{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Familiebil {{forumTopicSubject}}


Hej BG.

Jeg er så småt gået ind i jagten på at finde kærestens og min næste bil. Har ikke haft bil i noget tid, men nu er det snart på tide at få en igen. Denne gang har jeg dog andre kriterier end jeg førhen har haft. Tiden med top-gejlet Brian-biler er slut, og må til at tænke mere praktisk.

Mine krav til den næste bil er følgende:
Diesel
5-dørs (hatchback) Ville også gerne st.car, men damen synes det bliver for familie-agtig smiley
Muligvis aut. gear.
Årgang. minimun fra 2006
Pris MAX 150.000 men gerne omkring 120.000

Jeg har selv kig på følgende biler:
Mazda 6 ( http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-de-136-touring/1404046 eller http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-de-143-touring/1239079) Gerne også modellen der er nyerer, altså 2008 og frem.
Damen er faldet for en Seat Altea, hvor jeg helst vil have den som FR-model.

Er der nogle andre biler der er værd at kigge efter? Kom gerne med jeres indspark.
Det skal gerne være en bil hvor der evt. kan være plads til en barnevogn, hvis det skal vise sig på sigt at det bliver nødvendigt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familiebil
  • #2   4. jan 2013 Jeg ville godt nok tage en st.car uanset hvad, det ser altid godt ud med med tonede ruder hele vejen rundt og så et par lækre fælge, så er det ikke alt for meget brian, og det er mega praktisk, tror sq du bliver træt af skulle have hjulene af barnevognen hele tiden når den tid kommer smiley og krøllet den sammen til ingenting smiley

  • #3   4. jan 2013 Jeg havde samme kriterie til konebilen, ville IKKE have stationcar, men der skulle være nok plads til en barnevogn uden at tage hjul eller lift af, og det endte med en honda civic 2006 1,8sport..


  • #4   4. jan 2013 Jeg hælder også mest til en st.car. Synes der findes en del af dem, som med et par pæne fælge samt tonet ruder, bliver til en pæn bil. Plus at man jo aldrig kan få for meget plads smiley
    Stod det til mig selv blev det en Mazda 6 st.car, men damen er sku ikke nem at overtale til en st.car smiley
    Har kigget på sådan en avensis der bliver linket til, det eneste den falder på, er alt det orange lys kabinen bliver lyst op med, det bliver for meget for min smag!


  • #5   4. jan 2013 Den har desuden nogle rigtig smarte bagsæder som tillader utrolig meget plads til kasser cykel osv, se mit galleri..

    Generelt er vi glade for bilen. Den har nogle rigtig fede detaljer, men som det jo er med nye biler så er de alt for komfortable og for lidt køredynamik smiley især med det pis elektronisk servo styring !


  • #6   4. jan 2013 Mirza:
    Vil det sige at der er plads til en barnevogn i bagagerummet på sådan en Civic? Den har vi nemlig også haft kigget på, men jeg var i tvivl om størrelsen på bagagerummet. Kan godt lide deres koncept med bagsæderne hvordan de kan foldes op, men skal de foldes op før der bliver plads?


  • #7   4. jan 2013 Vi har en stor gammeldags barnevogn og den er der plads til uden at man skal skille noget af.. Og nej man skal heller ikk folde sæder ned og lignende.. Det er bare en detalje man har.. Den er synes jeg enormt praktisk. Og håndtagene er skjult i ruden så det ligner en rigtig 3dørs bil..

    Tag ud og prøv en, lån evt en barnevogn og prøv den ad det gjorde vi.. Og 140hk, lav vægt 6gear betyder 0-100 på 8,9sek men alligevel kan man få den til at køre over 16km/l.. Det betyder blot 2600kr årligt i grønafgift.. Regn dog med maks 12kml i byen


  • #8   4. jan 2013 hattehylden skal dog afmonteres men det er sgu ligemeget

  • #9   4. jan 2013 Skulle lige til at foreslå Lancer sportback, men hvis du SKAL have diesel, så kommer det nok uden for dit budget..

Kommentér på:
Familiebil

Annonce