{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.155 visninger | Oprettet:

Honda Civic Gen 8 {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg overvejer at skifte bilen ud til en Honda Civic Gen 8 fra 07->

Er der noget man skal være opmærksom på, ved denne model? Jeg har kigget på 1.8i Sport med 140Hk.
De har alt det udstyr jeg gerne vil have samt de er ret lækre at se på, og MEGET lækre indeni.

Der er også nogle der hedder I-shift som jeg har kunne læse mig frem til er en slags Manuel/auto gearkasse?? Læste en test, hvor de skrev man skulle holde sig til en ren manuel gearkasse, da det andet virker forkert/hopper og sådan..

Hvad med RUST, Generelle fejl, Motor problemer, gearkasse osv..

Hvad skal man være opmærksom på når man skal ud og kigge efter en, eller er det en bil jeg bare skal springe let og elegant over?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Civic Gen 8
  • #2   13. jan 2013 skal ikk sige med 1,8 min far har en der hjemme en 2,2 den har kørt 130 tusind og der er kun ofret nye skiver og klodser hele vejen inden syn. den er så lækker at køre i om aften den bil der.
    Tror ikk der er noget du skal være bange for gør det smiley


  • #3   13. jan 2013 Hej Ole, Kig forbi http://honda-klub.dk/
    Der kan du helt sikkert få besvaret dine spørgsmål.


  • #5   13. jan 2013 jeg har selv fået den til at gå 4,4 l pr 100 km, med klima navi/radio tændt :)..
    Ellers ligger den på 5,5-6,5 og den køre bare fucking godt.


  • #6   13. jan 2013 Det er så Diesel versionen?

    Du siger den har kørt 130.000 uden at der skulle skiftes andet end sliddele, det lyder dælme lækkert! smiley

    Hvad med rust, er der noget af det på den? smiley


  • #7   13. jan 2013 min fars har ikke. den er dog også fra 09, ja det er en diesel. bremse væske har jeg også skiftet self. men det jo klart.. nej den køre bare. og køre bare godt. intet digital svigt eller andet på nogen måder. har hørt de første modeller har haft bøvl med at aflade, men det problem har vi ikke haft, tror også de fik kaldt ind på de modeller der var galt med. har selv over-vejet at købe sådan en 1,8 sport på gule plader :).

  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #8   13. jan 2013 Jeg har sådan en, en 1,8 Sport 07 model (købt som ny) der netop har rundet 120.000 km uden problemer. Der er skiftet skiver og klodser hele vejen rundt en gang, og så tre mindre rettelser som Honda selv har indkaldt til. Min har stadig den originale udstødning og akkumulator, så det har kun drejet sig om service nå den har været på værksted. Den er netop blevet synet i december uden anmærkninger, og uden forudgående kontrol på værksted.

    Der var en del kritik af i-Shift i begyndelsen, men det skulle være blevet bedre med opdateringen af software. Jeg har aldrig selv prøvet i-Shift, men det er noget automat hvor man også selv kan skifte på ”Formel 1 maner” på rattet.

    Der er samlet information om generelle fejl her http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Faults Men husk på at som i alle andre mærke / model fora er dem med problemer der skriver, men sjældent alle dem uden.

    Benzinøkonomien er god syntes jeg, jeg har aldrig været under 14,1 og aldrig over 17,94 km/l på en tankfuld. Mit totale gennemsnit er 16,17 km/l på de originale 225/45-17 sommer og 205/55-16 vinter, min kørsel er en blanding af 20 km til arbejde, og så tre til fem lange (500 til 700 km) ture hver måned.

    Med venlig hilsen Kim


  • #9   14. jan 2013 Det er bla den mest fejlfri bil på marked er jo en honda. i følge en kæmpe test lavet i englang og usa..

  • #10   14. jan 2013 Jeg har aldrig prøvet I-shift, men ladt mig fortælle at det fungerer fint, men at man skal lære at bruge det, for det er IKKE en automatgearkasse, det er en automatisk betjent kobling samt gearskift, der er monteret på en helt alm. gearkasse. De første der kom til Dk havde åbenbart nogle vanskeligheder, men efter en opdatering så blev fejlene afhjulet.

    Økonomien i en I-shift er kun en smule bedre, så jeg ville holde min til en alm. manual.

    Vi har selv en Civic 1,8 Sport med 140hk.. Jeg personligt synes det er en rigtig fed bil med nogle fede detaljer.. men den er ikke så dynamisk som de gamle Honda'er er, den har ikke længere double wishbone foran og heller ikke mulit link ophæng bagved.. Og jeg bliver nok aldrig gode venner med det elektroniske servostyring.. men sådan er det at være nørd og ånde for køreglæde.

    Kørecomputeren er optimistisk synes jeg, jeg kører ofte 15-17km/l men i praksis er det kun 13-15km/l... og så har folde funktionen i sidespejlene en svag side (sørg for at de virker på prøveturen)

    Men ville jeg købe en igen ? helt sikkert, det er en dejlig bil, men Honda som mange andre bilmærker (bmw) bevæget sig væk fra sine racerødder...


