{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.802 visninger | Oprettet:

Er dette er godt køb? VW Fox? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Er blevet tilbudt at købe en VW Fox fra 2006 en 1,2 3 dørs. Den har kørt 33.000 km. Og er kørt af en gammel dame.

Fordelene i dette tilfælde er at den ikke har kørt om vinteren overhoved og generelt er en ny bil. Men nu kommer alle de mindre gode ting så.

Og så kommer alle minusserne. Damen der har kørt den har været halvblind så den har en del buler og ridser. Alle fire hjørner på bilen har overfladiske skrammer, den har yderligere to store buler, dog har det bløde buler så de kan rettes ud igen nemt. Derudover mangler motorskjoldet og den har en flænge i ruden (dog helt nede uden for synsfeltet). Der følger heller ingen vinterhjul med.

Jeg skal gi. 35.000 kr for den. Servicebogen er udfylde og den er nysynet.

Hva siger i til dette?

Er det et no go? Eller er det en ok handel? Jeg har svært ved at sammenligne med andre da de fleste der har kørt samme antal km og er samme årgang koster nærmest det dobbelte, men igen de har jo sikkert ikke lige så mange ridser og buler, så er lidt i tvivl.

/CK


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er dette er godt køb? VW Fox?
  • #1   4. feb 2013 det mange penge for en faceliftet golf 3
    jeg syntes ikke om at køre i den så jeg sige nej


  • #2   4. feb 2013 Hvis du kender nogle, eller selv kan rette buler/ reparere det lidt billigt,kan det i hvert fald godt betale sig.

  • #3   4. feb 2013 Hej og tak for jeres svar. Altså som jeg ser der betyder de skræmmer egentlig ikke noget for mig. Det vil være et transportmiddel fra A til B for min kæreste. Dog ville jeg som minimum rette de to store buler ud. Men jeg kender ingen der kan fixe dette, så vil være afhænig af at evt en herinde fra ville kunne hjælpe mod betaling self. smiley

  • #4   4. feb 2013 Hvis du er ude efter en lille billig bil så ja, så er det da en super bil der går lant på literen og er okay at køre i, men det er også det der så er godt ved den. men jo er man ude efter en billig mini bil er det et super valg men vil man bare have en lidt sjovere bil som også er okay i brænstof økonomi så er der da mange andre og for 35.000 kan du får en del sjove og fine biler.
    F.eks. Toyota Corolla, VW golf 3, Og ja mange mange flere smiley


  • #5   4. feb 2013 Det var ikke noget jeg ville købe del med de fejl og den pris det er nok den ringste vw siden golf 3

    Køb du hellere en golf 4 Bora eller Passat med mere på klokken og spar nogle penge


  • #6   4. feb 2013 Jeg tror lige vi skal ha med i overvejelserne at bilen skal gå langt på literen, være af nyere dato og ikke koster kassen i forsikring og grøn ejerafgift. Dvs Golf 3, passat og Bora er udelukket. Det skal være en fin lille konebil.. Og nej er ikke på jagt efter noget sjovere.. smiley Praktisk, kedeligt og billigt.

  • #7   4. feb 2013 Så snup en Lupo med alm. Gearkasse og ikke en 3L


  • #8   4. feb 2013 Lyder fint nok. Det er jo småting på bilen den fejler. En rude kan skiftes og skrammerne og bulerne skal laves. Men skal den kun bruges som "A til B" bil, betyder det jo ikke noget. Chek lige om koblingen tager ordentligt og det mekaniske ellers er i orden.
    Det var en bil jeg godt turde købe.


  • #9   4. feb 2013 Det lyder som en fin handel til pengene, det er en billig VW og det har den altid været, så der er sparet lidt her og der. Men byd damen 30.000 kr, og få lavet de to buler, så har du en god bil i mange år.
    Og det skader vel heller ikke lige at høre maleren hvad det koster at få lakeret kofangerne, når nu der skal rettes buler alligevel.

    Det er en fin bil til pengene, men lad være med at sætte forventningerne for højt.
    Når den ikke koster mere, så kan det ofte godt betale sig at give lidt for at få den lavet i stand.

    Alternativet kunne for mig at se være en ganske almindelig Lupo, fx en 1.0 benzin, men så er det igen en ældre bil, og har helt sikkert kørt flere kilometer.


