{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.512 visninger | Oprettet:

Strømsvigt BMW E60 hjælp tak :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle på forummet.

Jeg har en dejlig BMW 525D fra 2004. Jeg har et problem med min bil, den aflader batteriet "konstant". Jeg har sidste år fået mit batteri skiftet hos BMW hvor den blev kodet, men har igen fået problemer i år. Jeg har blevet anbefalet at købe en ctek autolader og lade op, hvilket jeg har gjort så sent som igår, men igen idag er den desværre gået "ned" igen. Message "LOW Battery", men heldigvis var jeg kommet hjem. Jeg plejer at oplade den fra motorrummet, men har idag "fjernet" batteriet bagfra i håb det bliver bedre at oplade. Min generator er blevet kontrolleret og der blev ikke fundet nogle fejl, men det kan ikke være rigtigt men jeg skal oplade batteriet hver uge, det skal man ikke engang på en 1988 corolla! Et andet problem er at jeg ikke synes bilen bliver varm nok, jeg har 17 km på arbejde og det er meget lidt "varmt" luft jeg får. Kan problemet skyldes defekte termostater eller hvad kan det være?..

Jeg har også skrevet til BMW om problemet, men synes ikke jeg bliver klogere. Jeg håber der er nogen kloge hoveder som har noget godt budt, ellers bliver jeg nødt til at indrømme at Mercedes altid vil være en tand bedre end BMW ..

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strømsvigt BMW E60 hjælp tak :)
  • #1   17. jan 2013 De har defekte batteri kabler, som blir tjekket for ir/korresion de kan brække af eller kortslutte under bunden, er dine ok? Har du fået lavet kampangen gratis.


  • #2   17. jan 2013 der sidder ikke et sporing system som trækker noget strøm og evt flytte til direkte batteri( mål afladning evt)

  • #3   17. jan 2013 Kan være din EGR termostat der ikke fungere helt godt...
    17km. er nu heller ikke ret langt - du kan jo lige knap nå at lade på batteriet, især i denne tid hvor du sikkert bruge sædevarme og el bagruden. Du skal jo køre ca. 10km. inden der begynder at blive ladet på batteriet.


  • #4   17. jan 2013 Hej - Jeg har tidligere undersøgt selve samme problem med min egen 535D da jeg havde problemer med mit batteri. Dog fandt jeg ikke løsningen på mit eget batteri, men læste at rigtig mange har problemer med batteriet pga den korte afstand de kører...

    Du skriver at du kører 17km, det er ikke langt - Ja, der går nogle km før den lader, så kan jeg godt forstå den ikke når at lade batteriet op igen, med tiden så blir det så fladt som den er efter en uges tid.


  • #5   17. jan 2013 Tak for svar:

    Battericlips er skiftet hos BMW gratis. (kampagne)
    Der er ikke nogen sporingssystem.
    EGR? :).. Ved godt det er en kort tur, men oplader den engang imellem med CTEK oplader.
    Jeg kan godt forstå den bruger meget strøm, men selv gamle biler "tuder" ikke så meget med strømmen.
    Problemet er at jeg havde opladt den om natten, så løb den død igen dagen efter, og kan simpelthen ikke forstå batteriet bliver afladt under kørsel.


  • #6   17. jan 2013 Hvis generatoren fungerer så aflader den ikke batteriet under kørsel.
    Personligt så tror jeg at problemet forsvinder hvis du begynder at køre længere ture i den.
    Biler bruger jo voldsomt meget strøm idag : Aircon, radio, ladning på telefon, afrimning af ruder, sædevarme osv.

    Dog lyder det voldsomt hvis du ladede batteriet helt op igår og dagen efter er det fladt..Jeg ville aflevere bilen på værkstedet og få dem til at måle batteri og generator igennem igen.


  • #7   17. jan 2013 Jeg ved det er korte ture, men har "lige" været på ferie i Tyrkiet med bilen :).. Generator er testet og ingen fejl. Jeg ved der er meget el på bilen. Men har lige fået en melding vedr. en "måske" defekt batterisensor ?..



  • #8   17. jan 2013 Hvad med at måle hvilestrøm?

  • #9   17. jan 2013 Hvordan gør man det :)?

