Honda Civic Gen 8 {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg overvejer at skifte bilen ud til en Honda Civic Gen 8 fra 07->
Er der noget man skal være opmærksom på, ved denne model? Jeg har kigget på 1.8i Sport med 140Hk.
De har alt det udstyr jeg gerne vil have samt de er ret lækre at se på, og MEGET lækre indeni.
Der er også nogle der hedder I-shift som jeg har kunne læse mig frem til er en slags Manuel/auto gearkasse?? Læste en test, hvor de skrev man skulle holde sig til en ren manuel gearkasse, da det andet virker forkert/hopper og sådan..
Hvad med RUST, Generelle fejl, Motor problemer, gearkasse osv..
Hvad skal man være opmærksom på når man skal ud og kigge efter en, eller er det en bil jeg bare skal springe let og elegant over?
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 880
Tror ikk der er noget du skal være bange for gør det
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
Der kan du helt sikkert få besvaret dine spørgsmål.
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 880
Ellers ligger den på 5,5-6,5 og den køre bare fucking godt.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 493
Du siger den har kørt 130.000 uden at der skulle skiftes andet end sliddele, det lyder dælme lækkert!
Hvad med rust, er der noget af det på den?
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 880
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
Der var en del kritik af i-Shift i begyndelsen, men det skulle være blevet bedre med opdateringen af software. Jeg har aldrig selv prøvet i-Shift, men det er noget automat hvor man også selv kan skifte på ”Formel 1 maner” på rattet.
Der er samlet information om generelle fejl her http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Faults Men husk på at som i alle andre mærke / model fora er dem med problemer der skriver, men sjældent alle dem uden.
Benzinøkonomien er god syntes jeg, jeg har aldrig været under 14,1 og aldrig over 17,94 km/l på en tankfuld. Mit totale gennemsnit er 16,17 km/l på de originale 225/45-17 sommer og 205/55-16 vinter, min kørsel er en blanding af 20 km til arbejde, og så tre til fem lange (500 til 700 km) ture hver måned.
Med venlig hilsen Kim
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 108 Biler: 13 Emner: 86 Svar: 880
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
Økonomien i en I-shift er kun en smule bedre, så jeg ville holde min til en alm. manual.
Vi har selv en Civic 1,8 Sport med 140hk.. Jeg personligt synes det er en rigtig fed bil med nogle fede detaljer.. men den er ikke så dynamisk som de gamle Honda'er er, den har ikke længere double wishbone foran og heller ikke mulit link ophæng bagved.. Og jeg bliver nok aldrig gode venner med det elektroniske servostyring.. men sådan er det at være nørd og ånde for køreglæde.
Kørecomputeren er optimistisk synes jeg, jeg kører ofte 15-17km/l men i praksis er det kun 13-15km/l... og så har folde funktionen i sidespejlene en svag side (sørg for at de virker på prøveturen)
Men ville jeg købe en igen ? helt sikkert, det er en dejlig bil, men Honda som mange andre bilmærker (bmw) bevæget sig væk fra sine racerødder...
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
Med venlig hilsen Kim
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
Men det er godt nok en flot benzin økonomi du har dig.. jeg synes det er meget svært at komme op på 16-17km/l ved landevejskørsel.. men jeg er egentlig rimelig tilfreds...
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
Hvis jeg tanker bilen varm og køre landevej med ægte 80 km/t viser computeren oftest 5,0l/100km, eller omregnet med fejlvisning er lige godt 18 km/l. Jeg har faktisk haft den over 19 km/l ved at køre 70 km/t end dag, hvor jeg havde en halv time i overskud mellem to aftaler. Bilen blev tanket efter at havde stået stille et par timer, så den var ikke driftsvarm, og så var det på et tidspunkt på dagen hvor der ikke var anden trafik.
Konens FR-V 1,8 med automatgear, ligger efter 67407 km på 11,98 km/l i gennemsnit, motorerne i de to i tæt familie selv om de ikke er helt ens. Det er givet vis en rigtig af vore håre sne-vintre for et par år siden med 7 km til arbejde, samt kørsel med trailer og campingvogn der gør at gennemsnittet ikke er bedre. Dårligste tank var på 8,46 km/l med fem voksne, ferie bagage og 1300 kg campingvogn, bedste 14,25 km/l med fem voksne på indkøbstur til Sydsverige.
Med venlig hilsen Kim
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.857
sidne har jeg været vil med den model...1.8´er en super hamonisk og nem at køre. kvik men også økonomisk. personligt ville valget mellem en 1.8i eller 2.2D være super svært da dé passer godt til bilen begge to.
glæder mig til dens facelift kommer med 1.6D motor. læste om den idag 300nm det sku fedt. igen viser honda at nå de laver ting laver de det ordenligt...
