{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

Til japanerfolket med tunede biler- politimagneter? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens! (jeg beklager den ordentlige smøre… Håber i kan tilgive mig) smiley

Jeg er den ”lykkelige” ejer af en ældre BMW som jeg ikke kan ikke køre i, uden at blive stoppet af politiet konstant!
Som regel er det lige for at lure hvad jeg er for én (jeg  mener ikke selv at jeg ser specielt suspekt ud… Ligner/er sgu nok mere en kontormus) smiley
Har aldrig fået en bøde, men slipper som regel med en spydig kommentar om ”min gamle lortebil” som den sidste betjent kaldte den….

Nu er situationen den at jeg nok snart står og skal skifte min kære BMW ud med japanerbil…. Og så kom jeg til at tænke!!

Alle de gange jeg er blevet stoppet i min BMW har betjentene ALDRIG udvist interesse for hvad jeg havde under hjelmen.. De var mere interesserede i at se om jeg var rocker eller hed Mohammed (sorry… Det er facts)

Men hvordan er situationen hvis man bliver stoppet i (for det bliver man) en højrestyret bil med spoilere, turbo-ure i A-stolpen og 4’’ udst.?
Jeg har desværre en anelse om at de pludselig vil gå meeget langt for at hive til syn osv…

Så hvad er jeres erfaringer kære Skyline/Supra/Silvia/RX7-ejere.. Bliver man automatisk jaget vildt når man kører japansk sportsvogn?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til japanerfolket med tunede biler- politimagneter?
  • #1   7. feb 2013 næe syntes jeg ikke, har fået bøde 2 gange, men det var fordi mine hjul stak uden for.
    de vil som regel gerne lure på maskineriet og snakke lidt om hele bilen, hvilket jo også er hyggeligt engang imellem.

• #3   7. feb 2013 Hehe det gør jeg skam også! Men skriger et motorrum med lidt blanke rør osv ikke lidt at det er ulovligt dét man har gang i..?

• #5   7. feb 2013 Jeg køre selv Supra MKIV. Jeg er blevet stoppet 4 - 5 gange pga jeg ikke har nummerplade forand. IKKE en gang har de kikket eller spurt til motor eller larm.

• #6   7. feb 2013 hvilken bmw kører du i? smiley

• #7   7. feb 2013 en kammerat havde puttet en spoiler på en renault engang for sjov det resulterede i at blive stoppet konstant utroligt hva sådan en kan gøre men kan godt være det ikke er så slemt når den er medfødt med den smiley

• #8   7. feb 2013 Se du bare og få solgt din Kebab-taunus, du har selv angivet grunden til at den bliver stoppet hele tiden...

En Japaner lugter ikke lige så meget af dope og hvidløg smiley

• #9   7. feb 2013 Har endnu til gode at blive stoppet i min dyt smiley så kan ikke hjælpe dig.. men mon ikke det mest af alt afhænger af hvilken politimand som stopper dig?

• #10   7. feb 2013 Jeg bliver stoppet MINDST 10 gange om året, og det er jeg blevet siden 2006 da jeg fik min VTi, er aldrig nogensinde blevet stoppet på motorcyklen eller konebilen..

Bliver stoppet af forskellige årsager, men de har aldrig kigget i motorrummet på trods af at de tit beder mig at give gas mens bilen står i frigear hmm.. jeg har helt seriøst overvejet at klage til østjylland politi fordi jeg kan ikke køre forbi en politibil efter kl 20.00 uden at blive stoppet..

• #11   7. feb 2013 De kigger ikk på motor, men smider du noget lys på så skal du sku se hvad helvede de gør.. Om det er lovligt eller ej så går panserne helt amok..

Det er så heldigvis blusset ned med at jeg bliver stoppet, men i en periode var det flere gange om dagen..

