{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

106 gti smider olie.. {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Jeg har fået et problem med at min bil smider olie, ud gemmen den lille slange der sidder fra toppen og hen til lift filteret.
Den har aldrig siddet fast i filteret, og har aldrig haft problemer med det før nu. Og når jeg sætter den fast smider den bare olien ind i kassen.
Er det meningen det skal komme olie ud a den eller er den helt gal. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  106 gti smider olie..
  • #1   11. feb 2013 Hmmm den er til oliedampe så en smule olie vil der være - men at den ligefrem skulle SMIDE olie det er ikke helt godt.

    Hvordan kører den?


  • #2   11. feb 2013 kommer an på hvormeget olie det er?..

    Det er et ånderør til motoren så det må forventes at der kommer olie ud af den.

    Dog er det begrænset hvormeget det må være, da det også kan tyde på at motoren er dårlig, mener at det er undertryk, hvor stemplerne presser trykket ned i bundkaret som så skyder det ud et andet sted, som igennem den slange.


  • #3   11. feb 2013 Jeg tror desværre at du har for meget underkompration, det får olien til at søge ud.
    Slidt motor desværre.


  • #4   11. feb 2013 Motoren burde ikk være slidt da den kun har gået 110000. Og den køre som en drøm. Så jeg syntes det er lidt mærkeligt smiley

  • #5   11. feb 2013 Simon

    Hvis den ALTID! på de 110.000 km er blevet kørt til begrænseren lige fra kold motor og har fået tæsk... så er den slidt!.. også mere slidt end en motor der har kørt 500.000 og er blevet kørt varm inden den får tæsk og som har fået lavet olieskift osv. til tiden. et lavt km tal er ikke altid lig med at motoren er sund og ikke slidt..

    Men som skrevet, lidt olie skal der komme ud. meget olie tyder på underkompression som betyder at motoren er slidt og skal have nye stempelringe, og når de skal skiftes skifter man også ofte plejelejer. det kan koste op imod ca. 2000-3000 i dele alene.


  • #6   11. feb 2013 Kennet l - Arrh je fik de dele til min 106 GTI til 700,-, så det kan gøres noget billigere end 2-3000 smiley

    Simon a - Hvis den bare savler en smule er det ik noget at være nervøs for, meen der skal godt nok helst ik komme ret meget ud der.
    Hvis den spilder en del ud derfra, så skal du se dig om efter en anden motor eller at renovere din nuværende motor...


  • #7   11. feb 2013 Bilen har ikk været over 2500 omdrejninger før den har været varm. Så det kan ikk være derfor, men har godt snakket med en om det og han sagde os det kunne været stempel ringene.

    PSA PROJECT

    Den smider virkelig meget ud a den slange, motorer sejler nermest med olie.
    Men hvor købte du dele til din 106'er ??


  • #8   11. feb 2013 PSA Project

    så du købte toppakning, stempelringe og plejelejer til 700 kr?.. og når nu man er igang så skifter man jo self. tandrem, vandpumpe, strammerhjul og medløberhjul? og nye strækbolte?... det nummer vil jeg godt have smiley


  • #9   11. feb 2013 Kennet - Ja toppakning, stempelring og plejllejer til 700 smiley
    Men min kammerats svigermor arbejder så ved Carl F. eller hvad det nu hedder...
    Men ja har ik lige regnet tandremsskiftet med i den beregning smiley

    Simon - Så er det desværre nok dine stempelringe eller nogle ridser i blokken smiley


  • #10   11. feb 2013 PSA

    Altså fik du det til noget priser som flere andre ikke kan få til? :).. han skal jo gerne vide hvad det vil koste hvis han ikke har nogle gode kontakter der kan skaffe ham det billigt ;).

    Men vi er jo ret enige om tingene ;).
    Så ja. stempelringe eller ridser i blokken..

    og simon du siger ikke over 2500.. har du haft bilen/motoren fra ny? for du ved jo ikke hvordan tidligere ejer har kørt i den.

    Udover det kan stempelringene sætte sig fast hvis motoren har stået stille længe, her tænker jeg på hvis du har fået skiftet motor på et tidspunkt.


  • #11   11. feb 2013 Ja okay. Den har lige fået skiftet tandrem top pakning og hele lortet, så det behøver den vel ikk igen smiley

    Men tak for hjælpen. Jeg må se hva jeg kan gøre smiley
    Men hvor er det bedst at købe dele til peugeot henne ?


  • #12   11. feb 2013 du skal nok skifte toppakning igen.

  • #13   11. feb 2013 Kennet l
    Det lyder meget fornuftigt. For jeg fik skiftet motor får 2 måneder siden, så den nye motor har ikk været over 2500 mens jeg har haft den i.


  • #14   11. feb 2013 Ja toppakningen er en god idé at skifte igen, men tandrem og det kan du så godt genbruge smiley

    Prøv at ring rundt til nogle cylinderservice osv. for at høre priser på de stempelringe, det burde ku lade sig gøre at finde til rimeligt lave priser rundt omkring...


  • #15   11. feb 2013 Okay det prøver jeg. smiley

  • #16   11. feb 2013 Hvis du har fået motoren for et par måneder siden har den nok stået lidt og ringene kan have sat sig.
    Hvis det er tilfældet ville jeg nok prøve at give den noget wd40 eller anden fin rustløsendene olie.

    tag dine tændrør op og giv den noget ned der, lad stå natten over og tørn så motoren et par gange uden tændrør for at "skyde" olien ud. og se om ikke det kunne hjælpe lidt på det.


  • #17   11. feb 2013 Okay. smiley det prøver jeg også lige. Tak for det smiley

Kommentér på:
106 gti smider olie..

Annonce