{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 3, gode råd?
  • #1   22. jan 2013 Overalt

  • #2   22. jan 2013 ja overalt og spec i bunden langs paneler + bagklappen..

  • #3   22. jan 2013 Freakazoid har ret... De ruster overalt!

  • #4   22. jan 2013 Du skal skynde dig at køre hjem.. Og helst i tørvejr, ellers når du det ikke inden den er rustet væk..

  • #5   22. jan 2013 køb den ikke uden at den har været oppe på en lift. de ruster rigtig mange steder. de er ved at være for gamle, jeg vil næsten sige en golf 2 er en bedre bil.. der er dog stadig velholdte eksemplare

  • #6   22. jan 2013 Henrik M, sjovt du siger det, er det en af grundene til at du har skaffet dig af med din 206'er ?

    Men Oliver, rust i paneler og løftepunkter, vanger, bagskærme/inderskærme og tårnene smiley


  • #8   22. jan 2013 er helt enig med Doktor X

    motormæssigt er
    VR6´erne ved at være kneppede.
    mener det er AAA motoren der er den bedste. men kæden må ikke sige noget overhovede.

    1.8 monopoint.
    er efter min mening en elendig motor (mange giver mig uret) men mine erfaringer siger mig at de kan havde mange små fejl. små udsætninger der kan skyldes et hav af forskellige fejl og som kan være et stort irritationsmoment. ca. 1 ud af 30køre køre ok i motoren og 1.ud ag 50. lyder faktisk sunde.

    der ud over har koblingskabel en tendens til at køre stramt. (er nok lidt for vandt ti lat køre biler med hydraulisk kobling)
    kobling kan være slidt. trækaklser er et svagt lev. gearkasserne har jeg set flere der er ekploderet i dif´en

    rust er et kæmpe problem. over alt.

    de stå efter min menig for dyrt i forhold til det de reelt er værd. og de gode eksemplare er meget sjældne.

    personligt kan jeg ikke luge styre tøjet i dem og så for jeg ondt i skindebenet nå jeg køre dem.

    skal det være så skal det være en TD eller TDI´er men så det udelukkende for at spare penge på brændstof da begge gå 20km/l ca.

    MIT bedste råd er at prøve mange forkskellige. og samtidig prøve flere Civic´s 306´ere og Corola´er som alle køre 100gange bedre end Golfen

    dog er golfen en skøn bil at lave anlæg i...

    skal du havde en god velkørende VW mener jeg man skal op 98 og frem for at finde dem før det syntes jeg de virker meget forældede...
    . dog er G3 billig i dele og alt kan findes brugt.


  • #9   22. jan 2013 Koblingen er røget sig en tur på min, med mht. rust står den sgu godt....har været under bunden på den, og der er ikke noget at komme efter...har skiftet en forskærm pga. rust, men ellers er den sgu fin...det er en 92er...kan være jeg tager fejl, men jeg bilder mig selv ind at rustproblemet er ved de senere årgange...men ret mig endelig hvis jeg tager fejl....

  • #10   22. jan 2013 Ketil L S kæden på en VR6, hvorfor må den ikke sige noget ? Så vidt jeg ved skal der pænt meget til før kæden springer. Normalt er det kædestrammeren som bliver slidt og så snakker den lidt fra kæden.

  • #11   22. jan 2013 Morten H.

    Mon dog han har solgt sin 206'er pga. rust, da Peugeot er nogle af de biler der ruster mindst.

    Men ja, Golf 3'eren er sku en farlig en og købe, ville helt klart vælge en pæn golf 2 istedet.


  • #12   22. jan 2013 Morten H
    da de fleste VR6´er i forvejen er ved at være igennem unges hænder så ville det være et stort sats. ja det kan være kædestrammer. ligesom med BMW´s motore med kæde. snakker den fra knasthjul eller kæde så kan det blive dyrt. især hvis ikke man ved noget om biler og ikke kan skrue selv.

    jeg ville ikke røre der snakkede "mistænkeligt" fra kæden.

    Brian O
    min vento fra 93 var rimelig ang rust.
    brugte "kun" ca 1,5kvm plade) inden syn og det var 2 paneler og inderpaneler 5 felter i bunden. og så 2 forskræme. Rust er et problem på den især omkring gummiprober i bunden.
    hvis den er veligeholdt korrekt så kan den være sunde men hvis ikke så kan de være virkelig rådne... ligesom med så meget andet. smiley
    her erfaret at rust er en mindre problem i Corolla E10 end i G3 men kan kun snakke ud fra hvad her opblevet.


  • #13   22. jan 2013 Tag din spidshammer med hvis du en dag kommer til Kolding...:-D

  • #14   22. jan 2013 Brian O
    er sku lige glad om din G3´er er sund eller ej. nå man få fysiske smerter af at køre i bilen så man pænt lige glade med dem.
    fra råder alligevel alle at købe det lort da jeg er uforstående over at nogle kan syntes den køre godt. er en driftsikker bil og er morsom. smiley


  • #15   22. jan 2013 Normalt vil jeg ikke give Ketil ret, da han er inkarneret G3-hater og det er jeg ikke. Men manden har ret på nogle punkter.

    I Olivers tilfælde bør han holde sig fra G3. Går udfra det vil være hans første bil og det kan blive en meget dyr affære. Størstedelen, både 1,8'erne, GTI, TDI og VR6'erne, har været igennem unge knægtes hænder og er blevet misvedligeholdt.
    Det er faktisk en god begynderbil. Relativt billig, billige stumper og til at forsikre. MEN hvis man ikke vil skrue på den hver anden dag, kræver det et eksemplar som er MEGET velholdt og uden videre rust. Og de er sjældne og dyre i forhold til hvad det er.


  • #16   22. jan 2013 og en G4 koster maginalt mere. fra 18.000kr og op for en 1.6
    ja olie problemer men en langt mere velkørende bil. føles som om at VW gik fra 1980´erne til 2000 da de skiftede fra G3 til G4 smiley


  • #17   22. jan 2013 En G4 i den prisklasse ville jeg også være ret skeptisk overfor. Selv de sidste G4 er 10 år gamle og de har altså også deres fejl... De er bare lige et hak dyrere end G3 i stumper og forsikring. Bevares... De er pænere og nyere end G3, men hvad er det værd hvis man får et udkneppet løg. smiley

  • #18   22. jan 2013 du kan altid få noget udkneppet lort. men har været ud og se på en til en ven til 20.000kr det var sku velholdt.
    dyre stumper er sku det mindste.
    min gamle carina kostede stort set 2xprisen på Golf 3´s stumper. skiftede dog fære stumper og havde langt mere køreglæde.
    en G4 køre så meget bedre end G3.
    men mine erfaringer sige at mange unge har en kørestil der passer bedst til japanske biler. først nå de bliver lidt ældre (25år +- ca. ) har de en metalitet der passer den slags biler. smiley har selv fået min VB´er til at køre 20.000km fejlfrit. havde det været for 4 år siden havde det kostet en motor. smiley


  • #19   22. jan 2013 hvilke andre biler kan i så anbefale? altså som er forholdsvis billige i forsikring, koster max 22000, og ikke har kørt sygt langt? smiley

  • #21   24. jan 2013 Alle biler der har været gennnem unge mennesker er sgu da blevet tævet, om det så er en 1.0 eller en 3.0 V6

Kommentér på:
Golf 3, gode råd?

Annonce