{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.815 visninger | Oprettet:

Skoda Octavia MK 2, Ris og ros? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Min mors kæreste står med en kedelig daewoo, og overvejer at købe ny bil.
Hans bror sælger en Skoda Octavia MK 2 fra 2006, med 63000 på klokken.
Det er en 1.6 Benzin, og ikke stationcar.
Han kan få den til 90000 kroner, vil det være en god handel?
Den er i flot stand, uden rust og er blevet serviceret.

Han skal bruge bilen til når han skal hente varer til sin pølsevogn, fks en masse kasse cola'er osv, hverdagsbrug osv.
Så han har brug for massere plads i den.

Er der også nogen der har nogen ord at sige om den? efter erfaring osv, for jeg har læst lidt rundt og set nogen skrive om at gearkassen ikke er for holdbar.
Ville virkelig hjælpe på sagen, er ikke så meget inde i skoda'er så jeg er ret blank på emnet.

Ellers gerne nogen forslag til hvad man ellers kunne købe der ville være et smartere valg, design osv er ikke særlig vigtigt.

Alt hjælp ville være godt, tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Octavia MK 2, Ris og ros?
  • #1   17. jan 2013 Har ikke hørt at gearkassen på MK2erne er svage, kun mk1 med 1.6 benzin... Men ville nok vælge noget større hvis han skal ligge og hente varer i den..

• #2   17. jan 2013 Det kan godt være jeg har fået læst om mk1'eren på dét punkt smiley

• #3   17. jan 2013 Octavia er en fin bil.

er det en 1.6 eller 1.6 FSI ? FSI har 6 trins gearkasse, hvor i mod den normale har 5 trins. og den normale med 5 trins kasse, den går jo nærmest 4000 snoninger ved 100km/t. og er ikke særlig økonomisk.

Men hvis den skal bruges til at transportere sodavands kasser osv, ville jeg da overveje stc. car. men det gør måske ikke det helt store hvis det ikke er en hel Kiosk der skal fyldes op smiley
    Ikke de store rust problemer med dem, og de kører sku fint, og støj niveauet er rimeligt.
    Har ikke selv stødt på gearkasse problemer med 1.6'ere endnu.
    Men 1.6 har Tandrem og 1.6 FSI har kæde, jeg er stødt på lidt skod kæder, ellers er der ikke så meget at sige om den syntes jeg.

• #4   17. jan 2013 Han skal fylde kød når han henter, og når han skal sælge til fodboldkampe skal han hive en 5-6 skraldepose størrelse fyldte poser med pølser med, og når han henter sodavand er det somregel en 5-8 kasser afgangen smiley

Jeg finder lige ud af her om snart om det er en FSI, han skulle lige hente noget, men det var præcis den slags svar jeg ledte efter, så du skal ihvertfald have rigtig mange tak! smiley

• #5   17. jan 2013 Jeg har en dig en 1.9 tdi, og de køre så godt. Har haft min i et år og den starter hver morgen uden problemer, kan stærkt anbefalde en Octavia 1Z. Massere af komfort og køreglæde og et kæmpe bagagerum. Jeg synes det lyder som en god handel.

• #6   17. jan 2013 Ja hvis han kører mange kilometer hver gang han kører, så ville jeg også gå efter en 1.9 TDI stc. for motoren er pisse stabil(undtagelser kan ske) og massere af plads..

• #7   17. jan 2013 Han vil ikke have en diesel, og han kører ikke så meget af gangen.
    hvis han skal have en octavia blir det den hans bror sælger smiley

Kommentér på:
Skoda Octavia MK 2, Ris og ros?

Annonce