{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

hvornår skal der spacere på mine hjul? hjælp hjælp {{forumTopicSubject}}

hej BG. Jeg har en peugeot 307med ET: mål 31
Da jeg har købt nogle dæk med fælge, som har hedder 225/40-18 ET: 26

Jeg har så spurgt en jeg kender, om de kunne være der, og han siger at det kan være der skal til spacere på.
Er der nogle som kan fortælle mig lidt om det? hvad gør det at sætte dem på? og er det hjulene som ikke passer til, eller er det fælgene der er noget galt med?
jeg forstår mig ikke så meget på det. Men har jeg ret i at det er ET målet man flytter?
og er der evt. nogle som ved om de kan passe uden smiley

PS: jeg har prøvet at søge på google og i forum, men kunne ikke finde svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår skal der spacere på mine hjul? hjælp hjælp
  • #2   14. jan 2013 hvis dit etmål ikke passer så går fælgene på F.eks bagbro eller ligende og så kan man montere en spacer for at få plads til hjulene. det skal lige siges at akselforøgelse er ulovligt i danmark. men jeg har selv spacer smiley de er malet sort. så de ikke så nemme at få øje på


  • #3   14. jan 2013 Jeg vil ikke mene der skal sparer på da som efter jeg har forstået det er jo mindre ET bliver jo længere kommer fælgene ud mod skærm kanten. Og man siger gerne plus minus 10 i ET.

    Men sikkert en der har meget mere forstand på det end mig smiley


  • #4   14. jan 2013 ved på en peugeot 106 skal et være 18 for ellers er der bare ikke plads i bag til bagbroen. men ved ikke hvor meget man kan give på en 307

  • #5   14. jan 2013 hvis du har et ET mål der er mindre, kan du ikke "space" dig ud af det.
    jo lavere ET mål, jo længere ude sidder fælgen.


  • #6   14. jan 2013 Spacere sænker ET tallet..

    Dvs. hedder dine fælge ET 25, og du stikker den en 5mm spacer, så hedder de bagefter ET20..


  • #7   14. jan 2013 Jeg siger tusinde tak for alle de fine svar smiley
    jeg håber i har ret, at der ikke skal spacere på så smiley
    Vil det sige at, selve problemet kan være at fælgen går på eks ens. bagbro, og derfor er man nød til at sætte spacere på, for at få dem længere ud, så de ikke støder på?
    kan dækkene ikke have nogen betydning, at de er for brede så de går på skærmene?
    Christian E - men kan der ske noget ved at de er for langt ude, det er vel mere et problem hvis de for langt inde, sådan som jeg har forstået det? smiley


  • #8   14. jan 2013 problemet bliver ikke at de kommer for langt ind problemet er at de kommer ud på skærmkanten hvis der altså bliver et problem

Kommentér på:
hvornår skal der spacere på mine hjul? hjælp hjælp

Annonce