{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af famliebil {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi er en familie på 3 (barn på 1½ år) og kunne godt tænke os et mere, så er altså ikke helt ovre med at have en barnevogn med i bilen.

Lige nu har vi en Ford Focus 1.8 TDCi fra 2005 st. car, men synes den er blevet for dyr at køre i. Den er dyr i grøn afgift og har ikke noget partikelfilter hvilket giver 1000,- mere. Den har også rundet 269.000 km og så begynder der at komme lidt der koster yderligere.

Vi har et billån kørende på den til 1570,- om måneden. Og spørgsmålet er hvad kan vi få til samme pris, altså samme ydelse eller mindre?

Bilen skal helst være st. car eller med en del plads, køre rimelig langt på literen (vi kører 20.000+ om året og nuværende kører 15,5 km/l) og være billig i afgift og forsikring. Det er lige meget om det er benzin eller diesel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af famliebil
  • #1   11. feb 2013 vi har en C5, eller faktisk to, den ene er en 2,0 HDI den kan vi få til at køre omkring 18-20 km/l og den køre virkelig godt, så har vi en 2,2 HDI også den køre 16-18 km/l. der er rigtig god plads i begge biler, vi har et barn på 1½ og et på 7 og der er isofix og masser af udstyr i dem, og de kan fås billigt.

    Vi skal af med en af vores da vi opgradere til noget større og nyere.


  • #2   11. feb 2013 20.000km om året det lige på kanten til at diesel ikke kan svare sig...
    det kan ikke betale sig at skifte bilen ud nå i stadig har gæld i den. ellers sku i overveje en Skoda Fabia Combi eller Renualt Clio.


  • #3   11. feb 2013 hejsa , se lige på min . rigtig flot og rumlig bil . den går du ikke forkert i byen med . og den er hel nysynet ,

  • #4   11. feb 2013 hvor meget skylder i på Fordén hvis man må spørge????

    Hvis det er for i skal være billigere kørende på de 20000 km om året, skal i vælge en bensiner med en økonomisk motor eller spare i jo ingenting.


  • #5   11. feb 2013 Det med diesel og km er det ikke lidt gammeldags,jeg har kørt diesel i mange år og køre 15-20000 km om året,synes da ikke jeg har haft flere udgifter end ved benzin smiley

  • #6   11. feb 2013 Henrik P: Mener der er omkring 70.000,- tilbage.

  • #7   11. feb 2013 Sloth: Det kommer vel an på hvordan du gør det op smiley jeg har stort set altid kørt diesel, men jeg kan da også godt se Med vores Astra at det ville være billigere på årsbasis ville være billigere at kører benzin (vi kører mellem 10-20000 km om året)

    Med de nye stigninger på afgiften på en diesel komme vi op og giver ca. 5000,- kr om året i "grønafgift" og vi har partikkelfilter på, hvis ikke vi havde det skulle vi give omkring 6000,- ville tror en benziner koster omkring 3000,- der er 3000,- i forskel. Så har jeg vel givet omkring 30000,- mere for en dieselbil istedet for en tilsvarende benziner. Vores kører med vores kørsel ca. 15,8 km pr. ltr og en benziner vel ca 14,5 km pr. ltr. ved 20000km giver det 1265,82 ltr for dieselen og 1379,31 ltr benzin. Det er med en ltr. pris på ca. 10,5 kr på diesel 13291,11,- og for benzineren med en ca. pris på 11,5 15862,07,- om året for brændstof.

    Det vil sige at den koster 2570,96,- mindre i brændstof for diesel, men den er ca. 3000,- dyrer i afgift, så det passer stadig lidt med at diesel skal kører mange kilometer for at det kan betale sig, men så er diesel jo så bare så meget bedre at kører i smiley


  • #8   11. feb 2013 Hmm, nu er det ikke for at sige noget ondt om jeres bil men kan i få det for den ved evt. salg???? eller vil i jo bare overføre gammel gæld på den "nye" bil og det bider jo sig selv lidt i halen smiley desværre

  • #9   11. feb 2013 Med en så stor gæld på en bil af den alder, så ville jeg bestemt ikke sælge, der er en stor chance for at i taber penge på den.

  • #10   11. feb 2013 Henrik P ja diesel er bare dejlig at køre i smiley kan sku ikke huske den udregning banken lavede dengang,det jo nogen år siden,der var jo ikke partikkel afgift men der sparede vi 7000 om året...er da ikke sikker på det det samme idag hahaha smiley

  • #11   11. feb 2013 hvis I vil sælge den skal i nok være heldig at få 50000,- desværre smiley og ikke for at sige noget dårligt om jeres bil, men så kan man jo sige i slæber ca. 20000 fra den gamle bil til den nye, så det er da lidt surt. Jeg ville nok vente eller evt. gøre mere for at få afdraget på den gamle så man kommer af med gælden

  • #12   11. feb 2013 Sloth: Det kommer jo også an på hvor langt ens dieselbil kører pr. ltr. og hvordan man kører, hvis den kører 25 km pr ltr. er det jo et helt andet regnestykke, tog bare udgangspunkt i min egen smiley men jeg er ligeglad for er virkelig glad for bilen og for at det er en diesel selvom det er dyrere for mig i længden

  • #13   11. feb 2013 Ja, er også kommet lidt frem til det samme mht. gæld i bilen og hvad man ville få for den.

    Ender nok med vi beholder den lidt endnu smiley


  • #14   11. feb 2013 Ved godt det er den træls og fornuftige beslutning, men hvis bilen ikke fejler noget og kører godt så ville jeg nok, beholde den og få betalt mere af på den inden jeg købt ny smiley det bliver i sku glade for i længden.

    Ikke fordi det skal lyde som om jeg er et orakel eller noget, men da jeg købte min til 150000,- satte jeg selv mit månedelige afdrag til 3000,- om måneden, fik derved en god rente og kunne betale den af på godt 5 år så det er dejlig for om 5 år håber jeg da stadig den er lidt værd smiley


Kommentér på:
Hjælp til valg af famliebil

Annonce