  • #10   4. feb 2013 Der er desværre intet at hente med et prisnedslag. Han har sagt nej til en forhandler der ville gi 38.000 kr fordi han syntes det blev for stressende med en forhandler. Sælgeren er selv en ældre herre som også lige skal ha forklaret hans mor som er ejeren at hun skal sælge den. Hun er vist semi dement og fatter generelt ikke så meget og bilen er vist i hende øje hendes lille perle hehe.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.924
    #11   4. feb 2013 jeg havde købt den

  • #12   4. feb 2013 MB. Alt kører perfekt, har været ude og rulle i den og har afprøvet alle EL dele på den. Absolut ingen fejl. Min Svigerfar har en Fox også dog har den kørt 130.000 km men den ruller langt mere frisk og kontant end hans (er jo klart med ca 100.000 km mindre på klokken).

    Det er kun kosmetiske ting den fejler somsagt.


  • #13   4. feb 2013 Casper S: Hvad mener du? Er det dårligt den ikke har kørt mere? Ved godt man ikke skal gå direkte ud og kører den hårdt det første lange stykke tid, men har ikke hørt det skulle være et problem? Den har ikke stået stille flere år, den har bare kun kørt om sommeren og ikke så lange turer.

  • #14   4. feb 2013 Hvorfor søren mangler motorskjoldet?? Har hun selv gået og skruet på den i al sin demens?

  • #15   4. feb 2013 Jeg tror jeg ville købe en ny KA til 69.000 i stedet. Du skal alligevel sikkert ofre 10.15.ooo på den her demens-vogn før den er pæn og nyserviceret. Så er der altså ikke meget forskel.

    Det ville jeg gøre - og så samle lidt flere flasker først.

    http://www.ford.dk/personbiler/ka


  • #16   4. feb 2013 Jeg ville ikke være urolig for de få kilometer, hvis bare den får et service, og skiftet olie, og en eventuel tandrem (jeg husker ikke om den har det), så burde der ikke være nogen problemer i bilen, hvis bare man ikke "brænder den af" med det samme.

  • #17   4. feb 2013 Erik: Enig det er billigt for en Ka, men stadigvæk dobbelt op. Og det andet er kun kostemisk.

    Og hvorfor pokker motorskoldet mangler så har jeg en ide om at der er nogle mekker der lige har stået og manglet et og så har nuppet det eller blot glemt at montere det igen. Vil æde min hat på den gamle dame aldrig har haft kølerhjelmen åben alligevel nemlig.

    Brian D: Bilen kommer ikke til at blive brændt af overhoved, kun alm tøsekørsel til og fra arbejde ca 30 km hver vej. Den har udfyldt servicebog og har fået skiftet olie inden for rammerne osv.


  • #18   4. feb 2013 Inden du er kørende med ny tandrem - opshinet bil, så er det ikke dobbelt op. Desuden får du garanti osv. Jeg ville gøre sådan.

  • #19   4. feb 2013 ChrK . >> det lyder fint, og er det bare plastikskjoldet ovenpå motoren der tales om, for så er jeg ikke engang sikker på det nogensinde har været der, det er ikke alle modeller der har det.


    Erik Münster >> Inden du har den Ford Ka på gaden, så koster den heller ikke længere 70.000 kr, så er det nærmere 80.000 kr (metallak, levering og evt. småting) eller mere, hvis man vil have lidt ekstraudstyr.


  • #20   4. feb 2013 Levering er det eneste man behøver. Fox'en er nok heller ikke metallak.....

  • #21   4. feb 2013 Brian: Det er det nemlig, jeg ved nemlig heller ikke om de er der. Og den har jo som sådan heller ingen effekt overhoved andet end den ser pæn ud og sidder i vejen når man skal fixe noget på lortet hehe.

    Men jeg kan hører folk er lidt delte, blev da lidt klogere.. Troede selv at det var en super handel men kan hører det bare er en OK handel ikke noget vildt men ok blot. smiley

    Og så kan i sige hvad i vil at det er en opdateret Golf 3 men det er stadigvæk en langt mere ny og moderne bil at se på og kører i.


  • #22   4. feb 2013 Det eneste der trækker ned i min bog er den kosmetiske stand, ellers lyder det som en fin handel.

  • #23   4. feb 2013 Køb køb køb. Ellers må du fortælle mig hvor jeg kan købe den..

  • #24   4. feb 2013 MB. will do.. Sender hans nr hvis jeg ikke køber den alligevel. smiley Opslager er nemlig fjernet fordi han fik for mange henvendelser.

