{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.715 visninger | Oprettet:

Havariblinkbrug {{forumTopicSubject}}

Til "Sajmon"

Eftersom det andet emne blevet slettet...

Man SKAL ikke bruge havariblinket, når man holder og venter på vejhjælp - man KAN. Det kunne du også læse udfra den lovtekst, som Rune L sat ind i det andet tråd, hvorefter du skrev "var det ikke det, jeg skrev..."

Bare for at få styr på færdselsreglerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havariblinkbrug
  • #1   27. dec 2012 Helt seriøst? Er du på hans filterliste siden du ligefrem skal oprette en tråd, for at få ret?

• #2   27. dec 2012 Enig. Men så kræver det brug af advarsels trekant. Men selfølgelig kun hvis man holder til fare for andre..
    Hvis "bussen" var løbet tør for strøm kan man jo af gode grunde ikke bruge havariblinket..

Fuck det emne røg også af sporet smiley

• #3   27. dec 2012 Bilgalleri

Kunne forestille mig, at der er også andre end ham, som godt kunne bruge den viden... Er vi ved at løbe tør for serverplads da?

• #4   27. dec 2012 Haha.

Nej jeg skrev "det var også det jeg skrev?" - for det var det?

Jeg har meget få folk på min filterliste, og han er skam ikke en af dem. Tråden var ikke engang min. smiley

• #5   27. dec 2012 BilGalleri Wannabe : Nej som han skriver blev emnet slettet. smiley

• #6   27. dec 2012 MB.: Ja, det kan jeg så nok godt læse, ik? Og jeg spurgte hvorfor han ikke skrev det til ham i PB smiley

Men nu svarede han også fint på mit spørgsmål, som jeg stilte ham

• #7   27. dec 2012 Og hvorfor "wannabe", om jeg må spørge?

• #8   27. dec 2012 Sajmon

Ok, det virkede bare ikke, som om du var enig med mig, da jeg påpegede at det ikke var et krav at skulle bruge havariblinket hvis man var havareret...:)
    Sorry, hvis jeg misforstod hvad du skrev...:)

• #9   27. dec 2012 Vil også mene, at alle de "ikke slettede" ligegyldige privatbeskeder i folks indbakker fylder mere i serveren, end en enkel tråd her i forummet...;)

• #10   27. dec 2012 Alle bør dog bruge det hvis det virker, og ALLE andre trafikanter bør tage hensyn og trække en bane ud når det er sket på motorvejen.

Kører vejhjælp og i er langt letter at få øje på om natten når det er tændt så vi hurtigere kan finde jer.

På forhånd tak.

• #11   27. dec 2012 Hartmann

Enig. Nu snakkede vi bare om hvad der står i loven og ikke om hvad man bør gøre

• #12   27. dec 2012 *280hk Galant VR4 til salg *: Det var nu ikke pga. noget serverplads, som jeg aldrig har nævnt noget om, så ved ikke lige hvor det kommer fra. Men ville bare høre om hvorfor. Oftest er det bare fordi folk herinde ikke kan svare ordentlig på deres handling smiley

Men du svarede jo fint nok på mit spørgsmål, og jeg fik et brugbart svar smiley

Men peace out, det var ikke for at skabe nogen diskussion

Godt nytår!

• #13   27. dec 2012 Abebarberen

Hvis du ikke lige vidste det, så er det altså også et lovkrav, at man bruger både havariblinket og advarselstrekanten, hvis man rækker ned i posen.

• #14   27. dec 2012 Er der måske noget bedre i bilen, man kan åbne en flaskeøl med, end advarselstrekanten??

• #15   27. dec 2012 Sele låsen. Bruger den ikke til andet..

• #16   27. dec 2012 Måske en LIGHTER, for i håb om den sprænger om man måske for brug for den advarselstrekant smiley

• #17   27. dec 2012 Nej du kan ik Rune l.... Det er ikke lovpligtigt og skal have en med dig under kørslen....Men du kan få en bøde for ikke og bruge den ved havari....

• #18   27. dec 2012 Ja lidt underligt. Hvorfor ikke bare lavet det til et lovkrav. Der er så mange andre mærkelig love.

• #19   27. dec 2012 MB

For så ville politiet bruge det som en rigtig god undskyldning til at endevende bagagerummet i folks biler, hvilket de i princippet ikke må idag uden at enten have dommerkendelse, begrundet mistanke, eller visitationszoner...

Så vil de bare sige: "nu skal jeg lige tjekke om du har trekanten med.."

• #20   27. dec 2012 Hahaha.... Du er helt væk.... Du skal ikke have den i bilen...men du skal benytte den ved havari .. Samme emner 2 forskellige kasser...

• #21   27. dec 2012 Det lort du linker til står der ingen steder at du skal have en i bilen...