Og skal sige at
    1: jeg er en typisk dtu studerende aka nørd
    2: Min bil ser altså ikk farlig ud eller for den sags skyld er hurtig smiley
    3: 90% af det lys jeg har på min bil er lovligt men det ved politiet og synshallerne åbenbart ikke.. Kun mine led pære er "ikke e godkendte" som gør de ikk er lovlige..

Så tror sku ikk du skal være bange for at de kigger i motorrum.. Har jeg aldrig oplevet på min ihvertfald..

• #12   7. feb 2013 For lidt over et år siden blev jeg stoppe da bilen var rød ca vær 2 uge.
    Det blev jeg træt af og valgte til sidst at gøre noget ved den skrigende farve.
    Malede den bare matsort og er ALDRIG blevet stoppe siden.
    Intercooleren i fronten er også blevet malet matsort.

Så det eneste politiet ser er bare en sort bil uden at se tydelige former og logoer der røber hvilken bil det er.
    Så går ud fra de indten tror at en 200sx'er/Silvia er en Celica eller Mazda 323.
    Den sidste betjent jeg snakkede med mente da det var en 100nx og anede ikke hvad 200sx'er var/er smiley

• #13   7. feb 2013 har ikke haft de nævnte biler.
    men har hørt mange snakke om at skyline. Evo. Imprezza og supra sku være gode værdagsbiler.
    men det med at blive stoppet er jeg pænt træt af,. blev stoppet 6gange i dencember. den sidste betjent fik en høflig sviner og siden er jeg ikke blevet stoppet. min kami havde en E36 316i på 4uger blev han stoppet 14 gange. politiet kiggede altid mærkeligt på ham da de opdagede han ikke hed Ali. en så gik de over til rocker teorien.
    1 ud af 3 grunde til hvorfor jeg ikke burde købe en E39´er

• #14   7. feb 2013 @TT: jeg kører E30. Og politiet elsker den:-)

I har nok ret.. Man skal nok ikke være så bekymret.. Så længe man holder sig væk fra striben og DHB;-)

Haha Thomas P.. Det er sgu ikke med min gode vilje jeg skiller mig af med kebab-taunus;-)

• #15   7. feb 2013 Jeg kører RX7, og er blevet stoppet to gange, den ene fordi at han mente det ville være sikrest for mig at have lys på bilen (andet end positionslys og kørelys) da bilen er så lav.

Anden gang, fordi at han lige ville høre hvad det var jeg havde hængende bagi, i trækkrogen.
    Og de gange, har den været med synlige hoodpins, og aaaaaaalt for lav, og lettere støjende.
    Begge gange er snakken faldet på hvilken bil det var, og om det ikke var svært at køre i højre side.
    Tror det er lidt hvordan man er overfor betjenten smiley

• #16   7. feb 2013 bliver stopped tit i min Honda men aldrig fået en bøder før noge, de virker mest synes det er sjovt at kikke smiley

• #17   7. feb 2013 Jeg er kun 1 gang blevet stoppet i min e36 på 1½ års tid, det var kl 1 om natten for at tjekke om jeg havde drukket, ikke mere i det.. og ser ellers tit panser basserne, men de stopper mig sku ikke, evt se den e36 i mit album nyligst oprettet, kørte i den fra august til december, blev ikke stoppet på trods af duplex udstødnings system, samt MEGA hæk vinge bag den smiley

Nu køre jeg e46 328i.. og bliver stadig ikke stoppet :).. det nok bare bad luck..

ellers så ligner i vel en eller anden kebab handler når i kommer kørende smiley

• #18   7. feb 2013 Jah nu kan jeg jo ikke prale af en højrestyret bil, men har nok været stoppet af politiet 4 gange og samtlige gange blevet fulgt efter hvor de nok har slået nummerpladen op. Men aldrig har de villet kigge i motor rummet eller andet selvom den larmer lidt, og én gang hvor jeg kom til at gi den lidt gas hehe, fulgte de bare efter lidt og drejede så af. Men min blå starlet er også temmelig anonym.. smiley