  • #25   5. feb 2013 Hvis man vil have en ældre FOX så er den da ret sikkert et godt "køb". Men - hvis man ser generelt på det - og regner på hvad det vil koste og købe den helt nye - med dertilhørende endnu lavere afgifter, vedligehold og garanti så tror jeg ikke det bliver billigere i længden. Men - pay now or pay later..

  • #26   5. feb 2013 Sådan kan du jo ikke sammenligne det.. En nyere bil vil jo også ha et større værditab ved gensalg osv??

  • #27   5. feb 2013 Man skal ikke købe en ny microbil for at sælge den igen. Jeg snakker ikke nyere - men komplet fabriksny. Man skal regne med at køre i den i 10 år f.eks. Så har den et værditab på 8000 kroner om året hvis den f.eks har kostet 80.000 kroner. Det kan ikke rigtig gøres billigere.

    Værditab har naturligvis meget at sige, hvis man køber en bil til f.eks 250-300.000 kroner.

    Men - selv med værditabet på de sølle 80.000 kroner (En ny Ford Ka koster f.eks ca. 75.000 fra fabriksny med levering osv.), vil det være billigere end en halvgammel Fox, vil jeg tro.

    Personligt ville jeg hellere have den helt nye - jeg tror det ender med at blive samme pris, alt i alt.


  • #28   5. feb 2013 Erik Münster >> Jeg er normalt fortaler for de nye mikrobiler, men der er alligevel et stykke vej fra 35.000 kr til 75.000 kr, og hvis bilen er i orden som den er til 35.000 kr, men måske mindre køn kosmetisk, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle låne 40.000 kr mere for at få en fabriksny Ford Ka, eller en hver anden mikrobil.

    Hvis man endelig skal have en fabriksny mikrobil, så vil jeg pege på Citigo og Up! da det pt. er de bedste på markedet.


  • #29   5. feb 2013 Det er klart de bedste, ja. Men de er lidt dyrere. Måske en MII er det bedste valg - tror de sælges for 79.900 - dvs. ca. 83.500 leveret på gaden.

    FOX'en er trods alt en 2006 - en 8 år gammel bil.

    Jeg er slet ikke i tvivl om en ny Citigo f.eks vil være et bedre køb. De andre Fox'er, der er tilsalg er alt alt for dyre - det er ikke den her, der er specielt billig.

    Men, hvis man simpelthen ikke kan skaffe de sidste penge, så er det vel okay. Men i længden tror jeg man vil køre billigst i den helt nye vogn - som man har fået fra fabrikken - det er da også lidt lækkert.

    Når bulerne er repareret og den har fået skiftet tandremmen - som man jo bør gøre på den - så er der nok kun 25-30.000 kroners forskel for en helt ny mod den 8 år gamle mere forældede bil.


  • #30   5. feb 2013 Der er ikke meget "forældet" over en Fox i forhold til en Up. Trust me.
    Den Ka i snakker om til 75.000,-. Det jo langt fra slut beløbet. Så der levering evt en anden farve og lidt udstyr. Der ligger vi så minimum 5000,- oveni. Det skal man også tage med..
    Tror heller ikke vægtafgiften er så meget mindre i en Up. (uden at kende til vægtafgift på Fox)


  • #31   5. feb 2013 Ka koster 69.900. Man behøver ikke ekstraudstyr - bilen behøver ikke være metalfarve - det er ikke en naturlov.

    Den kan være på gaden for 73.500. Trust me.

    Men det er da rigtigt at den måske ikke meget dyrere i benzin og afgifter - jeg har ikke undersøgt det.


  • #32   5. feb 2013 Oki anede ikke hvad prisen var. Folk har det med kun at skrive hvad den er annonceret til uden at huske på levering.
    Nej det er ikke naturlov med metal farve. Rød eller grøn koster også ekstra. Hvis jeg skulle købe ny bil (hvilket jeg ikke har brug for) så skulle jeg helt sikker nok ikke have den standart. Fabrikanterne har jo sørget for at der altid er noget man mangler og vil have i bilen smiley


  • #33   5. feb 2013 Det er helt rigtigt - de regner med man køber ekstrating - men man behøver det ikke hvis bilen bare er til transport. Farven er også ligegyldig så.

    Man kan jo heller ikke lige bestille ekstraudstyr og vælge anden farve på den brugte FOX, der.