• #22   27. dec 2012 Har sgu heller aldrig hørt om den skal være i bilen i dk, kun at man skal sætte den op.

• #23   27. dec 2012 Rune l.... Find det lige i forskrifterne på f-styr....

• #24   27. dec 2012 Ja det et krav at den skal benyttes ved havari... Nej det er ikke et krav den skal være i køretøjet

• #25   27. dec 2012 Find det lige i detailforskrifterne for motorkørertøjer...

• #26   27. dec 2012 Ja ved godt man får bøde for ikke at sætte den op, men ikke for ikke at have den i bilen når man ikke er havareret

• #27   27. dec 2012 Ikke nødvendigt og lede efter det...

• #28   27. dec 2012 Jeg lærte da jeg tog kørekort for ca. 3 år siden.

At advarselstrekanten ikke er lovpligtig at have med i bilen.

Men. Den er lovpligtig at bruge ved haveri.

Så derfor er det en god idé at have en med.

• #29   27. dec 2012 Forklar lige Rune det....

• #30   27. dec 2012 Det er vidst håbløst smiley

• #31   27. dec 2012 Jamen lille Rune ved jeg har ret, så gider simpelthen ikke bruge tid på og lede efter det..

• #32   27. dec 2012 BMW... Meget..

• #33   27. dec 2012 Her er svaret :

http://www.fdm.dk/faq/skal-du-have-en-advarselstrekant-med-bilen

Det står i allerførste linie under billedet. Bum.

• #34   27. dec 2012 flot rone I
    i dit eget link http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/denmark/index_da.htm der står sørme at sikkerhedsvesten ikke er et krav...

• #35   27. dec 2012 Rune L - Du må da være lidt dum når du ikke engang fatter dine egne links.

Der står bare den SKAL benyttes ved havari, men der står ingen steder den SKAL ligge i bilen.

Du og jeg kan nemt blive enige om at den er svær at bruge hvis ikke den ligger i bilen, men det er altså først i en situation hvor du er havareret, at bøden kan skrives.

http://www.fdm.dk/filer/Sikkerhedsudstyr-Europa-12-2012.pdf

Dit spørgsmål til BMW_Lover bliver besvaret i næste linje, dit fatsvage menneske...

"Du skal være medlem af FDM for at læse svarene."

• #36   27. dec 2012 Det kan jeg desværre ikke se, da jeg ikke er medlem.

Se evt. denne bekendtgørelse også. Der står dog ikke med direkte ord, at det ikke er lovpligtigt at have den med. Men der står til gengæld heller ikke nogen som helst stedet at det er lovpligtigt at have en i bilen.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22227

• #37   27. dec 2012 Kunne benytte en ved haveri....

• #38   27. dec 2012 Nu kommer der et nyt bla bla bla....

• #39   27. dec 2012 Bingo....

• #40   27. dec 2012 Forsat god dag.... Osse til dig Rune l

• #41   27. dec 2012 Haha smiley

Men Rune L, du må altså give os ret i, at det ikke er lovpligtig at have en advarselstrekant liggende i bilen. Ikke ?

Men vil da give dig fuldstændig ret i, at det er ret så underligt at det ikke er lovpligtigt.

• #42   27. dec 2012 I lige måde Doktor A

• #43   27. dec 2012 Egentlig ret underligt. Der står slet ingen ting om det på sikkertrafik.dk.

• #44   27. dec 2012 Rune L - Hvad venter du på et link for?

Der er masser af links der beviser det han siger?

• #45   27. dec 2012 Han ved i det mindste at det IKKE er lovpligtigt at køre rundt med en trekant smiley

• #46   27. dec 2012 Det jo to forskellige ting for fanen menneske!

• #47   27. dec 2012 Jamen det ligger overalt på nettet du kan jo bare søge..jeg gider bare ik bruge min tid på det når jeg ved jeg har ret... Det var dig selv der kom med en påstand som ikke engang du selv kunne finde dokumentation for....sjovt og se panikken brede sig da du fandt ud af du endnu engang var på tynd is... Men igen forsat god dag....

• #48   27. dec 2012 Nej han har IKKE pligt til at have den bilen altid - kun hvis han havarerer.

Så fat det dog!

• #49   27. dec 2012 Bare drop det.... Han erkender ik et nederlag....

• #50   27. dec 2012 Rune L

Giver dig fuldstændig ret i at man med lidt fornuft kan sige sig selv at det er det smarteste at have en liggende i bilen. Det har du helt ret i.

Men, det er stadig ikke lovpligtigt, og det er det som vi diskuterer, ikke ?

