{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Renault 19, fryser {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens
Jeg har lidt et problem med min bil. Det drejer sig om en Renault 19. hvori kølervandet var frosset til. Det kostede så en vandpumpe som er skiftet. Samtidig tog jeg køleren af og rensede den indeni, samme blev gjort ved alle slange og varmeellementet. Efter det fyldte jeg kølemiddel 50/50 på igen, fik den kørt varm og udluftet. Alt cirkulerede fint og var som det skulle være.. Bilen kørte så en tur på 600km sammenlagt, så det burde jo være kommet ordentlig rundt i systemet. Men nu fryser vandet i køleren sku igen tror jeg, alle slanger er varme, men køleren er iskold. Hvis den bare har stået i et par timer er det galt, og der er trods alt kun et par - grader udenfor. Hvad kan der dog være galt.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault 19, fryser
  • #2   14. dec 2012 Folk der ikke ved noget om emnet behøver ikke kommentere smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #3   14. dec 2012 Jeg kan ikke læse ud fra din tekst om bilen rent faktisk bliver varm eller for varm?
    Hvis den ikke bliver for varm er det jo ikke et problem i sig selv køleren er kold

• #4   14. dec 2012 Sorry, bilen bliver alt for varm smiley
    Og termostaten åbner fint, da begge slanger til køleren bliver varme

• #5   14. dec 2012 De 600 km, var der ingen problemer der? Det lyder som et cirkulation problem, den fryser ikke med 50/50 blanding i det vejr her!

• #6   14. dec 2012 Hehe hov så ikke du havde skrevet der var udluftet:)

• #7   14. dec 2012 600 km kørte det hele udmærket, vandet cirkulere fint selvom køleren er kold. Der er udluftet ved køleren og slangen ind til termostathuset. Samt der er fint varme i kabinen. Det skal lige siges at hvis man hælder varmt vand på køleren et par gange, så virker det pludselig og temperaturen falder til det normale med det samme.

• #8   14. dec 2012 Slangen fra termostathuset*

• #9   14. dec 2012 Var der fin gennemgang i køleren da den var afmonteret? Og koger den eller bliver den kun varm. Og bobler den i kølevandet hvis du tager dækslet af?

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #10   14. dec 2012 Det bliver 3-4 graders varme i morgen. Så kan du da ihvertfald udelukke frost smiley

• #11   14. dec 2012 For hvis du er helt sikker på at køleren er tøet helt op. Kan det ikke lade sig gøre at den fryser inden i med den 50/50 blanding.

• #12   14. dec 2012 Jacob- med det du skriver, så gir jeg sgu op? Men held og lykke med at løse problemet, når du finder ud af det, så skriv det lige her i tråden smiley
    Mvh Peter

• #13   14. dec 2012 Der var fin gennemgang i køler og alle slanger. Vandet koger. Jeg har lige været ude og kører en tur, hvis den når op til koge punktet og holder i tomgang ca 10 min kommer det hele pludselig til sig selv igen. Så holdte den lige 2 timer, også var det galt igen da jeg kørte...
    Jeg er mekaniker til daglig, og har aldrig oplevet det før.
    Det eneste jeg er nået frem til, er at franske biler kan have en fejl som ikke burde kunne lade sig gøre smiley

• #14   15. dec 2012 Hehe ja. Det med franske biler er rigtigt nok:) jeg har sku aldrig hørt om nogle biler der opfører sig sådan.
    Og jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om det lugter lidt af en defekt toppakning.? Der ikke kan holde på komp / uds gas når motoren får lov og arbejde. Det ville nok være mit umiddelbare bedste bud.

• #15   15. dec 2012 Men når du finder ud af set må du meget gerne skrive fejlen i denne tråd

• #16   15. dec 2012 Toppakning er skiftet og fejler intet, den lukker ikke komp ud i kølesystemet, både motor og køle system er trykprøvet og i orden. Hvis man kører den varm/koger og bliver ved med at kører sker der ikke andet end den bliver ved med at koge, men hvis man så holder ind til siden og lader den stå i tomgang 5-10 min kommer den pludselig til sig selv igen og alt kører fint. Det skal lige siges at der er masser af varme i bilen, både når det helle spiller og når det ikke gør.

• #17   16. dec 2012 Update

Frost er udelukket, da den stadig gør det.
    Idag kørte jeg en tur på godt 50 km. det er det samme med at hvis man kører den varm, holder ind til siden og lader den stå i tomgang 5 min, kommer den til sig selv igen. og det hjælper ikke at blive ved med at kører. Den skal holde i tomgang i 5 min før det hjælper.. da jeg havde fået det hele til at kører, kom den til at holde slukket i 15 min, også var det galt igen.
    Jeg forstår det simpelthen ikke smiley

Kommentér på:
Renault 19, fryser

Annonce