1.255 visninger
|
Oprettet:
Golf 3, gode råd? {{forumTopicSubject}}
Overvejer kraftigt at købe en golf 3, men hvad skal jeg kigge efter når jeg er ude og kigge på sådan en?
Altså hvilke steder ruster de osv
Tak på forhånd
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.875
jan 2011
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 875
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 376
feb 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 235
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.442
Men Oliver, rust i paneler og løftepunkter, vanger, bagskærme/inderskærme og tårnene
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
motormæssigt er
VR6´erne ved at være kneppede.
mener det er AAA motoren der er den bedste. men kæden må ikke sige noget overhovede.
1.8 monopoint.
er efter min mening en elendig motor (mange giver mig uret) men mine erfaringer siger mig at de kan havde mange små fejl. små udsætninger der kan skyldes et hav af forskellige fejl og som kan være et stort irritationsmoment. ca. 1 ud af 30køre køre ok i motoren og 1.ud ag 50. lyder faktisk sunde.
der ud over har koblingskabel en tendens til at køre stramt. (er nok lidt for vandt ti lat køre biler med hydraulisk kobling)
kobling kan være slidt. trækaklser er et svagt lev. gearkasserne har jeg set flere der er ekploderet i dif´en
rust er et kæmpe problem. over alt.
de stå efter min menig for dyrt i forhold til det de reelt er værd. og de gode eksemplare er meget sjældne.
personligt kan jeg ikke luge styre tøjet i dem og så for jeg ondt i skindebenet nå jeg køre dem.
skal det være så skal det være en TD eller TDI´er men så det udelukkende for at spare penge på brændstof da begge gå 20km/l ca.
MIT bedste råd er at prøve mange forkskellige. og samtidig prøve flere Civic´s 306´ere og Corola´er som alle køre 100gange bedre end Golfen
dog er golfen en skøn bil at lave anlæg i...
skal du havde en god velkørende VW mener jeg man skal op 98 og frem for at finde dem før det syntes jeg de virker meget forældede...
. dog er G3 billig i dele og alt kan findes brugt.
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.689
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.442
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 688
Mon dog han har solgt sin 206'er pga. rust, da Peugeot er nogle af de biler der ruster mindst.
Men ja, Golf 3'eren er sku en farlig en og købe, ville helt klart vælge en pæn golf 2 istedet.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
da de fleste VR6´er i forvejen er ved at være igennem unges hænder så ville det være et stort sats. ja det kan være kædestrammer. ligesom med BMW´s motore med kæde. snakker den fra knasthjul eller kæde så kan det blive dyrt. især hvis ikke man ved noget om biler og ikke kan skrue selv.
jeg ville ikke røre der snakkede "mistænkeligt" fra kæden.
Brian O
min vento fra 93 var rimelig ang rust.
brugte "kun" ca 1,5kvm plade) inden syn og det var 2 paneler og inderpaneler 5 felter i bunden. og så 2 forskræme. Rust er et problem på den især omkring gummiprober i bunden.
hvis den er veligeholdt korrekt så kan den være sunde men hvis ikke så kan de være virkelig rådne... ligesom med så meget andet.
her erfaret at rust er en mindre problem i Corolla E10 end i G3 men kan kun snakke ud fra hvad her opblevet.
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.689
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
er sku lige glad om din G3´er er sund eller ej. nå man få fysiske smerter af at køre i bilen så man pænt lige glade med dem.
fra råder alligevel alle at købe det lort da jeg er uforstående over at nogle kan syntes den køre godt. er en driftsikker bil og er morsom.
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
I Olivers tilfælde bør han holde sig fra G3. Går udfra det vil være hans første bil og det kan blive en meget dyr affære. Størstedelen, både 1,8'erne, GTI, TDI og VR6'erne, har været igennem unge knægtes hænder og er blevet misvedligeholdt.
Det er faktisk en god begynderbil. Relativt billig, billige stumper og til at forsikre. MEN hvis man ikke vil skrue på den hver anden dag, kræver det et eksemplar som er MEGET velholdt og uden videre rust. Og de er sjældne og dyre i forhold til hvad det er.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
ja olie problemer men en langt mere velkørende bil. føles som om at VW gik fra 1980´erne til 2000 da de skiftede fra G3 til G4
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
dyre stumper er sku det mindste.
min gamle carina kostede stort set 2xprisen på Golf 3´s stumper. skiftede dog fære stumper og havde langt mere køreglæde.
en G4 køre så meget bedre end G3.
men mine erfaringer sige at mange unge har en kørestil der passer bedst til japanske biler. først nå de bliver lidt ældre (25år +- ca. ) har de en metalitet der passer den slags biler. har selv fået min VB´er til at køre 20.000km fejlfrit. havde det været for 4 år siden havde det kostet en motor.
jan 2012
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 48 Svar: 70
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.442
Golf 3, gode råd?