{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rally
  • #1   3. jan 2013 www.dasu.dk

    Meld dig ind i den lokale klub, og tag den derfra smiley


  • #3   3. jan 2013 lyder til det er dyrt

  • #4   3. jan 2013 Kommer an på hvor seriøst det kan være..

    Klubrally kan køres i din gadebil, alt det kræver er to hjelme og en ildslukker smiley


  • #5   3. jan 2013 skal der vel også være bur i bilen.
    hvis den skal godkendes som rallybil.
    så kommer der licens man skal betale for.
    skulle man dengang jeg kørte som amatør i en gl volvo smiley


  • #6   3. jan 2013 okay. men min bil kan ik holde til og kører sådan

  • #7   3. jan 2013 Mathias A- og førstehjælp kasse.. smiley

  • #10   3. jan 2013 Jimmy P
    Ja, også det smiley Men det er jo små ting, så er man i gang!

    X
    Det kan kun være gennemsnitshastigheden..

    Jeg ved der er en maksimal gennemsnitshastighed til DM rally, formoder der går igen ned igennem rækkerne. Men jeg er ikke helt så stærk i alle de regler, jeg har mere fokuseret på homologeringer og de forskellige klasser..


  • #11   3. jan 2013 X der er ikke nogle hastighedsbegrængning til klubrally. ( på prøverne)

  • #12   3. jan 2013 nej men nu snakkede jeg ikke om klub rally smiley
    men det nok en god ide at starte der.

    evt en gamel gsi 8v ville være fin til den opgave.


  • #13   3. jan 2013 har en kadett e gt men det kan den ik klare

  • #14   3. jan 2013 team-nordfyn c Alle biler kan klare det.. smiley

  • #15   3. jan 2013 men anden top skal du se løjer
    og gsi gearkasse kan du smide over på da du køre med tykke trækalsker nu med 1.8 smiley
    koster lidt
    men kunne blive en fin lille bil.


  • #16   3. jan 2013 Hvorfor kan den ikke klare det?? Til at starte med, er det bilen der er hurtigere end dig, så at starte i en gammel pram der godt kan tåle at blive bulet er jo perfekt smiley

  • #17   3. jan 2013 hvor lægger der klubrally på fyn ?

  • #18   3. jan 2013 den kan kun kører på vejen for den er næsten helt nede på vejen

  • #19   3. jan 2013 - - -$$$- - -

    http://www.kdak.dk/index.asp


  • #20   3. jan 2013 team-nordfyn c Hvis det er den du har til sal. Er den ikke for lav..

  • #22   3. jan 2013 tak
    smiley


  • #23   3. jan 2013 (salg)

  • #24   3. jan 2013 X På prøverne her på sjælland kommer de tit over 100.

  • #26   3. jan 2013 hvorfor er den ik for lav

  • #28   3. jan 2013 team-nordfyn c
    Kig her http://www.youtube.com/watch?v=Q7Mwci6sB1E


  • #29   3. jan 2013 ligeså snart den rammer et lille hul så ligger den på maven


  • #30   3. jan 2013 Hej... En kadett kan sagtens klare det. Ja der er regler for max. Gennemsnitshastighed. Dog ikke i DM som der lige var en der var ved at bilde dig ind. Som løbsleder og kører ved jeg det.
    På Fyn kontakter du Niels Erik Jørgensen via www.kdak.dk
    Fyn har også motorklubben Centrum. Spørger du mig er de bedre til at hjælpe nye igang ved kdak. Uden større begrundelse. Bare folkene bag klubben. De er hardcore undervisere og nogle af dem kører DM rally.
    Klubrally ( kravlegårdsrally) kan køres for et budget på 3500kr ca og op til 50000kr. Max beløb er noget individuel... De hårde drenge kører nye dæk til hvert løb. Der ryger hurtig ti tusind der så.... Der er lavet en aftale med en dækleverandør. I år er det yokohama. Der stiller du så op på de okohamadæk du køber gennem dasu og de koster mindre end gadepris. DM rally er budgetterne typisk fra 100000 og op over en mil igen afhængig af hvor meget man ofrer... Men tro mig, det er billigere at køre rally end konens hestesport.... Rally er bare sjovere og mere sikker! Bare få sat igang. Vi skal have de unge fjolser der vil køre stærkt på landevej, ind i en motorklub, så de kan gøre det under ordnede forhold!