En bekendt i hans wannabe glanza med skørter og motor fra glanza kørte også temmelig stærkt ud af byen hvor en politibil stoppede dem, og de fik egentlig bare en hyggelig snak om den er hurtig sådan en lille japser smiley hehe

Det er noget helt andet når man kommer til f.eks. aalborg eller andre større byer

• #19   7. feb 2013 hvis man ahr en "ulovlig" bil så skal man bare holde sig væk fra Striben Esbjerg og DHB så går det nok smiley

• #20   7. feb 2013 Jeg er blevet stoppet MANGE gange i min s14, de har aldrig kigget under hjelmen, og har aldrig fået en bøde i den. Grunden til jeg bliver stoppet er fordi de ikk amer hva det er for en bil, samt manglende nr.plade foran. De bliver altid MEGET venlige efter de har spurgt div kammerater på passager sædet om kørekort smiley Men det handler nok også om hvordan man opfører sig over for dem, jeg er altid venlig og imødekommende, for jeg ved jo godt de bare passer deres job, og hvis jeg får en bøde er det jo alligevel min egen skyld. smiley

• #21   7. feb 2013 Jeg takker rigtig meget for de fine svar folkens! Har nu lidt mere ro i sjælen;-)

• #22   7. feb 2013 Jeg er aldrig blevet stoppet. Jeg har haft Supra I et par år.

• #23   7. feb 2013 så længe jers biler er i orden/lovlige, har i vel ik noget at frygte.? vær dog glad for i bliver stoppet, det er jo bare kontrol... det kunne jo være en tyv der kørte disse biler, og så var han jo fanget.!

men klart hvis man ligger og køre med hovedet under armen, så ber man selv om det.!

• #24   8. feb 2013 Der er ikke noget i vejen at blive stoppet af politiet, jeg imødekommer dem altid med et smil men en gang imellem sker det her:

"kl er ca 22 og vejen er tom for fodgængere og cyklister, foran mig kører en VW Touran med 25-30 km/t (på speedometeret) den kører ikke 1km/t over 30 på noget tidspunkt..

Jeg venter på han skal sætte farten op eller dreje af men der sker intet, så sender jeg lang lys, intet sker.. jeg sender lang lys igen, mén nu kører han endnu langsommere, jeg ved jeg er ikke i min gode ret til det, men så begynder jeg at dytte, og han træder kort på bremsen men fortsætter.. Jeg beholder nu mit lange lys og vi fortsætter på den her måde i mindst 1 kilometer med 25km/t..

Da han skal dreje af på benzintanken kører jeg forbi og holder hornet i bund, jeg er rasende men kører videre til næste benzintank 2 km væk.. inden jeg når benzintanken hvor jeg havde tænkt mig at stoppe ser jeg at den Touran har fulgt efter mig og jeg ved de er ude på noget, jeg overvejer at "stikke af" men beslutter mig for at stoppe på tanken og rækker ud efter min 22mm stjerne gaffel-nøgle og holder den nu i hånden mens de træder ud af bilen.. jeg e ikke ude på ballade, men det er DE tydeligvis siden de eftersætter..

2 voksne mænd og en kvinde træder ud....... med politiskilte "FUCK" :-S

Jeg smidder nøglen på gulvet af bilen og træder ud, mens jeg tænker nu får jeg mit 3. klip..

De er sure og begynder at tjekke dækmønster, bremser, lygter mm. Mens den ene betjent siger til mig

Betjent: Man må ikke dytte og genere trafikken, det medfører en bøde og man kan også få klip når man ligger tæt på en forankørende:

Mig: Nu skal jeg sige noget til dig, uanset hvilken bøde og klip det må medføre, det er IKKE i orden at køre 25km/t i en 50km/t det generer trafikken og medfører rasseri.

Betjent: Måske skulle jeg dreje af.

