{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.381 visninger | Oprettet:

Problemer med min up {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en 3 mdr. Gammel up og har problemer med at jeg får frost på indersiden af vinduerne. På en tur fra København til Kalundborg måtte min datter og mand som sad i passagersiden afise deres vinduer 3 gange selv om varmen kørte på fulde gardiner? Har nogen de samme problemer eller en løsning? Ps. Sal til vw i morgen ville bare have input med? Og mens jeg er ved det. Kører i mere end 20 km. På literen ved blandet kørsel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med min up
  • #1   6. feb 2013 min kami køre 22-24km/l i hans high up.
    her om vinteren skal man ikke tælle. min vectra gik fra at køre 14.5 i snit til at køre 12.5km/l
    så det påvirker... men virker som om din bil er våd inden i. eller at den ikke kan varme ordenligt. lad smc lave det. lyder som problemerne fra en G2 G3 er fulgt efter up´en


  • #2   6. feb 2013 Tror du ikke bare det er dug frem for is det kommer nemt vis man sætter sig ind i bilen med vådt tøj fra sne regn slud det kan også komme fra våde bundmåtter i bilen

  • #3   6. feb 2013 Som Andreas ! skriver, hvis i kommer ind i bilen i vådt tøj/sko, eller bundmåtterne er fugtige, så vil der komme dug, og hvis det er tilstrækkeligt koldt ude, så kan det sagtens fryse på vinduerne, på trods af at der er varme på bilen.

    Efter en tur på 100-110 km så burde det ikke længere fryse til is, hvis der er varme på, men hvis der fortsat er fugtigt tøj, sko eller måtter i bilen, så vil det helt sikkert dugge en del.

    Hvis du kører 20 km/l i dette vejr, så skal du bare være glad og klappe i hænderne, specielt hvis du kører bykørsel eller motorvej, så skal du være rigtig glad og finde det store smil frem.


  • #4   6. feb 2013 Gå ind ind på denne tråd: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=54243

    Der kan du læse om mange som oplever det problem med dug på vinduer, og der er mange forskellige løsninger. En af dem er at det løber vand ind fra samlingen i vinduet og løber ned i bunden af kabinen og skaber en masse problemer med dug i den bil. Søg og læs derinde, MANGE gode råd at hente.


  • #5   6. feb 2013 Mr T

    Det lyder ikke som om det er snedigt lavet


  • #6   6. feb 2013 Ja, som Casper S skriver, så er der mange der overser noget helt simpelt som at slå systemet væk fra recirkulation. Det er vigtigt at der kommer frisk luft ind i kabinen (den skal nok blive varmet op undervejs), ellers dugger ruderne selvom det er 15 grader varmt, og der kun sidder 1 person i bilen.

    Så tjek det først, og kontakt så din forhandler, hvis problemet fortsætter. Der må jo være garanti på den! smiley


  • #7   6. feb 2013 Og ja, 20 km/l om vinteren er vel egentlig ret godt, uanset hvad.
    Ved godt at nogle biler kører længere, men der skal ikke så meget til at vippe forbruget i den forkerte retning. Ny bil, tung højrefod, kulde, blæst, 4 personer i bilen osv...


  • #8   6. feb 2013 Kold luft får altså ikke bilen til at køre mindre pr. L smiley det er lige modsat, hvis man har samme kørestil

  • #9   6. feb 2013 Det er nok den tid bilen står i tomgang når man fjerner is fra ruderne der gør at man kør kortere på en tankfuld

  • #10   6. feb 2013 Andreas !, nej det er sq noget værre noget. Kan ikke helt huske hvad det var, men noget med at mellem a-stolpen og forruden har de brugt noget forkert materiale som så skal udskiftes da det revner og lidt vand komme ind. Så løber det ned langs stolpen, og ned i bunden af kabinen. Man skal have hele lortet af før man ligger mærker til det, da det løber bag beklædning. Fucking great!

    Mht recirkulation, ja så simpelt kan det jo heldigvis også være, så kig Henriette P, om det er skubbet til venstre og IKKE højre.


Kommentér på:
Problemer med min up

Annonce