Så dermed kan vi konkludere: At det ikke er lovpligtigt at have den i bilen. Men en god idé at have i bilen, som en del af sikkerhedsudstyret. Da den er lovpligtig at have i det øjeblik du er havareret.

• #51   27. dec 2012 Haha... Se han bliver ved...

• #52   27. dec 2012 Rune L - Det var dig selv der fandt det til ham, din klovn.

Du er åbenbart bare for dum til at fatte hvad du linker til. smiley

• #53   27. dec 2012 Har jeg bedt andre om og finde noget... Nej... Men har bedt dig om et link der understøttelse din påstand ja.... Og det dukkede aldrig op.. Hvorfor fordi det er dig der ikke kan finde noget som helst kun komme med en masse kloge påstande som ikke kan underbygges

• #54   27. dec 2012 Stort af dig og erkende du har taget fejl....

• #55   27. dec 2012 Hold nu i to.

Hold dog en sober tone. Det er en fucking advarseldtrekant vi snakker om smiley

• #56   27. dec 2012 hold da kæft en sjov diskussion i har xD
    ... men kan ikke lade være med at skrive også, for jeg vil give Doktor A og _BMW_Lover_ ret.

det er ikke lovpligtigt at have en trekant i bilen, men derimod skal du benytte den hvis du kører galt.
    så ja, du for ikke en bøde for det, før du er kørt galt, selvom det er dumt, men sådan er systemet lavet.

• #57   27. dec 2012 Der er ikke krav om at medbringe advarselstrekant i Danmark - citat
    fra nedenstående link:

"Det er ikke påbudt at medbringe advarselstrekant, men påbudt at bruge
    den, hvis du får motorstop eller må stoppe bilen af en anden årsag et
    sted, hvor bilen kan være til gene for den øvrige trafik.

Om Advarselstrekant siger loven: "Motordrevet køretøj (minus 2-hjulet
    knallert og 2-hjulet motorkøretøj), der på grund af færdselsuheld,
    motorfejl eller lignende årsag er standset et sådant sted eller på en
    sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdselen, skal
    afmærkes med advarselstrekant. Det samme gælder påhængskøretøj.
    Advarselstrekanten skal anbringes i samme side som det standsede
    køretøj, yderst på kørebanen med front mod færdselsretningen og mindst
    50 m før køretøjet - på motorvej 100 m".

Med andre ord, så er det en god ide at have en advarselstrekant
    liggende i bilen, for du ved aldrig, hvornår du pludselig får brug for
    den.
    "

http://www.fdm.dk/faq/skal-du-have-en-advarselstrekant-med-bilen

• #58   27. dec 2012 <i>så ja, du for ikke en bøde for det, før du er kørt galt</i>
    det er ikke fordi du er kørt galt SAMT ikke har haft trekanten med i bilen - men KUN fordi du ikke har opsat trekanten at du får bøden på 1 klik

• #60   27. dec 2012 Rune L - Nu har du jo flere gange bevist at du nemt mister overblikket, og således gjorde du det også i den anden tråd. Kom nu videre, barn...

• #61   27. dec 2012 Husker I så disse regler?

På motorvej: Ved vognbaneskift skal blinklys benyttes. Ved pludselig opstået kødannelse skal havariblinket aktiveres for at advare bagvedkørende om køen.

Færdselsloven §32, Stk. 2. Kørende skal give tegn før igangsætning fra kanten af vejen og før vending og svingning. Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej. Ved vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel. Tegnet skal gives ved hjælp af blinklys, hvor anbringelse heraf på køretøjet er påbudt eller tilladt, og i øvrigt ved, at en arm rækkes vandret ud til siden.

Og så står der i øvrigt lige nøjagtigt svaret på spørgsmålet om advarselstrekant i denne bekendtgørelse også:

"Bekendtgørelse om brug af advarselstrekant og havariblink

I medfør af § 31, stk. 2, § 32, stk. 3, § 33, stk. 7, § 68, stk. 2 og § 118, stk. 7, i færdselsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 712 af 2. august 2001, som senest ændret ved lov nr. 432 af 10. juni 2003, fastsættes:

§ 1. Motordrevet køretøj, bortset fra to-hjulet knallert og to-hjulet motorcykel, der på grund af færdselsuheld, motorfejl eller lignende årsag er standset på et sådant sted eller på en sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen, skal afmærkes med en trekantet advarselsanordning (advarselstrekant). Det samme gælder påhængskøretøj. Afmærkning kan dog undlades, hvis køretøjet straks fjernes.

Stk. 2. Advarselstrekant skal anbringes yderst på kørebanen i samme side som det standsede køretøj. Trekanten skal anbringes med front mod færdselsretningen mindst 50 meter, på motorvej dog mindst 100 meter, før det standsede køretøj.

