{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.023 visninger | Oprettet:

antal passagerer i gulplade bil? {{forumTopicSubject}}

Hvordan er reglerne med "fragt" af passagere i en gul pladet privatbil?
Skal der være sæde til dem, og må man ha folk siddende bagved sæderne i en 2dørs PickUp som min Mitsubishi?
Får de bøde for at køre uden sele(/sæde?).
Er lidt i tvivl, da vi for tiden kun har gulplade biler, min egen Mistubishi og min Fars Voyager.
Begge biler har 2 forsæder med dertilhørende 3punkts sele.
I begge biler kan der sidde en mellem sædern enten på en kasse eller kardantunnelen og til min Mitsubishi har jeg endda et originalt sæde og hoftesele at montere imellem forsæderne, som vel gør det hel lovligt, men hvad hvis det ikke er sat i, men der sidder en alligevel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  antal passagerer i gulplade bil?
  • #1   28. dec 2012 så vidt jeg husker må der side så mange der er seler til

• #2   28. dec 2012 2 medmindre den er godkendt til 3.
    eller alle gulepladet er gosdkendt til 3 så er det ikke ''bare'' at sætte sæde i.

• #4   28. dec 2012 Hvis du smider flere i bilen end der er seler til og bilen er godkendt til, så kan det udløse ny reg afgift og bøde.

• #5   28. dec 2012 de der er seler til er lovlige passagere, bliver du stoppet på en dag hvor vlado er kommet forkert ud af sengen, står den på afgift/syn
    så du vælger selv hvad du vil

• #6   28. dec 2012 Kim, forkert ud af sengen behøver han ikke.. det er en sag for skat, så der tøver de nu ikke rigtigt smiley

• #7   28. dec 2012 har der ikke været noget med at dem der er seler til skal have dem på og ellers må de bare ikke kunne genere føren

er blevet stoppet i en hvid pladet golf 2 med 6-7 stykker i og det gav ingen bøde selv om der var 2 på passager sædet

er der forskeld på gule og hvide plader i dette her tilfælde

• #8   28. dec 2012 Hvorfor går i så meget op i den med Selerne?
    Hvad så hvis jeg kommer i en Ranchero fra 59 som ikke har (krav om) seler, så må jeg ikke engang køre den? smiley

Knold og Skvat:
    Er med på der sikkert kommer en bøde for manglende sele I EN NYERE BIL! med seler ellers, men får vedkommende en for ikke at sidde på et sæde, eller bliver de bedt om at stige ud, eller som sagt, afgift for hvidplader plus bødeafgift?

Jeg kan nemlig ingen steder finde en lovtekst som siger hverken for eller imod at passagerer sidder i en gulplade bil, så længe det ikke er i VARERUMMET!

Vi kan også tage den lidt mere bizarre på hvidplader.
    Må man (udover sele bøden) ha en kammerat liggende i baggagerummet?
    For nogle biler har jo plads til op til 7 personer.

• #9   28. dec 2012 Andreas så har du været heldig... kan ikke hsuke årgang men vi skal mange, rigtig mange år tilbage før det kan lade sig gøre og der er div biler uden seler. det går ikke bare at fylde op

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #10   28. dec 2012 Knold & Skvat - Wrong! hvis vi snakker om en gulpladebil, så skal der bare være en adskillelse, så hunden ikke kan irritere føreren under kørslen, og er der en adskillelse, så må hunden sgu være lige så løs som den nu har lyst til at være, MEN politiet anbefaler at den skal være i transport kasse/bur, for dens egen sikkerhed...

• #11   28. dec 2012 Andreas:
    Ja jeg er også fra den årgang hvor reglen hed "Så længe de ikke generer førerens udsyn/kontrol af bilen"
    Der har vi nemlig også været op til 9 i min Caprice.
    Men på hvidplader er bøden ikke så gal som den kan være med gulplader, da gul plader kan kræves at blive betalt fri som hvidplade istedet for gule plader, altså i teorien, lidt ligesom at blive taget i at køre i en bil uden dansk afgift!

• #14   29. dec 2012 Vil give Knold og Skvat ret, for om det er en hund eller en hat, så må der nu i teorien ikke ligge løse genstande på din hattehylde, pga. faren for at få dem kastet i hovedet ved frontale kollisioner.
    Meeen, om man får en bøde for at køre med en "løs" hund eller hat, what are the odds? smiley

Kommentér på:
antal passagerer i gulplade bil?

Annonce