    Jeg tror en FOX kører i en dyrere afgiftsklasse - og jeg tror også den kører en del mindre på literen i virkelighedens verden, end f.eks UP, Citigo eller MII. De kører jfr. FDM det de lover - dvs. 23-24 på literen - modsat alle de andre.

    Men - det er da absolut ikke helt skævt at købe den FOX - men, når bundlinjen sikkert bliver den samme efter nogle år, så ville jeg personligt vælge den nye. Altså - hvis jeg havde mulighed for det - og kunne skaffe de ekstra makroner.


  • #34   5. feb 2013 Det ville jeg også hvis det var til pendler bil den skulle bruges. Var selv lige ved det med det job jeg havde. Men skiftede så job lige inden køb. (firmabil nu smiley )
    Den Up jeg ville have købt ville ende i 125.000,-

    Køre man bare lidt fornuftigt kan en Up saktens klare de fabrikstal de opgiver.
    Blev udfordret i økokørsel i sådan en i både 60 og 75 hk's motor. De kørte ens. (km/l) Dem der kørte længest for den 20km lange rute kørte over 30km/l og dem der kørte turen som de ellers ville køre en normal bil, kørte omkring 22-25kml. FLOT syntes jeg. Plus den lave vægtafgift og forsikring så det absolut ikke en dyr bil. Værditabet kan heller ikke være meget.

    Hvis han vurdere at det er den prisklasse han har brug for siger jeg helt sikker Thumbs up for det køb. smiley


  • #35   5. feb 2013 Enig med MB .

    Jeg ville dog klart vælge en Citigo eller en Up!, hvis jeg alligevel skulle finde 40.000 kr mere, så kunne det ligeså vel være 50.000 kr mere.
    Mii fravælger jeg generelt pga. den er ringere udstyret end de to andre, og jeg har fået nok af Seat's såkaldte service, som er alt for dyr, og mangelfuld (ja, jeg ved de alle er VAG, men der er stor forskel på værkstederne her i området).


  • #36   6. feb 2013 Ja og hvis man alligevel skal smide 50.000 kan man lige så godt smide de 60.000 kr og få liiiidt mere og sådan man blive ved smiley

    Jeg kan godt følge jer, og er enig et langt stykke hen af vejen. Dog syntes jeg bare det er vigtigt at huske at kosmetiske fejl jo ikke er streng nødvendige at få lavet hvis lortet bare skal bruges fra A til B.. Så dvs det der vil gøre den dyrer i det lange løb er de reperationer der vil komme.. Og ja en tandrem skal nok skiftes men det er vel også det (hvis den ikke allerede er skiftet ved jeg ikke lige).

    Men jeg tar det med i mine overvejelser tak smiley


  • #37   6. feb 2013 Nu jeg tænker over det, så mener jeg faktisk at en Fox 1.2 kører med kæde i stedet for tandrem, så umiddelbart vil du ikke skulle skifte tandremmen, når den nu ikke er der smiley

  • #38   6. feb 2013 Se, dét er jo et plus...

  • #39   6. feb 2013 Fedt smiley

  • #40   6. feb 2013 Den er med Stødstænger. Det er den gamle skoda motor fra de gamle røvskubbere i 70-80'erne som de har peppet lidt op smiley
    Ej gas. Den er med kæde smiley


  • #41   6. feb 2013 Kærestens Fabia 1.4 MPI fra 2002 er også med kædetræk og 68 HK, det eneste vi har ofret på den udover olieskift var et nyt oliedæksel, da pakningen var mør, så forsvandt den en dag. Den var dog ikke så nem at finde, da det netop var samme model som på de gamle Skoda motorer, hvor det bare var en prop, og ikke blev skruet fast... smiley

  • #42   7. feb 2013 Brian: Vi har præcis samme bil allerede.. Den kører rigtig godt, og passer fint til os rent hk mæssigt.. Jeg har ikke brug for at ligge og overhæle og syntes benz økonomien er hæderlig.. smiley

  • #43   7. feb 2013 ChrK . >> Vi har bestemt heller ingen problemer med vores Fabia Combi, det er nok det største problem, for så er der ikke noget argument for at skifte den, der er jo masser af plads i den.
    Eneste argument jeg har for at skifte min Polo 6R skulle være at vi på et tidspunkt kunne bruge lidt mere plads, ellers er problemet det samme, de fejler simpelthen ikke noget, og er virkelig billige at holde kørende.


Kommentér på:
Er dette er godt køb? VW Fox?

Annonce