Stk. 3. Køretøjet kan under samme betingelser som angivet i stk. 1 afmærkes med havariblink. Afmærkning med havariblink fritager ikke for afmærkning med advarselstrekant.

§ 2. En advarselstrekant skal være godkendt og mærket i henhold til bestemmelserne i ECE-regulativ nr. 27 om ensartede forskrifter om godkendelse af advarselstrekanter.

Stk. 2. Advarselstrekant, der ikke er godkendt efter stk. 1, må ikke forhandles.

§ 3. Føreren af et motordrevet køretøj, der er forsynet med havariblink, skal i forbindelse med uventet kødannelse eller anden umiddelbar fare på motorveje og kan på veje uden for tættere bebygget område benytte havariblink for at henlede bagvedkørende trafikanters opmærksomhed på faren.

Stk. 2. Anden anvendelse af havariblink end nævnt i § 1, stk. 3, og § 3, stk. 1, er forbudt.

§ 4. Overtrædelse af §§ 1-3 straffes med bøde.

§ 5. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. september 2003.

Stk. 2. Samtidig ophæves Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 700 af 21. august 1995 om brug af advarselstrekant og havariblink.

§ 6. Køretøj, der første gang er taget i brug her i landet inden den 1. maj 1977, samt køretøjer registreret i udlandet kan afmærkes med en advarselstrekant, der ikke er E-mærket, men som opfylder følgende betingelser:

1) trekanten skal være ligesidet med sider på mindst 40 cm,

2) siderne skal have en rød kant, der er mindst 4 cm bred,

3) den røde kant skal være reflekterende eller indvendigt belyst,

4) den del af trekanten, som ligger inden for den røde kant, skal enten vær tom eller bestå af hvidt eller gult materiale eller i en bredde af højst 5 cm fra den røde kant bestå af rød fluorescerende materiale, og

5) trekanten skal kunne anbringes i lodret stilling.

Færdselsstyrelsen, den 15. august 2003

Carsten Falk Hansen

/Ib Rasmussen"

Jeg kan så desværre konstatere, at rigtig mange, unge som gamle, ikke giver tegn, når de laver et vognbaneskift på motorvejen. Nogle gange skaber det faktisk en farlig situation.
    Og så er der selvfølgelig dem, der giver tegn, når de er MIDT i vognbaneskiftet. Hvad sker der for det? Man viser jo ikke af for at fortælle, at man er MIDT i en handling - man skulle gerne fortælle andre bilister om sine hensigter (om lidt skifter jeg vognbane - vær lige forberedt på det, kære medtrafikanter)

• #62   27. dec 2012 Hvad sker der lige for tråden her?! Hvad bliver der nu diskuteret?!

• #63   27. dec 2012 Det er sgu da ikke så vigtigt med det tegn givning? Verden kunne klare sig inden den blev et lovkrav..

Har fået firmabil. Den fucking blinker 5 gange FEM GANGE når man bare vipper kontakten en gang.. Så har man allerede kørt i det spor man skiftede til et par min inden den holder op.. Lorte bil..

• #64   27. dec 2012 Ja, den er gået fra havariblink til katastrofetrekant til blinklys... der er en ægte win win hvis nu bare jeg havde flere popkorn!

• #65   27. dec 2012 Rune L - Du skulle have fulgt med i den anden tråd, kan jeg se. smiley

• #66   27. dec 2012 Ok, MB - det er også en holdning. Er du klar over hvilke kræfter, der er på spil, hvis man kører ind i hinanden ved 110/130 km/t.? Det er da enormt vigtigt at kunne aflæse andres hensigter i trafikken.

Bruger du heller ikke sele? Der er lavet statistik på brug af sele kontra ikke brug af sele og sandynlighed for at overleve ved ulykke. På 12½ år, hvor man kører en tur HVER dag og kommer ud for en ulykke, vil det være en fordel ikke at have sele på i EN dag i hele perioden.

Dette kan ske, hvis man ikke har sele på:
    http://www.youtube.com/watch?v=JcVSQh5MbTo

Hvor vil du helst sidde, hvis du var passager? Jeg ville have krævet, at chaufføren tog sin sele på!