  • #31   3. jan 2013 haha feedt gl volvo der er med i den video smiley
    troede de var udgået
    og kun i sverige de køre endnu


  • #32   3. jan 2013 Kristian G
    Jeg suger bare til mig af alt hvad jeg høre, og måske stoler jeg lidt for blindt på det smiley


  • #34   3. jan 2013 X de 3500 er budgettet for et år. Dæk startgebyr brændstof. Selvfølgelig er det den billige udgave jeg nævner. Men det er muligt.. Der findes det vi kalder kr1. Begynderklassen hvor der ikke stilles krav til bilen udover at den skal være indregistreret... Vores egen begynderbil var en rallysynet kadett City med en 2 liters motor og bur. Indregistreret til motorløb. Bmw'en du ser på mit billede er en anden kaliber, der snakker vi afgiftsfri bil. Kun til rallybrug. Der lejes specielle prøveskilte til hver enkelt løb. Når du sætter dit budget/regnestykke skal du sammenligne med din hobby udgift.... Derfor nævner jeg hestesport. Måske er der billigere ting at gå til i sin fritid.... Kroket eller dart måske. Anyway. Det er ikke det vi vil. Vi vil have det at køre stærkt i bil som vores hobby. Og jeg siger og påstår. Det kan gøres for et overkommeligt budget.... Er man til noget, kan man måske lokke en sponsor med på ideen og han hun giver eks 2 - 4 dæk ell lign.... Så man kan komme igang... Dæk og fælge er den største udgift. De bliver simpelthen ødelagt,og dækkene kører mere sidelæns end ligeud!!!

    Og så lige en vigtig detalje. Du nævnte forsikring..... Forget it :-). Nogle af dem i begynderklassen som kører i bilen igen mandag morgen har den forsikring at bilen er i Falck. Du har dækning for det du kører i af 2.mands ejendom. Din bil er IKKE dækket under motorløb..... Generelt. Jeg ved ikke om enkeltstående tilfælde hvor man HAR bilen forsikret. Man kan vel betale sig til det??


  • #35   3. jan 2013 Www rallyspeed.dk. Her kan du under teamvideo se vores BMW 320 is få lidt gas!!!


  • #37   3. jan 2013 - - -$$$- - - Ingen bur til klubrally .. Rettere ingen krav om det

    Og det er bare at hive fat i den lokale klub også komme igang

    Og man behøver ikke en vild bil til manøvreprøver men derimod en der klæber til asfalten som man kender 110% så man kan køre den helt til grænsen

    Første bil vi hyggede os med til klub rally var iøvrigt en golf med 1.3 motor rippet for alt unødvendig vægt og sæder erstattet med skåle sæder
    Bilen blev udover rally brugt som arbejdsbil/bil nr. 2

    Ja der er sågar set diesel biler til manøvreprøver (Lupo 3L bla)

    Men ja det koster lidt dog kan man tit skaffe enten gratis eller god rabat hos den lokale dækpusher eller værksted

    Vi fik dæk af den lokale SDS som min fatter i forvejen var kunde ved (vognmand) og fatter sponsert transport og brændstof .. Noget med at det kan trækkes fra et eller andet sted
    Også have vi fri adgang til det lokale værksted uden for normal arbejdstid


  • #40   3. jan 2013 X

    tag en god gl volvo
    tror ikke du vil blive skuffet
    køre du ind i noget bakker man tilbage og køre videre, ikke så meget bøvl med den.

    og de er nemme at smide rundt og har godt vejbid hvis man igen kender bilen ud og ind.


  • #42   3. jan 2013 X Der er faktisk 2 af de lokale knægte der bruger golf2 diesel til autoslålåm som rigtig meget ligner manøvreprøver og de klare sig faktisk helt okay.. Igen setup af selve bilen og en føre der tør tage den til grænsen betyder mere som rå motorkraft

    Men som - - -$$$- - - find en gammel volvo evt ford sierra/escort rwd og du har en bil der er brugbar forholdsvis billig i dele og tåler en hulens masse tæsk

    Vi rullede 4 gange rundt i en volvo 242 gl.. Den klarede efterfølgende de 8km hjem selvom styrtøjet opførte sig lidt spøjst og taget var en anelse lavere som normalt
    Min gamle sierra levede af tæsk i 2 år og blev efterfølgende brugt til markrace i 4 mdr.. Den kørte selv af og på traileren da den skulle skrottes


  • #44   3. jan 2013 nu ved jeg så ikke når det er klub rally
    men bla volvo kan man lave mange sjove ting og sager ved i motoren.
    den kan blive rigtig ond og tage ved som en fanden hele vejen ud i alle gear.
    hvis man kender nogle der har gamle ting i gemmerne er de guld værd til rally.
    ved dog ikke hvor hissig de lige skal være til klub rally.

    dengang vi var i sverige der køre de stort set ikke meget andet volvo sjovt nok.
    men de laver meget ud af motoren bur, forstærket styretøj kadanger.
    du kan hente en billig rallyvogn derover i fin stand til billige penge end her i danmark.
    så betale den klat i afgift den ikke så høj nu det er en gl svend smiley


  • #45   3. jan 2013 X citat : jeg kører også stærkt som hobby, men jeg/ (vennerne) holder det bare til vejen og taper pladerne af og på med en Balaclava, og så afsted gerne en sen hverdags aften/nat. Sådan er det desværre pt smiley
    Folk som dig burde melde sig ind i en motorklub hurtigst muligt, eller køre ned på den lokale politi station og aflevere både plader og kørekort, folk er af den overbevisning at det er en folkeret at have kørekort, men det er jo tydeligt at det ikke er alle der er deres ansvar bevist....