  • #10   17. jan 2013 luk alle døre og så hav bagklappen åben men at du så lige oppe i bagklappen sætter låsen til at være lukket og så låser du bilen imens du har et ampere meter på plus på batteriet og så sætter du en på stel og så lige til at starte med så vil den nok ligge på 1,7 A eller mere. men efter noget tid når bilen er gået helt i sleep mode og fået lukket alt ned så skulle den gerne gå helt ned på 0,3A
    Hvis den er højere end det så er der et eller andet der er galt så aflader den for meget smiley
    Har du automat gear så kan du kigge på hvornår lyset ude i bogstaverne er slukket for så passer det med at bilen er gået i sleep mode ca smiley

    men ret mig hvis jeg er forkert på den ang. udmålingen smiley


  • #11   17. jan 2013 Tak for svar :)..

    Det er automatgear. Det vil jeg så prøve smiley


  • #12   17. jan 2013 tester på få udlæst enegi dianose

  • #13   17. jan 2013 Men husk at en moderne diesel er ekstremt længe om at give varme, så det er slet ike overaskende at den ikke er varm efter 17 km.

  • #14   17. jan 2013 Argh min er nu også fra 2004 og der er vandet varmt efter 5km. og så er der varme i kabinen.

  • #15   17. jan 2013 Jeg har lavet et par stykker af dem der, og det har sjovt nok været ledingsnettet i føredøren som er blevet skiftet hver gang .. Der går nogle can bus kabler derud, og lyset i kontakterne slukker ikke smiley

  • #16   17. jan 2013 Hej allesammen. Tak for jeres svar.

    BTS: Hvad mener du?.. Der er ingen kontakter der er lys på eller noget, hvordan tjekker man det?


  • #17   17. jan 2013 Det er heller ikke altid der har været lys i dem .. Tja, vi har bare skiftet ledningsnettet i døren fordi der var en BMW gut der sagde det smiley har gjort det 3 gange .. Men prøv lige at dreje det store multistik af som sidder i dørfalsen, og kig smiley

  • #18   18. jan 2013 Hej alle.

    Jeg har snakket med BMW, de har ikke set bilen, men de går stærkt udfra det er batterisensoren, så den bliver skiftet, 2700 kr. :S


  • #19   27. mar 2013 Hej kan se de fleste skriver at det er fordi du kører korte ture, jeg kører ca 70-80.000km om året i min e60 530d fra 03 og jeg har været forbi BMW en mill gange snart pga bilen bliver ved at tabe strøm over natten pt. aflader den med 8amp og inden kan finde fejlen. der er skiftet 5 forskellige bokse i bilen inklusivt nyt batteri og plus kabelet som kampagne anmodet om og så holdt den kæft med at aflade i ca.5mdr og nu er problemet der igen igen og de har målt og målt og det eneste der sker er at jeg ikke har en bil at køre i og at jeg bliver fattigere, intet hjælper. så alle bud på udmåling eller bud på eventuelle fejl er velkommen.

    pt er eneste måde at holde liv i bilen er ved at tage minus kablet af polen hver aften.... knap så lækker en løsning... men det da bedre end at ringe til falck hver morgen.


  • #20   27. mar 2013 typiske fejl som det plejer at være er - batterisensor, pindsvin og så noget modul til dørene

  • #21   27. mar 2013 og ellers hvis der er sporingssystem i

  • #22   28. mar 2013 Skiftede batteri sensoren og til et agm batteri. Har ikke oplevet strømsvigt siden.. Men ja der er ingen der kan finde ud af det! Du må køre med et ekstra batteri eller en booster

  • #23   2. apr 2013 okay jeg må tjekke min døre og eller bare finde mig i at det er sådan smiley

  • #24   16. jun 2016 Hej alle sammen,

    er der nogen af jer der har funden problemet på dette,

    står selv med en E61 530d, der aflader konstant, den aflader med 7-9amp, i 10 min, og falder så til ca4 amp, og efter nogen min, er den nede på 0,2amp,


  • #25   25. jun 2016 Hej jeg har samme problem min e61 535d aflader sig selv konstant. Har lige fået skiftet batteri på den, men det hjalp intet. Jeg kan høre den står og klikker fra motorrummet når den er slukket også efter en time og noget som lyder som xenon brummen hvad kan det være. Når jeg lytter lyder det som om det kommer fra generatoren. Mystisk men meget træls i længden.

  • #26   31. jul 2016 iBS sensor?

Kommentér på:
Strømsvigt BMW E60 hjælp tak :)

Annonce