• #67   27. dec 2012 Kenneth : Du må lige tilføje "Seler"

Mike F : Jeg bruger sele og blinker også. Syntes det er fin at kunne se hvad folk har lavet eller er i gang med.. Sjældent de bliver bruget inden smiley

• #68   27. dec 2012 Lige nøjagtigt - danskere er generelt rigtig dårlige til at køre på motorvejene. Man viser af, når man har skiftet vognbane eller er i gang med vognbaneskiftet. Man forbliver i midtersporet ved tre vognbaner, selvom der er frit i højre spor. Jeg kunne blive ved.
    Og jeg bliver irriteret hver gang jeg skal til København. Problemet kommer netop, når motorvejen bliver tresporet. Jeg sætter min fartpilot til den tilladte hastighed og holder til højre. Hvorfor fanden skal jeg så helt ud i venstre spor for at overhale en eller anden klaphat, der ligger i midtersporet med 90 km/t.? Jeg må indrømme, at jeg lørdag overhalede et par bilister indenom, da jeg kørte hjem fra København. Jeg blev så træt af at skulle ud i venstre spor for at overhale dem. Og jeg rystede selvfølgelig på hovedet, da jeg kørte forbi dem på højre side. Det er utroligt, at der er bilister, der placerer sig på den måde!!!

• #69   27. dec 2012 Det er ikke kun på Motorvejen. Hovedveje med to spor skal folk også ligge i det yderste hele tiden til trods for der næsten ikke er nogen andre billister..

Og uden at lyde manchuvanistisk, så det satmer tit kællinger der gør det. De skal jo dreje om 5 km.

• #70   27. dec 2012 Rune L - "Hvorfor?" siger du...

Det er nemt at svare på... Fordi det du sidder og påstår nu, er ikke det jeg skrev i den første tråd, din klovn.

Jeg har sagt en forbikørsel af langsomme køretøjer engang har været tilladt, men at jeg udemærket er klar over at det ikke længere er tilladt.

Det står jeg ved.

Jeg har også sagt til dig at du burde følge ordentligt med, eller lade være med at diskutere med folk på et forum. Diskussionen kommer ingen vegne når snotunger som dig bliver ved med at være så påståelige og snakke forbi alle andre.

Det står jeg også ved.

Men DENNE tråd handler om havariblink og advarselstrekanter, og der har du IGEN ikke fattet en meter.

Trekanten skal bruges ved havari, og bliver den ikke det kan man få en bøde for det.
    Men trekanten SKAL IKKE VED LOV, medbringes ved almindelig kørsel, så man kan derfor ikke få en bøde for at mangle den, hvis ikke man er havareret.

Jeg HAR allerede sagt at jeg synes det virker en smule tåbeligt, men det ER nu engang sådan loven er indrettet.

Du har endda SELV linket til flere forskellige sider hvor loven er tydeligt beskrevet, men du sidder så bagefter og påstår at vi andre skal komme med links som underbygger vores påstande?????
    Hvor dum er du?

Din kommentar om hvor mange kørekort jeg har, kan jeg ikke tage seriøst. Det er din intelligens simpelthen for lav til - og retardo'er som dig, får ikke lov til at trække mig ned på det niveau. smiley

• #71   27. dec 2012 Rune L - Desværre - du tager fejl igen igen igen.

Og det hedder ikke "redaderet" - det kan du hilse dine kammerater på scootergalleri og sige... smiley

• #72   27. dec 2012 Rune L: Kom tilbage, når du ikke maltrakterer det danske skriftsprog med delte ord, som skal være sammensatte!

(langsomtgående - forbikørsel - langsomtkørende - forbipassere - trådstarter - snotdum)

Og så kan du jo lige klippe det ind, som du siger, Sajmon har skrevet andetsteds. Kilder - kender du til sådanne?

• #73   27. dec 2012 Det kan hun ikke, for tråden er slettet.

Og kilder kender hun ikke nej... smiley

• #74   27. dec 2012 Du burde være stoppet for længe siden med at deltage i tråden her...... smiley

• #75   27. dec 2012 Rune

Hvorfor blander du en rytterfane ind i denne her debat..?

En Standart (også estandart) eller rytterfane er en fane, der anvendes af beredne tropper. En standart er typisk kvadratisk og noget mindre end en fane for fodfolk, da den skal anvendes til hest.
    En autostandart er desuden et lille flag, der føres på en bil for at identificere passageren, fx et statsoverhoved eller en ambassadør.
    I nogle stater, bl.a. Monaco og Luxembourg, bruger monarken en autostandart, der afviger i udseende fra dennes personlige flag. I Danmark anvendes blot mindre udgaver af kongeflaget.

• #76   27. dec 2012 Rune L - Endnu en gang beviser du at du ikke har styr på hvad der bliver sagt.

Det hedder desuden "forbikørsel" og det var lovligt dengang jeg tog kørekort, men er siden blevet forbudt. Det er dog svært for dig at vide når du nu kun er 14 år, men sådan er livet jo desværre engang imellem. smiley

Og når vi nu er tilbage ved det igen, er der skam masser af situationer hvor det er lovligt at krydse spærrelinjer - men det går jeg også ud fra er forbigået din snarrådighed. smiley

• #77   28. dec 2012 Rune L - Du skal vænne dig til at læse mere end de to første bogstaver i hver sætning - så bliver du ikke hægtet så let af diskussionerne, og vil måske i fremtiden, kunne bidrage med NOGET som helst...