  • #46   3. jan 2013 Glem nu den store motor. En undervogn med bedre støddæmpere, større bremser og bilen strippet for vægt for man meget mere ud af i starten. Tiden skal hentes ved nedbremsningen til sving bla. I starten kan ingen alligevel bruge en stor motor fuldt ud

    BMW e30 er meget populær i tysk og er faktisk rigtig god til det. De fåes jo for ingen penge med 4 cylinderede motorer


  • #47   3. jan 2013 I glemte lige selekniv. Det skal der osse være i bilen.. Og jo alle biler kan køre klubrally.. Det handler jo ikke om at tæske sin bil men om at køre fejlfrit og gennemføre.. Startede i sin tid i en gammel Skoda felicia stationcar på gule plader..

  • #48   3. jan 2013 Man kan komme ud og køre DM i syver race for ca 30-35.000kr pr sæson (forudsat at intet går i stykker, hvilket er rimelig realistisk i hvert fald hvert 2. år..)

    http://www.teambudgetracing.dk/

    Det er så selvf EFTER køb af bil, som koster mellem 70.000 og 130.000kr

    Men man kan leje sig ind hvor ALT er betalt for 60.000kr om året, det er inklusiv mad, mekaniker, transport mm..


  • #49   3. jan 2013 Forrige år (2011) Købte jeg en Peugeot 106 1,3 rally for 17.000,- og endte med at vinde sjællandsmesterskabet i klasse 1 i klubrally 2012. Vi gjorde INTET ved bilen udover at rive bagsæderne ud, montere ildslukker, advarsels trekant og seleknive(alle disse ting er et krav). Hjelmene havde jeg da jeg har haft motorcykel før hen. ALT på bilen var standard. Vi kørte 10 løb, det gav 4000km i det hele, hvoraf de 250km er hastighedsprøver. Selvfølgelig koster det penge, men man bestemmer helt selv hvor mange. Vi kørte en hel sæson på et sæt dæk(ca. 2000,-).

  • #50   3. jan 2013 Jo det var mig der chrashede... Du mangler kun udgiften til mad. Så er du der!


  • #53   3. jan 2013 Det er bestemt til at betale vil jeg mene..! Og nej der bliver ikke givet ved dørene, men de er heldigvis nemme at fikse smiley

    Man skal dog påregne engangsudgift ifbm autotrailer, pittelt, en bil med trækkrog.. men når man først har disse ting, så mangler man bare et sted at sove smiley


  • #54   3. jan 2013 X: Ja jeg har et komplet budget med ALLE udgifter som benzin, reperationer, tilmeldingsgebyrer, forsikring, ejerafgift, udstyr osv osv. Jeg har det bare ikke lige her smiley

    Men det varierer meget fra bil til bil og person til person. Det vil jo komme til at koste noget mere hvis nu man sætter bilen i en palle med belægnings sten. Det kostede os dog kun et blinklys i dette tilfælde.

    http://www.youtube.com/watch?v=k-tjKfdMidc

    Når man leder efter grænsen hænder det jo at man finder den smiley


  • #55   3. jan 2013 X: Mht. dækkene. De var slidt ned. Vi købte et nyt sæt før sidste afdeling af SM, da vi ville være 100% sikker på at vi ikke blev udelukket til teknisk kontrol pga. for lidt mønster dybde. Men vi kunne godt køre hele sæsonen på et sæt. Det er alm. Dunlop Sommer dæk. Hvis man vælger at køre på semi slicks f.eks. Yokohama A048 eller Toyo R888, så vil de naturligvis ikke holde så længe, og det vil være væsentligt dyrere da de koster ca. det dobbelte.

  • #57   4. jan 2013 Jeg kan da i hvert fald ridse hoved kategorierne op, samt give dig en total på pm. Jeg er ikke meget for at smide det op til offentlig beskuelse. smiley

  • #59   15. mar 2013 Jan a. Hvorfor så ikke bare køre klub-rally.. der skal du kun har ildslukker og færstehjælpskasse. og så kan du komme ud og kører..

Kommentér på:
rally

Annonce