverførelse. Man skriver sammen med personen i en del beskeder og personen lyder til at være en ærlig person. Man overføre så penge og så er der bare ingen kontakt mere smiley De skulle fandeme have en omgang tæsk!

  • #26   13. dec 2012 måske BG skulle indføre betalings system som paypal ligesom på dba / gul og gratis

Kommentér på:
Hold nu kæft.

Annonce