  • #11   14. jan 2013 Kim K, dit benzinforbrug er det reele målinger, eller computeren ??

  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #12   14. jan 2013 Mirza, det er beregnet ud fra distance og påfyldt mængde. Computeren er lige knap 11% for optimistisk i min, men noget jeg har fået at vide ikke kan justeres.

    Med venlig hilsen Kim


  • #13   14. jan 2013 Jeg har ellers hørt det godt kan justeres, men har ikke selv gjort det (jeg trækker bare 10% fra i hovedet:) )

    Men det er godt nok en flot benzin økonomi du har dig.. jeg synes det er meget svært at komme op på 16-17km/l ved landevejskørsel.. men jeg er egentlig rimelig tilfreds...


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #14   14. jan 2013 Jeg har også vendt mig til fejlvisningen, så jeg ved også godt om tallet computeren viser er landt eller kort på literen.

    Hvis jeg tanker bilen varm og køre landevej med ægte 80 km/t viser computeren oftest 5,0l/100km, eller omregnet med fejlvisning er lige godt 18 km/l. Jeg har faktisk haft den over 19 km/l ved at køre 70 km/t end dag, hvor jeg havde en halv time i overskud mellem to aftaler. Bilen blev tanket efter at havde stået stille et par timer, så den var ikke driftsvarm, og så var det på et tidspunkt på dagen hvor der ikke var anden trafik.

    Konens FR-V 1,8 med automatgear, ligger efter 67407 km på 11,98 km/l i gennemsnit, motorerne i de to i tæt familie selv om de ikke er helt ens. Det er givet vis en rigtig af vore håre sne-vintre for et par år siden med 7 km til arbejde, samt kørsel med trailer og campingvogn der gør at gennemsnittet ikke er bedre. Dårligste tank var på 8,46 km/l med fem voksne, ferie bagage og 1300 kg campingvogn, bedste 14,25 km/l med fem voksne på indkøbstur til Sydsverige.

    Med venlig hilsen Kim


  • #15   14. jan 2013 kørte i en som skole vogn (politiet mente åbentbart jeg trækgte til en opfrisker)
    sidne har jeg været vil med den model...1.8´er en super hamonisk og nem at køre. kvik men også økonomisk. personligt ville valget mellem en 1.8i eller 2.2D være super svært da dé passer godt til bilen begge to.

    glæder mig til dens facelift kommer med 1.6D motor. læste om den idag 300nm det sku fedt. igen viser honda at nå de laver ting laver de det ordenligt...



  • #16   15. jan 2013 Det vil sige de fleste har gode erfaringer med dem.. Bare synd der ikke er flere tilsalg derude.. Er der ikke solgt et hav af dem??

  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #17   15. jan 2013 For en Honda-model solgte de sgu’ rimeligt pænt i Danmark, og der er da også nogle brugte til salg på både Bilbasen og Autouncle. Men nej der er ikke helt så mange bruge at få fat i som man kunne forvente, forhåbentlig et godt tegn at folk beholder øsen selv nå den kommer lidt op i alderen.

    Med venlig hilsen Kim


  • #18   16. jan 2013 Sådan er det altid med Honda.. Der er ofte 10 x så mange til salg hos forhandleren end privat, og de er altid dyrere hos private personer..

  • #19   2. nov 2015 Så fandt jeg sku lige dette gamle opslag fordi jeg googlede Honda Civic problemer hehe..

    Nu er jeg så småt igang med at kigge på nyere bil igen (har kørt i clioen længe nu hehe) og igen kigger jeg på Civic... Det er 1.8 GT fra 11-12 stykker som der er en del til salg af nu til omkring 120-140k smiley

    Dog i dagens Danmark er de jo ret uøkonomiske, men de er bare så latterlig smart indrettet med deres magic seat og store bagagerum.. At det stadig er den jeg kigger efter!

    Dog kunne det være lækkert med en combo af en benzin turbo motor ala renault 0.9 eller fords 1.0 eller 1.2 ecoboost smiley

    Så igen HJÆLP smiley Er valget rigtig nok ved at vælge en 1.8 alm benzin motor vs de nye og smartere turbo motorere? Vi køre ca 8-12k om året smiley


  • #20   3. nov 2015 Man kan vende den om og sige TØR du vælge en ny "smart" turbo motor med mange potentielle fejl, eller gammel afprøvet teknik uden turbo som nærmest aldrig går i stykker ?

    Og med 10.000km om året så er forskellen på at køre 14km/l og 20km/l blot 158kr om måneden, er det ikke lige meget, det er det faktisk for mange, men mange regner ikke på det, de køber biler ligesom de køber vaskemaskiner og kigger udelukkende på energimærke A ??


  • #21   3. nov 2015 Hej mirza

    Forstår hvad du siger og er enig smiley dog er det Heller ikke km/l der irriterer mig, det er vægt afgiften smiley 3000 Ca vs måske 500 kr smiley

    Plus der er mere træk i en turbo motor, prøvede en Peugeot 1.6 150 hk og en 1.2 turbo med 120 eller sådan noget, der var mere go i den lille turbo motor..