• #78   28. dec 2012 Du lyver nu.

• #79   28. dec 2012 LOL.. Det er sku humor det her *GG*

• #80   28. dec 2012 Hehe smiley Må sige, det krævede sku mere end en portion popkorn her i huset. Har sku helt ondt i maven af alle de popkorn nu :D:D

Godt nytår til jer røvhuller smiley

• #81   28. dec 2012 Enig smiley

• #82   28. dec 2012 LOL. Jeg sidder og tænker på om det egentlig er tøsser bag de to profiler.. Har da aldrig se to fyre diskutere så meget før smiley
    Som BMW er inde på, det jo faktisk underholdende he he..

Hvem har egentilg ret?

• #83   29. dec 2012 hehe nu kommer der så nok et lidt dumt spørgsmål men har sq tit gået og tænkt på det,,, men hvad faen er overdreven brug af haveriblink ?

• #84   29. dec 2012 Spørg rødhætte aka Rune l. Han kender færdselsloven bedre end os andre

• #85   29. dec 2012 Han smider lige et link hvor det hele står ^^ smiley

• #86   29. dec 2012 Nå nu skal vi opføre os ordenligt... Han kan osse tage fejl...

• #87   30. dec 2012 Rune l, Det er meget meget upassende syntes jeg at nedgøre mennesker du ser har været på bg den 24 -12-2012 som et menneske der er mindre værd!!!! Hold dig til fakta i en debat. Det ville klæde dig.

Og nu i snakker sprog. Så hedder det standard! Ikke standart. Der er rigtig mange af jer der bruger t i enden.... Godt nytår.

• #88   30. dec 2012 Rune L - Igen igen igen lyver du, lille barn...

Jeg sagde at dengang jeg tog kørekort, var det tilladt at køre forbi langsomtgående køretøjer, selvom man krydsede en spærrelinje.
    Jeg sagde også at jeg udemærket var klar over at reglen sidenhen er lavet om, og at det derfor ikke er tilladt mere.

Forhold dig nu til at et indlæg er længere end 15 bogstaver, og at du derfor er nødt til at læse og forstå DET HELE for at kunne tage stilling til det, eller endda kunne bruge det mod folk, selvom du i de fleste tilfælde ender med at tage fejl eller lyve alligevel..

• #89   30. dec 2012 Hvorfor helved bruger i tiden på at skændes i et indlæg som for længst er besvaret? Det giver da absolut ingen mening smiley

• #90   30. dec 2012 Har du det på skrift at det aldrig har været tilladt da??

Så synes jeg du skal finde noget lovtekst frem som rent faktisk ER et bevis - så kan vi afslutte diskussionen en gang for alle. smiley

Eller er det pludselig nok "argumentation" at der er 2 andre som tror det samme?

• #91   30. dec 2012 Kristian.... Bare lad ham dumme sig, det er så pisse sjovt og se på....

• #92   30. dec 2012 GANGNAM STYLE! btw nogen der har flere popkorn? Evt et glad mælk til at skylde ned med?

• #93   30. dec 2012 Kenneth J - Hah yeah det er priceless det her, ham Rune L er virkeligt et fund smiley

• #94   30. dec 2012 Helt vildt, og så tror jeg at dette er ved at være bg's længste tråd smiley men der er ingen der er kommet med popkorn eller mælk endnu, hver gang man skal scrolle helt ned i bunden, blir man sgu tørstig smiley

• #95   30. dec 2012 Lige en tip til dig Kenneth j.

Du kan lige under trådstarters første besked, trykke gå til bunden, så er du fri for at scrolle hele tiden smiley eller også kan du trykke på end-tasten på tastaturet, så kommer du også ned i bunden af tråden smiley

• #96   30. dec 2012 Sorry. Der står : gå til sidste indlæg, med blå tekst.

• #97   30. dec 2012 Ja det gør der sgu osse smiley det gør det lidt nemmere smiley

• #98   30. dec 2012 Ja det gør så smiley især hvis man er på mobilen smiley

• #99   30. dec 2012 Ja, vil du se mit skilt? Og hvis du relatere til det andet emne, så fortæller jeg bare manden at han ikke må offentliggøre overvågnings billeder da det kan komme til at give ham selv problemer, så syntes sådan set bare du skal lukke skeden og lave være med at blande 2 emner sammen. Men der har du allerede gjodt dig dum ( ja, også der!). Jeg håber satme at du troller, og du ikke er særiøs med dine kommentare, for så bør du fanme ha hjælp. Men vi kan godt fortsætte, hvis du skaffer nogle popkorn!

