{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.083 visninger | Oprettet:

Alka Sort boks 2012 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Overvejer at få sat en "sladrehank" i bilen fra Alka og derved skrabe lidt penge af den høje forsikringspræmie.

Tidligere har Alka tilbudt dette til en meget høj pris (5000,- montering) men nu er det 1000,- og 25% besparelse på præmien.

Er der nogen der har erfaringer med at have sådan en bandit i bilen?

Er i tvivl om dette:
"Skulle du gå hen og blive skyld i et uheld, og Alka Boksen viser, at du kørte for stærkt, så stiger din selvrisiko. De første 5 km/t påvirker ikke din selvrisiko. Derefter koster det 1.000 kr. pr. km/t, du har overskredet fartgrænsen."

Jeg læser det som at SELVRISIKOEN stiger med 1000kr pr. km/t, hvilket er fint med mig, men det kan også tolkes som om at man skal betale kontakt eller at præmien stiger?

Derudover er jeg lidt irriteret over at boksen sender generel kørselsstatistik til alka og deres leverandør, i stedet for kun at blive "åbnet" i tilfælde af et uheld.... Men for et par tusind sparet om året kan jeg godt leve med det tænker jeg.

En anden stor ting er at man ikke som kunden har nogen beviser for om boksen har lavet en målefejl hvis den melder at man har kørt for hurtigt i sammenhænge med et uheld. De første 5km/t over hastighedsgrænsen er godt nok "gratis", men stadigvæk...

Hvad siger I, har I overvejet at få sådan en i bilen eller har i evt. allerede?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alka Sort boks 2012
  • #1   18. dec 2012 har du kigget priserne godt igennem,de kan jo sagtens give rabat hvis deres priser er alt for høje i forvejen

• #2   18. dec 2012 Tja, jeg giver 76xx i dag hos dem, og kan så få 25 % rabat på den pris smiley
    Det har jeg endnu ikke kunnet finde billigere hos andre, sig endelig til hvis du finder noget.

Skal så siges det kun er ansvar, høj selvrisiko, lav km og en tam bil (astra g, 8v 75hk morfar slæde)

• #3   18. dec 2012 alt overvågningsdata bruges til at finde ud hvilke stede du besøger mest, hvor du tanke din bil, spiser, handle osv osv. Jeg vil gerne give penge for denne slags oplysning...

• #4   18. dec 2012 David K
    overvejet ETU. Gjensidig. HF?

alka vil med
    bonus fra danskmetal.
    bonus da mine forældre er kunder hos dem
    bonus for at havde 0 klip.
    bonus for at havde respektforfart
    havde 18400 for min Vecrtra B
    den har jeg nu for 4800 og hos Gjensidige
    falder til lige omkring 3500 nå jeg henter min Mercedes Benz W124 230E (fylder 24 om 9 dage) så du kan helt sikkert finde den billiger

• #5   18. dec 2012 har du ikke set på andre forsikrings selskaber?

• #6   18. dec 2012 Det er jo kontrol på et højere plan, burde være ulovligt at overvåge på den måde.

• #7   18. dec 2012 Nykredt forsikring er også billige.. de var billigst i mit tilfælde i hvert fald..

• #8   18. dec 2012 Men jeg skulle aldrig have sådan en i min bil, så var det da kun for at jeg selv kunne overvåge hvor hurtigt kæresten kører i min bil smiley

• #9   18. dec 2012 Og boksen er først tjent hjem efter et år ca, så fidusen er der først når du bliver 24, og bum så er der ikke langt til 25 hvor priserne bliver noget mere overkommelige..

• #10   18. dec 2012 tvivler nu på der sidder folk og holder øje med hver enkelt bil der har sådan en boks i så har de jo ikke andet at lave

• #11   18. dec 2012 Der må jo være en eller anden GPSdatalogger dims, der på dato kan sige hvor hurtigt du har kørt.
    Så i realiteten kunne de jo overvåge din kørsel, og videregive oplysninger omkring hastighed til politiet.

• #12   18. dec 2012 Da jeg snakkede med dem sagde de at den "optog" kunden inden for de sidste 5 sekunder. Så overskriver den hele tiden. Den sender jo ikke live data til Alka. Jeg får også en god pris fordi jeg er medlem af dansk metal. Gjensidige kunne slet ikke være med.

• #13   18. dec 2012 alka er dobbelt så dyre som mit nuværende selskab...
    Så forstår man jo godt at de har råd til at give 25% rabat.

• #14   18. dec 2012 Jeg skal slet ikke have sådan en dims i min bil. Ikke at jeg kører for stærkt hver gang jeg kører, men synes det er overvågning.

I foråret blev jeg da stoppet af en lidt for frisk betjent, som så på mit navi-anlæg, og kunne se den højeste hastighed den havde kørt. Det ville han, havde jeg ikke haft forklaringen parat, give mig en bøde for, da det jo var sort på hvidt hvor hurtigt jeg havde kørt.

• #15   18. dec 2012 Invester i en billig klassisk bil i forholdsvis original stand og skift selskab.
    Gjorde jeg med min Golf 1 og bum, 6500,- sparet (62,5%) på min Chevrolet Astro Van med 200hk og jeg er 21 med 3 års anciennitet.
    Årlig besparrelse efter faste udgifter til Golfen: 3100,-
    Så det kan også overvejes. Kræver kun du har lidt penge stående til at købe en ekstra bil.

• #16   18. dec 2012 jeg havde aldrig gjord det og det lyder som om du skal finde et andet selvskab, det kan fås meget billigere,

• #17   18. dec 2012 giver kun 3700kr for ansvar på en pug 306 1994 1.4 hos alka og respekt for fart kursus.
    ville aldrig nogensinde have sådan en boks i bilen hader at blive overvåget på den måde

• #18   22. feb 2013 Rolig nu. De sidder altså ikke og overvåger en. Det må de slet ikke.

Hvorfor skulle forsikringen bruge tid på at sende din hastighed ind til politiet? Hvad vil de få ud af det?

Politiet kan heller ikke gi dig en bøde på de oplysninger. Selv en fartskriver i en lastbil hvor der står du har kørt 120 km/t kan politiet ikke give lastbilchaufføren bøde for.

• preben W
    preben W Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #20   17. mar 2013 jeg betaler 3100,00kr omåret med boks.og det er med kasko hos alka

• #21   17. mar 2013 tegnede forsikring hos alka i onsdags,da de var de billigste. brug et par timer på at ringe til alle selvskaberne.tror mig der er penge at spare. fik tegnet min 320 ci 2,2 med fuld kasko incl fastpremie til knap 5900 kr hos alka. fra den dyreste til alka var der 4500 kr i forskel. så igang med at ringe rundt
    (vel at mærke,uden boks)

• #22   17. mar 2013 @preben du er jo også næsten 100 år smiley

Kommentér på:
Alka Sort boks 2012

Annonce