{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

laurids j
laurids j
Følger: 1 Emner: 92 Svar: 270

kan jeg have ødeløgt servopumpen? :/ {{forumTopicSubject}}

kørte galt for lidt siden og smadrede siden af fronten, da jeg fik kigget på det så jeg at der var to slanger der var knækket (den ene er til sprinklerne) men den anden er jeg ikke sikker på hvad er?(se billede)
så sad lige og læste i min HAYNES bil manual bog og blev bekymret om det ku være denne her (servopumpe/ power steering pump)

http://www.wiringdiagrams21.com/2010/03/16/typical-integral-type-of-power-steering-system-schematic-diagram

den sidder nemli nogenlunde samme sted som linket der og efter jeg kørte galt synes jeg at man skal dreje rattet mere for at dreje, den drejer stadig uden problemer men bare ikke nær så skarpt som før i forhold til hvor meget jeg skal dreje rattet?

- hvis det er servo pumpen skal jeg så bare ha sat slangen på igen og så dur den eller hva skal jeg gøre?

- hvis det er servopumpen hvad kan der så ske? stopper den lige pludselig med at reager når jeg drejer på rattet eller?

håber i kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan jeg have ødeløgt servopumpen? :/
  • #1   21. jan 2013 Det er ihvertfald ikke din servo pumpe.
    Det ligner mest af alt noget til tankudluftningssystemet (benzin biler)

hvis du skal dreje mere for at dreje det samme som før, så har det ikke noget med servo at gøre, med mindre du har variabel servo, med det er top klasse biler der har det..

• #2   21. jan 2013 Er det en Ferrari, eller en Lada du har?

• #3   21. jan 2013 Det har ikke noget med din servopumpe at gøre, det er helt sikkert. Det kunne være en ventil for tankudluftning, uden at jeg kan se det 100%.
    Men hvis du synes bilen styrer mærkeligt efter dit uheld, så vil det nok være en god ide at få kigget på styretøjet. Der kan være bukket en sporestang eller lignende.

• #4   21. jan 2013 du har nok fået trykket noget, så få det helle kigget godt efter,
    og evt en 4 hjuls udmåling

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

#5   21. jan 2013 nu var jeg self ikke smart nok til at tage et billede af det mens jeg havde hjulet a, men i den enden ende a slangen (lidt længere til højre end billedet viser) sidder der en stor sort cylinder, og jeg blev bare nervøs for om det ku være servo pumpen, men det kan jeg så forstå på jer at det er det det ikk...pyha.. nåmen når nu jeg synes den drejer lidt mindre konsekvent end den plejer hvad er det så jeg skal kigge på? der er umiddelbart ikke bøjet noget i motorrummet og ku ikk se noget tydeligt under bilen?...

• #6   21. jan 2013 Du har jo fået svar på hvad det er i dit andet inlæg, så hvorfor lave et nyt?

• #7   21. jan 2013 Sikkert bare en sporing den trænger til smiley

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

#8   21. jan 2013 martin: fordi jeg senere fik ideen at det ku være servopumpen og siden man ikke kan se det hele på billedet ville jeg spørge igen med mine nye indfald så jeg var sikker på at folk ku udelukke min bekymring..

• #9   21. jan 2013 Tror du så ikke bare at du skal få den tjekket på et værksted i stedet for?

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

#10   25. jan 2013 jo...

Kommentér på:
kan jeg have ødeløgt servopumpen? :/

Annonce