• #100   30. dec 2012 Jeg vil også have popkorn smiley

• #101   30. dec 2012 Har jeg nogen siden sagt det da? Vis mig da gerne et sted hvor jeg har skrevet det. så barber lige dit overskæg, tror du har hår i munden søde ven! smiley dejligt med sådan nogen som dig, du er lige nøjagtig sådan en person der gør der så dejligt og morsomt at være på nettet

• #102   30. dec 2012 Har det noget med at lege betjent at gøre, at fortælle en mand at han blive straffet for at offentliggørelse af overvågningsbilleder? Spænd nu lige hjelmen lille mand med meget lille ordforråd

• #103   30. dec 2012 Du kan osse få bøde for ikke og have en trekant i bilen.....

• #104   30. dec 2012 Husk lige hvem der kørte den tråd her af sporet rødrune...det var dig selv. Og så vask lige din mund...den tone du fører unge mand hører ingen steder hjemme,

• #105   30. dec 2012 Fat nu noget menneske, je har sgu aldrig kaldt dig betjent fedtøre! Få nu styr på tingne inden du åbner munden!

• #106   30. dec 2012 Hvorfor... Du starter jo selv op med noget nyt pladder hele tiden... Prøv dog og slap af og erkend at du kun er et gennemsnits menneske ligesom alle os andre... Der er sgu ingen der syntes om noget som helst af det pladder du lukker ud, men du kører trofast på gang på gang,.,,og du kan simpelthen ikke forstå at du kan undværes ligesom alle os andre...

• #107   30. dec 2012 Rune har sand i sin vagina. smiley

• #108   30. dec 2012 Ja det skulle man næsten tro....

• #109   30. dec 2012 Rune L
    Hvorfor mander du dig ikke op, og holder en pause på BG. For det er jo kørt helt af sporet for dig.

• #110   30. dec 2012 Nu skal du nu ikke tro at du er så spændene at jeg ligefrem søger dig men man kan faktisk ikke gå ind i noget som helst emne herinde uden du er i gang med og føre dig frem med dit mærkelige sprogbrug og din himmelråbene uvidenhed....

• #111   30. dec 2012 Jamen rolig nu T ... Han ryger selv inden længe....

• #112   30. dec 2012 Nej heldigvis....

• #113   30. dec 2012 Er du nogen sinde blevet frossent Rune..

• #114   30. dec 2012 Jeg vil også ha mere popcorn ha ha.... Men skal man , eller skal man så ikke ha en trekant med i bilen ????? Ha ha. Ha ha ha

• #115   30. dec 2012 No shit sherlock!

• #116   30. dec 2012 2 stjerner, dig?

• #117   30. dec 2012 Jep... Rigtig sød

• #118   30. dec 2012 Jeg glæder mig hverdag til,at se forsættelsen *GG*

Det er som Ringens herre. en forstilling tager 3 timer *GG* og der skal man også have en masse popcorn og en masse at drikke til smiley Forskellen er bare, at man er smadret af grin over de indlæg som kommer frem smiley

• #119   31. dec 2012 Rune L - Jeg kan sagtens se og forstå hvad jeg selv skriver, men jeg har ofte et problem med at gennemskue hvad dine indlæg rent faktisk betyder, eller hvor alle dine løsslupne bogstaver hører hjemme. smiley

Jeg havde en kæreste med samme problem som dig, så jeg har fuld forståelse for at du har brug for at komme ud med nogle aggressioner en gang imellem.
    Det er da super ærgerligt at din vagina klør, netop som du skal til at hjælpe nogle brugere på bilgalleri med et eller andet meget vigtigt, som f.eks at stave til bandeord eller skrive uforståelige sætninger, eller måske citere usandheder du tror du har hørt, men bare har drømt.
    Jeg synes du skal prøve at bruge bruseren til at skylle rent dernede fremover. smiley

• #120   31. dec 2012 Det nærmer sig begivenheder som, Murens fald, da de fløj ind i tvilling tårnene, jagten på Osama osv..

• #121   31. dec 2012 Rune L - Jeg synes du skal vise lidt overblik, og så komme med et eksempel på at jeg har modsagt mig selv.

Jeg ved godt jeg allerede er over de 15-18 bogstaver, som du i bedste fald magter at læse og finde sammenhæng i, men nu forsøger vi alligevel... smiley

( Det ender nok som sædvanligt i noget af dit vrøvl... )

• #122   31. dec 2012 <b>1. Eksempel:</b>

Rune L
    27. dec kl. 13:02
    man kan faktisk få en bøde for ikke at have en trekant i bilen.

