{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Hvilket sommerdæk? 195-40/17 {{forumTopicSubject}}

Hey bg.

Eftersom det jo er nu at sommerdæk er billige, vil jeg gerne høre jeres erfaringer med de dæk som i kører med.

Jeg har selv kørt med 195-40R17 på mine sommer fælge, og grunden til den størrelse er for at få en bitte smule stræk på den 7" bredde fælg.

Har haft Continental sportscontact 3, og det var en kanons dæk, med lækkert vej greb, men for pokker de holder ikke længe! De er slidt væk på 1 sæson, dvs. Ca 15.000km. De er slidt en del i indersiden pga. Min bil er rimelig sænket om sommeren.

Hvad kører i andre med? Evt. Som ikke koster det som conti gør? smiley og så gerne hvor der er lidt flere km i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket sommerdæk? 195-40/17
  • #1   2. jan 2013 Kleber - Conti produceret, Du har ikke overvejet at få den sporet ?

  • #2   2. jan 2013 Den er sporet og har fået lavet 4 hjuls måling. Men som euromaster i Viborg som jeg køber dæk ved+ sporing og udmåling siger, så slider det meget på bilen når den er sænket så meget. Og der ville de så ikke anbefale conti dæk, så de generelt bliver slidt hurtigt siger de

  • #3   2. jan 2013 Kører conti sportcontact2 på den ene... den anden kører på falken, sys de er ret gode, og har holdt rigtig selvom bilen kører med en del negativ camber og dækkene er strukket meget, 195-40/17 på 8,5x17 foran og 225-35/17 bagi... de er også ganske fornuftige mht prisen...

  • #4   2. jan 2013 Lindstrøm hvilken model fra falken?

  • #5   2. jan 2013 Kan i øvrigt ikke anbefale de nye michelin modeller, de blir slidt MEGET hurtigt...

  • #6   2. jan 2013 Ziex ze912 foran og fk452 bagi...

  • #7   2. jan 2013 Så er det nok 912 jeg skal gå efter

  • #8   2. jan 2013 De bageste sidder på en 10x17 fælg, så de er også strukket godt...
    Grunden til at det ikke er samme model er at de ikke er lavet i begge størrelser...


  • #9   2. jan 2013 Ziox er et rigtigt godt dæk. Ellers hvis nu det strukket lidt og sådan så kan jeg altså godt anbefale Nangkang de er slet ikke så slemme de støjer lidt men det bare lidt højere op for musikken eller helt klart toyo proxxes t1-r er rigtigt gode også smiley

  • #10   2. jan 2013 Jeg havde helt klart vælge falken frem for nangbang, og de er også væsentligt billigere en toyo...
    Hvis du tør satse lidt ku du også kigge efter et mærke der hedder effiplus - har ikke prøvet sommerdæk i det mærke, men har vinterdæk derfra, og de kører faktisk rigtig godt, bedre end de michelin jeg havde sidste vinter. og står fint fast selvom om de sidder på en gammel baghjulstrukket e30 325i uden diverse elektroniske hjælpemidler... gav 1700 for alle 4stk i størrelsen 195-45/16 foran og 205-45/16 bagi...


  • #11   2. jan 2013 Er ikke helt enig har monteret nogle falken efterhånden i nogle forskellige størrelser og de har altså svinget meget i kvalitet syntes jeg, 3 af sættene har måtte om afbalanceres efter 5-7000 km pga de begyndt at hoppe, 1 sæt havde stået stille pga ferie i 9 dage og var blevet kantede så man tydeligt kunne mærke flatspot?

    Det har jeg aldrig prøvet på nogle af mine Nangkang jeg selv har kørt på eller jeg har monteret på andres.. Og sidst jeg købte 2 stk toyo i str 225/35x18 gav jeg 1200kr på daekonline?? I den str er det da bestemt ikke slem pris?


  • #12   2. jan 2013 Sportcontact 2 har flere km i sig end 3.

  • #13   2. jan 2013 Har tidligere kørt på toyo proxes 5, de står slet ikke ligeså godt fast som contis sommerdæk, men støjen er ca det samme
    Det var på min Fiat jeg havde disse dæk

    Jeg havde conti foran
    Og toyo bag på alle 4 dæk helt nye
    Hvis jeg tog et sving med meget fart og bare drejede skarpt ind kunne den drifte med bagenden - det var skægt smiley


Kommentér på:
Hvilket sommerdæk? 195-40/17

Annonce