Mig: Da ikke når du fortsætter med uændret fart i 1 kilometer..!

Kvindeligbetjent: Din fælge har et hak, er det noget du har tjekket, det kan jo være farligt.

Mig: Fælgen har været sådan i 3 år og jeg har kørt 250km/t i den her bil så jeg ved fælgen er i orden..! "

• #25   8. feb 2013 Hvordan endte det?
    Mirza

• #26   8. feb 2013 ja vil jeg også gerne vide., var lidt i samme situation engang og jeg fik en bøde for at dytte.. total klamt..

• #27   8. feb 2013 Brian: Hehe jamen velkommen til min tråd Hr. Moral! Jeg beklager hvis jeg har forarget dig med mit spørgsmål. Jeg kan til gengæld berolige dig med at bare fordi jeg vælger at køre i en bil, hvor det er en bekymring man må tage med, kommer det ikke til at påvirke dig på nogen måde. smiley god dag!

Mirza: ja der findes sgu gode og mindre gode møder med politiet.. Dét dér var et af de dårlige kan jeg forstå..

• #28   8. feb 2013 De sluttede af med at sige at jeg skulle passe på, for hvis jeg havde dyttede sådan af nogle AK'ere så havde de splittet min bil ad.. (jeg tænkte, det godt med jer de skal lige fange mig først)

Men jeg slap med en advarsel, for jeg gjorde i virkeligheden ikke noget ulovligt udover at dytte.. puha

• #29   8. feb 2013 Heldigt!

Sidst jeg blev stoppet blev jeg kaldt en idiot fordi jeg "bildte ham ind" at min bil var født uden blinklys i forskærmene, da den er fra Tyskland og fra 1986... Dét nægtede han simpelthen at tro på.. Selvom jeg jo udemærket godt vidste jeg havde ret.. Men man kan jo ikke diskutere med sådan en ung mr. Know-it-all i uniform...

• #30   8. feb 2013 er blevet stoppet i Esbjerg for og overhale en patruljevogn, de kørte maks 20km/t. blev så holdt ind, foran en masse mennesker og så skulle bilen bare tjekkes. men de opgav og finde noget de kunne give bøde for, da jeg kunne forklare dem reglerne ang. bur og div efter monteret stumper smiley tror de havde regnet med, at jeg skulle gøres til grin, men blev omvendt smiley + de lagde ud med og be min kammerat om kørekort og så skulle han lige ud og puste, han sad med en øl i venstre side smiley hehe

• #31   8. feb 2013 Er jo også lige meget hvis din bil er født uden de blink Claus før så snart den kommer til danmark skal du have dem på, så hvis din bil ikke har dem skal du montere et set smiley

• #32   8. feb 2013 Jeg ved det Henric:-) det kom sig af at jeg havde monteret "syns-blinklys" som bilen skam også blev godkendt med. Balladen opstod da han spurgte hvorfor det var nødvendigt smiley

• #33   8. feb 2013 aha okej hehe, jeg har synet min uden sidblink var gang, aldrig haft problemer smiley så synsmenden er sku heller ikke helt op på den hehe

• #34   8. feb 2013 Det var min synsmand... Desværre... Så måtte jeg igang med strips. Haha:-D

• #35   8. feb 2013 ja jeg ved sku ikke, men jeg er aldrig blivet stoppet pga. min biler, supra, corvette, porsche, bmw m3, er bla. dem jeg har kørt i, alle med fede fælge osv... har været i ålborg, esbjerg, kbh. odense, og andre steder hvor der er træf... tror ikke man bliver stoppet pga. bilen, men måden man køre/opføre sig på i traffiken. er ens køretøj iorden, ja så er der ingen problemer, men de fleste skal køre med gejlerlys, for bredde fælge, sorte ruder, samt har forkromet mellemgas fordeler osv... så ber man selv om det.!

Kommentér på:
Til japanerfolket med tunede biler- politimagneter?

Annonce