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 493
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
Med venlig hilsen Kim
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 493
Nu er jeg så småt igang med at kigge på nyere bil igen (har kørt i clioen længe nu hehe) og igen kigger jeg på Civic... Det er 1.8 GT fra 11-12 stykker som der er en del til salg af nu til omkring 120-140k
Dog i dagens Danmark er de jo ret uøkonomiske, men de er bare så latterlig smart indrettet med deres magic seat og store bagagerum.. At det stadig er den jeg kigger efter!
Dog kunne det være lækkert med en combo af en benzin turbo motor ala renault 0.9 eller fords 1.0 eller 1.2 ecoboost
Så igen HJÆLP Er valget rigtig nok ved at vælge en 1.8 alm benzin motor vs de nye og smartere turbo motorere? Vi køre ca 8-12k om året
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
Og med 10.000km om året så er forskellen på at køre 14km/l og 20km/l blot 158kr om måneden, er det ikke lige meget, det er det faktisk for mange, men mange regner ikke på det, de køber biler ligesom de køber vaskemaskiner og kigger udelukkende på energimærke A ??
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 493
Forstår hvad du siger og er enig dog er det Heller ikke km/l der irriterer mig, det er vægt afgiften 3000 Ca vs måske 500 kr
Plus der er mere træk i en turbo motor, prøvede en Peugeot 1.6 150 hk og en 1.2 turbo med 120 eller sådan noget, der var mere go i den lille turbo motor..
Men der er bare ingen alternativer ved de andre mærker til en så smart indrettet bil, vi har købt hus og skal bruge bilen til at fragte have affald osv.. det er sku smart man lige kan løfte sæderne og stille sække ind på bagsædet, arbejder lige ved siden af losse pladsen, så kan man lige have det med og smide det af efter arbejde. Så er man fri for at skulle køre med trailer i det daglige og kun når der er ekstra meget at køre med.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
afgift + benzin er 366kr/mdl forskel om året..
det er en lille pris at betale for en større, mere komfortabel bil der sandsynligvis bliver billigere at holde kørende hvis du skal beholde den i +5 år...
Der er mere bundtræk i en turbomotor ja, men hvis du kører civicen ud til det røde felt så er den ligeså hurtigt..
Vi har en Civic, en af fordelene er bl.a. pladsen !
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 493
Dog er jeg også ret sikker på det bliver en Civic
Er der lavet nogle forbedringer på 1.8 GT (facelifted) hvis man kigger på en 1.8 sport fra 09 af f.eks ?? Eller er det kun kosmetisk?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 493
Hvad med forskellen på en 8 gen og 9 gen?
Kan bedre lide udseendet på 8 gen, tænker stadig det er en gammel bil jeg går hen og køber? Den er jo reelt fra 2006, altså når man tænker på modellen og udviklingen. Var det bedre at købe den nyere udgave? Den er jo lige så smart indrettet..
http://www.civinfo.com/forum/9g-general-discussion/113404-9th-gen-v-8th-gen-1-8-vtec-civic.html
Her ser det ud til at den er blevet meget mere komfortabel at køre, samt kvaliteten er blevet højere.. Dog måske lidt langsommere og mindre sporty..
Uhh det er svært!
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
Mens en 8. gen koster det halve..
den nye er altså ikke dobbelt så meget værd..
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Min gode kammerat havde sådan en engang og det var satme en fornøjelse at køre i den!
Højtalerene spiller også skide godt
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.559
Min 3. fabriks nye Civic og absolut den dårligste.
Den er godt udstyret men de 140 HK gemmer den godt, de kommer kun frem hvis den piskes hårdt. Trods 1.8 motor trækker den ikke særligt godt ved lave omdrejninger.
Vores fejlede altid 117 ting har aldrig haft en bil der måtte på værksted så mange gange for småting. Der var ikke en måned i de første 3. år hvor vi ikke ventede på et eller andet der skulle laves.
Bilen var endvidere yderst elendigt malet, lignede en 15 år gammel bil i lakken efter 2 år.
Af fejl der blev lavet under garantien kan nævnes:
Motor hjem om lakeret, forruden knirkede (lykkedes aldrig at lave), koblings cylinder udskiftet 2 gange, klima anlæg defekt, defekte støddæmpere, defekte spejle 4 gange, defekte dæmpere i bagklap, måtte ankre rustede, tæppet i bunden ved sæde gik der hul på, instrument bord knirkede som en gammel fransk bil, bilen havde en træls resonans lyd ved et bestemt antal omdrejninger (fejl aldrig fundet),.. Kunne blive ved.
Vi fik måske mandags modellen den havde alle fejl nævnt på Civi info + alt muligt andet.
Ellers en fin, velkørende, smuk og praktisk bil når den virkede - tror det var lidt som have en Alfa
Gensalgs værdien var rædderlig - Honda igen?
Sikkert men ikke en der er bygget i England. De kan lave øl men ikke biler.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.857
Og har hørt ros om den lille 1.4
Jeg ville vælge en 1.8 men det fordi den er en god blanding af hvad jeg søger i en bil.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 493
Honda Civic Gen 8