{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ET og sporing
  • #1   19. dec 2012 Narh burde det ik være smiley

• #2   19. dec 2012 Du må kun afvige 5mm i ET målet altså enten 41 eller 31 på din bil. Men det er jo kun synshallerne der kigger efter det smiley
    Og nej, du skal ikke spore.

• #3   19. dec 2012 Michael j forkert

Du må ændre sporvidden med 20 mm pr aksel

Og det ændre ikke på sporingen

• #4   19. dec 2012 Beklager, det var mig der huskede forkert, man må ændre ET målet 10mm pr. side.

• #5   19. dec 2012 Hvordan kan man gå til både 41 og 31? du må kun <b> FORØGE </b> DIT ET mål med 10 mm pr side. du må ikke <b> Sænke </b> dit ET mål

• #6   19. dec 2012 Man må godt sænke sit ET mål, så længe det er inden for de 10mm i hver side. Så hvis en bil kører med ET25 må man godt køre med 15 eller 35 i ET mål.

• #7   19. dec 2012 Michael. nu kan jeg se du også er i lære som mekaniker. har du haft dæk og fælg på skolen i hovedforløb? Jeg havde det under sidste forløb. evt kig side 290 i mekanikerns følge svend. kapitel 1.7 jeg citere .. Sporvidden skal bevares uændret. dog er der tilladelse til <b> forøgelse </b> på 20mm ( 10mm pr hjul) i forhold til mindste Indpresningsmål angivet i køretøjets typegodkendelse..

vi har haft den oppe og vende i klassen omkring det hele.. KUN forøges

• #8   19. dec 2012 Hvis man forsøger sporvidden betyder det at ET bliver lavere!
    Det behøver man da virkelig ikke en uddannelse eller lærebog for at vide! ;-P

• #9   19. dec 2012 Når du gør ET-målet mindre gør du også sporvidden større..

Damn, for langsom smiley

• #10   19. dec 2012 præcis?
    Man må Forøge sporvidden ja altså sænke ET.
    Men du må stadigvæk ikke Gøre sporvidden mindre. Altså HÆVE ET.

• #11   19. dec 2012 Kan du blive enig med dig selv KaspeR? smiley

• #12   19. dec 2012 Kasper: Jeg har nu læst i Mekanikerens følgesvend (S. 324 kap. 1.7 i den nye udgave) og du har ret. Sporvidden må forøges 20mm (10mm i hver side) hvilket vil sige at han ikke må ændre sit ET mål til 16, men til 26 da det vil give en forøgelse af sporvidden på 10mm i hver side.
    Sidder faktisk på H1 lige nu, og vores lære sagde at man både kunne forøge og sænke ET målet, men mangel, du har ret i det du siger smiley

• #13   19. dec 2012 Alexander. Man kan jo også vælge at bevidst ville finde skrivefejl. hovedsagen var det må forøges ikke sænkes.. og det har jeg også skrevet ret tydeligt. at jeg så er mongol til at forklare resten det går vel..

Michael. Ja der er mange fortolkninger af alt det der altid.og troede også man måtte begge veje inden mit forløb - men der står det da ihvertfald sort på hvidt smiley

Kommentér på:
ET og sporing

Annonce