    Men der er bare ingen alternativer ved de andre mærker til en så smart indrettet bil, vi har købt hus og skal bruge bilen til at fragte have affald osv.. det er sku smart man lige kan løfte sæderne og stille sække ind på bagsædet, arbejder lige ved siden af losse pladsen, så kan man lige have det med og smide det af efter arbejde. Så er man fri for at skulle køre med trailer i det daglige og kun når der er ekstra meget at køre med.


  • #22   3. nov 2015 det er 2500kr om året, altså 208kr/mdl

    afgift + benzin er 366kr/mdl forskel om året..

    det er en lille pris at betale for en større, mere komfortabel bil der sandsynligvis bliver billigere at holde kørende hvis du skal beholde den i +5 år...

    Der er mere bundtræk i en turbomotor ja, men hvis du kører civicen ud til det røde felt så er den ligeså hurtigt..

    Vi har en Civic, en af fordelene er bl.a. pladsen !


  • #23   3. nov 2015 Ja Mirza det ved jeg godt smiley Det er bare at man skal vægte alle fordele og ulemper inden man begår sig ud og køber en bil smiley

    Dog er jeg også ret sikker på det bliver en Civic smiley

    Er der lavet nogle forbedringer på 1.8 GT (facelifted) hvis man kigger på en 1.8 sport fra 09 af f.eks ?? Eller er det kun kosmetisk? smiley


  • #24   3. nov 2015 Mig bekendt er der ingen tekniske modifikationer.. det er kun kosmetisk og interiør...

  • #25   15. nov 2015 Hej Igen

    Hvad med forskellen på en 8 gen og 9 gen?

    Kan bedre lide udseendet på 8 gen, tænker stadig det er en gammel bil jeg går hen og køber? Den er jo reelt fra 2006, altså når man tænker på modellen og udviklingen. Var det bedre at købe den nyere udgave? Den er jo lige så smart indrettet..


    http://www.civinfo.com/forum/9g-general-discussion/113404-9th-gen-v-8th-gen-1-8-vtec-civic.html

    Her ser det ud til at den er blevet meget mere komfortabel at køre, samt kvaliteten er blevet højere.. Dog måske lidt langsommere og mindre sporty..

    Uhh det er svært!


  • #26   15. nov 2015 Har kørt den nye Civic og det er en rigtig god køremaskine, men de billigste 9. gen koster hvad 150-160k?

    Mens en 8. gen koster det halve..

    den nye er altså ikke dobbelt så meget værd..


  • #27   15. nov 2015 De kører hammer godt! Solid bil med massere af power.
    Min gode kammerat havde sådan en engang og det var satme en fornøjelse at køre i den!
    Højtalerene spiller også skide godt smiley


  • #28   15. nov 2015 Var bestemt ikke imponeret over vores 2008'er.
    Min 3. fabriks nye Civic og absolut den dårligste.
    Den er godt udstyret men de 140 HK gemmer den godt, de kommer kun frem hvis den piskes hårdt. Trods 1.8 motor trækker den ikke særligt godt ved lave omdrejninger.
    Vores fejlede altid 117 ting har aldrig haft en bil der måtte på værksted så mange gange for småting. Der var ikke en måned i de første 3. år hvor vi ikke ventede på et eller andet der skulle laves.
    Bilen var endvidere yderst elendigt malet, lignede en 15 år gammel bil i lakken efter 2 år.
    Af fejl der blev lavet under garantien kan nævnes:
    Motor hjem om lakeret, forruden knirkede (lykkedes aldrig at lave), koblings cylinder udskiftet 2 gange, klima anlæg defekt, defekte støddæmpere, defekte spejle 4 gange, defekte dæmpere i bagklap, måtte ankre rustede, tæppet i bunden ved sæde gik der hul på, instrument bord knirkede som en gammel fransk bil, bilen havde en træls resonans lyd ved et bestemt antal omdrejninger (fejl aldrig fundet),.. Kunne blive ved.

    Vi fik måske mandags modellen den havde alle fejl nævnt på Civi info + alt muligt andet.

    Ellers en fin, velkørende, smuk og praktisk bil når den virkede - tror det var lidt som have en Alfa smiley
    Gensalgs værdien var rædderlig - Honda igen?
    Sikkert men ikke en der er bygget i England. De kan lave øl men ikke biler.


  • #29   15. nov 2015 Jeg fik prøvet den nye model i 1.6 diesel den fungerede super godt. kanont lækkert træk og overskud. Selvom den var helt ny fik jeg den nemt tæt på det oplyste km/l.
    Og har hørt ros om den lille 1.4

    Jeg ville vælge en 1.8 men det fordi den er en god blanding af hvad jeg søger i en bil.


  • #30   16. nov 2015 Der er en privat som sælger en fra 12, altså gen 9. Til 140.000 smiley men den har en skramme på for kofangeren smiley

Kommentér på:
Honda Civic Gen 8

Annonce