<i>Det er løgn. Man kan få en bøde for ikke at bruge den når man er havareret, men det er en helt anden ting.</i>

<b>2. Eksempel:</b>

Rune L
    27. dec kl. 13:55

samt her http://www.fdm.dk/koer-selv-ferie/sikkerhedsudstyr-europa så doktor A ville ændre navn til smart ass eller doktor no brain. For selvfølgelig SKAL du have en trekant i din bil.

<i>Det er stadig løgn. Man SKAL bruge den når man er havareret, men den SKAL ikke ligge i bilen altid smiley </i>

<b>3. Eksempel:</b>

Rune L
    27. dec kl. 19:45

sajmon hmm det var da dig der havde uret i det andet emne men det kunne du jo ikke indse Du havde kørekort i 19 år og påstod man måtte overhale ind over spærrelinjer . Så hvem mistede lige overblikket der det var no lige dig barn selv da jeg forklarede det rigtige i min første besked påstod du jeg ikke vidste det. Så kom der 5 andre og linkede til netop det samme som jeg skrev. Men du påstod stadig jeg ikke havde skrevet det rigtige typisk barn det er altid de andre der er forkret på den, selvom de har skrevet netop det rigtige Så sajmon du burde nok lære hvad loven siger om spærrelinjer inden du bevæger dig ud i trafikken. eller lade være med at ned gør andre når du selv har dummet dig noget så grusomt he he

<i>Endnu engang løgn. Jeg sagde at jeg tog kørekort for <b>18 år</b> siden og at det TIDLIGERE HAR VÆRET TILLADT at lave en forbikørsel over spærrelinje.
    Jeg ved godt du har et kæmpe problem med det danske sprog, men når nu du heller ikke fatter en kogle af grammatik og nutid/datid, sker det desværre ret ofte at du fejlfortolker og citerer folk ukorrekt. Her, som så mange gange før...</i>

Og det er der så et eksempel på her:

Rune L
    i går kl. 00:53
    Kristian G var du ikke i det andet emne også ? påstod han ikke man måtte overhale/krydse linjen, hvis man ville forbi et langsomt gående køretøj? For han siger jeg aldrig har skrevet at det kun var ved vejarbejde og parkede biler der tvang en til at krydse dem. gider bare ikke han beskylder mig for at lyve, når han nu selv skrev det i det andet emne som blev slettet. Tja nedgør de da ikke også mig i div indlæg ???? tag f.eks doktor A i dette indlæg http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/955453-troll_emner___jeg_er_forvirret__d så tror da ikke du skal have medlidenhed med dem. og doktor T var jo selv så smart at han jo ikke er på siden mere.

Du fylder folk med lort og lagkage - og det kan jeg finde læssevis af eksempler på, men det gider jeg simpelthen ikke spilde min tid på.
    Du er simpelthen nødt til at stoppe med at sætte dig på stranden i nøgen tilstand - du får sand i din vagina!

Og det er ikke beskeder - det er indlæg... smiley

• #123   31. dec 2012 X-Høj gives til den der kan dekryptere hvad hende Rune kællingen skriver... smiley

• #125   31. dec 2012 Doktor T - læge uden grænser! Hvor fanden har du været?!? For jeg så dig ikke på hospitalet??? smiley

Utroligt så lang en tråd om en advarselstrekant. Jeg tror ikke at jeg har hverken trekant eller vest til at ligge i bilen, men nu bliver jeg nysgerrig nok til at gå ud at kigge. Tvivler på at jeg har fået det gratis da jeg købte bilen. Hehe.

• #126   31. dec 2012 Man SKAL så heller ikke have dem liggende i bilen, men trekanten skal bruges når og hvis man kører galt. Vesten er der vist ingen regel om i DK. smiley

• #127   31. dec 2012 Nej det kunne jeg læse mig til. Hehe. Men det kunne bare være sjovt at se om den var i bilen. smiley

• #128   31. dec 2012 Det er et lovkrav med den trekant. Det står der på Falck's hjemme side.
    At jeg så ikke tror en skid på Falck er så en anden side. De er så fulde af løgn med flere af deres udsagn at det er helt uhyggeligt..

• #129   31. dec 2012 Det er ikke og har aldrig været et lovkrav at man skal køre med den!

• #130   31. dec 2012 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22227

Intet om at man skal medbringe den. Så Falck må gerne pakke sammen

• #131   31. dec 2012 Der var et link i det andet emne til Falck's hjemme side hvor det står. Men du drømmer ikke om hvor mange steder de føre sig frem og tror de er loven..
    Kender flere eksempler fra arb. Det er uhyggeligt..

• #132   2. jan 2013 HVA FANDEN ER EN FILTERLISTE ?

• #134   2. jan 2013 Kenneth - det jo Genialt det der smiley

Google

• #135   18. jan 2013 Rune tabte vist sutten..

Kommentér på:
Havariblinkbrug

Annonce