{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Gevindundervogn - Fordomme (smøring osv.) {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg skal have sænket min Audi A4 B6 her omkring marts måned.. Lige pt har jeg nogle 40/40mm Eibach fjedre liggende til den som jeg havde set frem til at sætte på .. Men jeg har købt nogle BBS LM fælge til den 19", og synes at måske bliver 40/40mm for lidt ..

Jeg har derfor kigget på gevindundervogn (TA-Technix) bl.a ... Men jeg har altid haft fordomme over for dem..
Har hørt meget om at de skal smøres meget om vinteren .. Men jeg har aldrig prøvet at rode med dem før.. Hvordan fungerer de ?? Skal man ud og skrue på alle fire fjedre når man vil sænke bilen?? Og er det overhovedet holdbart, og hvordan er komforten med gevind ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gevindundervogn - Fordomme (smøring osv.)
  • #1   15. jan 2013 Komforten afhænger af kvalitenten..forvent ikke komfort med en TA Technix..

Det med at smøre dem, de skal bare have noget beskyttelse om vinteren, jeg afmontere personlig min og sætter alm fjedre på

Og ja, du skal justere på alle 4 fjederben, for at hæve og sænke bilen..4 hjulsudmåling er påkrevet efter hver justering

• #3   15. jan 2013 90% af gevind undervognene er mega hårde fordi man strammer fjedrer sammen så den får linde vandring. Når man sænker sænker man vel på alle 4 hjul, dermed alle 4 fjedre? Angående smøring skal de tit have en del pava for at man kan justere dem igen efter en dansk vinter da specielt de billige undervognene ruster vandvittigt

• #4   15. jan 2013 Du vil ærge dig over så billig en undervogn. Personligt har jeg en rustfri KW Variant 1 på Golfen, og du skal op i den klasse for at få noget der minder om komfort. Vil du beholde komforten så find et sæt kvalitets fjedre og evt. støddæmpere med fast sænkning i stedet.

• Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 12 Svar: 634
    #5   15. jan 2013 Præcis som de andre skriver, lad være med at ødelægge din bil med sådan en billig undervogn, enten køb fjedre eller køb en ordentlig gevind med nogle ordentlige fjedre.

^^^ Hvad de siger :o)

• -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

Følgere: 57 Svar: 902
    #6   15. jan 2013 Jeg havde en TA Technix gevindundervogn på en alfa 156 jeg havde for noget tid siden, den har stenhård og den var langt fra skruet i bund, den stod cirka midt i så det må have være 60 mm cirka..
    Jeg smurte den som anbefalet men efter en kort vinter sad den fast og var umulig at justerer ..
    Jeg vil ikke anbefale den, det samme gælder en G-maxx undervogn, den er ligeså hård hvis ikke hårdere ..

Min kammerat her en KW og det virker bare, helt klart sådan en der skal på min næste bil..
    De kan fåes rimelige penge på feks ebay osv ..

Kommentér på:
Gevindundervogn - Fordomme (smøring osv.)

Annonce