{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e46 org klima ingen varme i kabine?
  • #1   1. feb 2013 er den ordentlig luftet ud kan være lidt svært på dem? Køre blæseren? Stoppet pollen filter?

• #2   1. feb 2013 Defekt styrenhed for klima ?

• #3   1. feb 2013 Bliver bilen varm ?
    Bliver de 2 slanger i til kabinen varme, begge 2 ?

Hvis ikke så kan det være din vandventil, sidder på venstre skærm, ind imod indsugningsmanifolden, hvis ikke kan du tage stikket af og på uden at stikket låser, så skulle du gerne kunne mærke at magnetventilen åbner og lukker, hvis ikke så er den måske defekt, hvis stikket er afmonteret, dvs ventilen er strømløs, er den åben.
    Prøv evt med at slå lidt forsigtigt med et hammeskaft til ventilen,

På dit panel er der nogle små riller, i den ene af dem er der en lille temp føler, den anden er bare pynt, den med føler kan du puste alt støvet væk, med munden eller luftpistol.

Virker det ?

• #4   1. feb 2013 begge slanger er varme, ventil er skiftet til ny, har pustet ind i de riller desv stadig ingen varme, kan føler skiftet bag riller i panel??

• #5   1. feb 2013 - T. V. P. ™ - kan styrenhed skiftes??

• #6   1. feb 2013 Som Jacob skrev først, virker blæser ??
    De er kendt for at brænde blæsermodstanden af.
    Er der nok cirkulation i vandet, vandpumpe, termostat ??
    Hvor gammel er bilen og hvad er det for en model.
    Prøv evt at tage minuspolen af i et par minutter og prøv igen, hvis det er IHKA (klima styreboks) der driller.
    Har set varmeapperater falde sammen,inde i, men mest på E39 E6X

• #7   1. feb 2013 ny vandpumpe og termostat, blæser kører fint

1999 () 2000 model ikke facelift

• #8   1. feb 2013 Igen som Jacob, er den udluftet ordenligt ?

• #9   3. feb 2013 ja det er den.
    sidder der et varmelegeme i e46 der kan være stået af?

• #10   3. feb 2013 udluftning der sidder jo kun den ene skruge til at lufte ud med forrert i motorrum ik?

• claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

Emner: 4 Svar: 54
    #11   5. mar 2018 Gammel tråd men prøver alligevel, har modsatte problem bilen bliver alt for varm indeni ... sætter temp på 20 grader men der bliver tropisk varmt i bilen smiley

• Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #12   18. mar 2018 Claus J ved ikke om det er denne 5. marts du lagde det op, men det lyder som om det er en varmeregulator (tror jeg den hedder). Jeg har hørt at det er en typisk fejl på e46 at de ruster fast i en position, hvis man feks har den sat til det allervarmeste i lang tid. Eller at de bliver stoppet til med skidt. Den sidder lige under luftfilteret. Den består af 2 dele, som du bare kan skille ad. Der sidder 4 skruer i torps 10. prøv at skil den ad, og se om det er fordi den er stoppet til. Du kan bare rense den så, og give den lidt fedt. Prøvede lige selv at pille min af, fordi jeg troede det var hvad der var galt med min i dag. Men den var i god stand desværre. Så nu må jeg finde ud af hvorfor det ellers kan være at min e46 ikke kan varme.

• claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

#13   18. mar 2018 Hej Marcus smiley det var nu den 5 marts, jo fandt ud af det netop var min varme ventil til varmt vand det hang, slog let på den med en skrugetrækker og den har virket lige siden, skiftede et par dage før termostat, måske det er din termostat der ik lukker af og smider alt vandet igennem køleren ? Så der ik kommer varme i bilen.

• claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

#14   1. apr 2018 Hej Marcus R så den gal med tropisk varme i bilen igen smiley skruger jeg bare de 4 tork 10 skruger ud og tager hatten af ? Kommer der kølevand ud ?

profilbillede
  • claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

#15   2. apr 2018 Lige info til andre med problemer med varme i kabinen smiley den ventil er ok nem at skille ad, der lå sådan en plast stump der holdte ventil åben smiley fejl fundet ??

profilbillede
Kommentér på:
Bmw e46 org klima ingen varme i kabine?

Annonce