{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.537 visninger | Oprettet:

motor lampe alfa 159 {{forumTopicSubject}}

hej. motorlampen på min alfa 159 2006 er begyndt at lyse. Jeg syntes at den mistede lidt kraft da den begyndte at lyse. Jeg har forsøgt følgende for at afhjælpe. Sprøjte noget egr rens ind efter luftmassemåleren. Derefter kørte jeg en tur 30 min på motorvej hvor jeg kørte i 4 gear ved 3000 omdrdjninger, for at få bilen til at lave en regenerering. Jeg oplevede ikke at brændstof forbruget kom ned på 10 km/l, som jeg har forstået det skal ligge på ved regenerering. Men jeg oplevede at den på et tidspunkt lugtede lidt brændt. Jeg synes den har ok med kræfter nu, den oser ikke, udstødningen ser fin ud. Motorlampen lyser stadig, så den kører ikke så langt på literen som den plejer. Er der nogen som har et bud på hvsd der galt? Jeg skal kører 200 km i morgen, men er det forsvarligt med lampen tændt? Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motor lampe alfa 159
  • #1   30. dec 2012 Motorlampen indikerer at man ikke skal køre i bilen og opsøge værksted med det samme.

    Motorlampen giver sjældent udtryk for hvad problemet er, men skal somregel udlæses. Hvis du spørg mig er der ikke nogen vej uden om en mekaniker selvom det er dyrt.


  • #2   30. dec 2012 Jeg vil bestemt også have den udlæst, men ingen har åben i dag og i morgen. Så jeg søger råd om hvad det kan være, og lm det er muligt at køre i bilen

  • #3   30. dec 2012 Rasmus, jeg holder på luftmængdemåler. Få læst fejlkoder på den. Mht at køre 200km?
    Det ville jeg ikke selv være bange for så længe det ikke er en rød olielampe der lyser og bilen ikke lige frem humper afsted. Den går i værste fald i nødprogram/limp mode, hvor der ofte ikke er så meget power i den, men køre kan den da uden at smadre dit eller dat.
    Meeen, jeg tror du skal få læst koder på den og så når resultatet foreligger begynde at se dig om efter en anden LMM.


  • #5   30. dec 2012 Hej alfistn. Hvad får dig til at påtænke lmm?

  • #6   30. dec 2012 Jeg har ikke haft bilen i mere end 5 mrd. Og benytter nærmest aldrig 6 gear under 100 kmt. Turbo uret står på den første streg og ikke 0 ved tænding. Kan man komme til den trykføler og rense den? Hvor sidder den? Mvh rasmus


  • #7   30. dec 2012 få den nu udlæst, istedet for at famle i blinde!

  • #8   30. dec 2012 Anton. Det agter jeg også at gøre. Men intet har åben i dag og i morgen.

  • #10   2. jan 2013 Tak for dit bidrag Flemming.

    Jeg vil have det i tankerne, når jeg får den udlæst.

    BIlen har dog i midlertidigt selv slukket for motor lampen.
    Gad vide om det har hjulpet med egr rens, og Belladd i tanken?


  • #12   3. jan 2013 Mange tak fro dine input Flemming.

    Jeg har bestilt tid på værksted.

    MVh Rasmus


  • K L
    K L Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #13   23. nov 2014 Hej
    Motorlampen i min 159 1,9 jts lyser nu mere eller mindre permanent, efter at den har slukket flere gange under/efter kørsel. Den er fra 2008 og har kørt 82.000. Hvad kan det være? Hvad er BellAdd for noget?. Tak og mvh


  • #14   23. nov 2014 Få den udlæst. Min var en manifold der var kokset til.

  • K L
    K L Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #15   24. nov 2014 Tak. Lyder fornuftigt. Var det dyrt og er der nogle gode værksteder omkring København. Er Alfa i Gentofte en mulighed eller var der et på Amager, som er særligt gode til sådanne problemer?

  • #16   25. nov 2014 Omkring 10000. Car center på amager har styr på deres sager

Kommentér på:
motor lampe alfa 159

Annonce