{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.887 visninger | Oprettet:

Forsikrings spørgsmål, slettet ancennitet uden skade? {{forumTopicSubject}}

Håber at der er nogen der kan svare mig på det her.

Jeg har lige skiftet fra tryg til codan fordi de kunne give mig et bedere tilbud på min bil forsikring, der er så det problem nu at tryg har sagt til codan at jeg har 0 års ancennitet fordi jeg åbenbart skylder tryg for noget gammel forsikring som jeg aldrig har modtaget en regning på, nu vil tryg så ikke give mig min ancennitet før jeg har betalt denne gamle regning, dvs. at jeg lige pluselig skal starte som nybilist i codan.
Kan det være rigtigt at de bare sådan må slette min ancennitet, uden at der på noget tidspunkt har været en skade?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikrings spørgsmål, slettet ancennitet uden skade?
  • #1   19. feb 2013 Ja,, har en søn der har prøvet det samme med tryg.. og der var ikke noget at gøre....

Det havde kørt på pbs, og der var ingen restance... og der var en periode på ca. 2 måneder hvor han lånte min bil, da hans egen var gået i stykker....

Da han så fik ny bil, opstod problemet fra trygs side...., han havde endda nogle prøveskilte som stadig var forikret ved tryg....

Men da han skulle i etu, fik han et tilbud på en forikring til 9200,-kr. pr år... og fik indregistreret den nye bil, og 3 måneder senere lavede etu det om og krævede nu 25.000 kr. for den samme forikring da tryg ikke havde sagt at han havde nogen ancinitiet til etu, trods at at han havde udskrifter fra pbs på at han havde betalt til tiden og derfor havde en restance...

Han måtte gå af med bilen da han ikke havde økkonomi til så dyr en ansvars forsikring, da han stod i lære...

Han opsagde tryg og etu omgående,, men tryg krævede jo de 5 måneder til den dyre pris, og selv om han KUN havde skrevet under på policen til det første tilbud,,, og den kom i retten men han tabte...

Forsikringer er nogle baroner idag......

Og tryg er nogle værrer svin, og du komme nok ikke lange med at gøre noget,,, og samtidig er det jo bare underligt at etu dengang eller codan i dit tilfælde ikke godt kan se at du må have noget anncinentet når tryg nu påstår at du har en retence...

Problemet dengang med tryg var at de påstod at de havde sendt regninger og rykkere, men havde aldrig modtaget nogen regning eller rykker, da alle regninger jo var betalt med pbs..., men de påstod at han skyldte....

Måske du kan få en snak med codan om de kan hjælpe dig med at få afviklet retancen du evt. har selv om du påstår at du ikke har nogen..., og få bekræftet hvad din anncinentet kan blive evt....

Du må jo også have tidliger regninger og tidligere police du kan vise codan...

Men desværre er det sådan en mafiaforsikringernes hemmelige klub, at de blacklister dig overalt, så du ikke kan tegne forsikring nogen steder med din anncinentet.. så du må i kontakt med tryg eller codan,, oog ellers er du klar til at starte som nytartet...

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.046
    #2   19. feb 2013 ja det er rigtig,
    da du ikke har betalt forsikringen,
    har du jo ikke rigtig været forsikret

og har ikke optjent anciennitet

og på det punkt er de nogen rigtig røvhuller,
    det drejer sig kun om penge hos dem

• #3   19. feb 2013 "og på det punkt er de nogen rigtig røvhuller,
    det drejer sig kun om penge hos dem"

Øh... på vejne af de danske forsikringsselskaber... JA det drejer sig om penge. Ingen penge, ingen kager.
    Er Bilka mon også nogle røvhuller når de ikke vil lade dig forlade butikken uden at betale for dine varer?

• #4   19. feb 2013 Kan du ikke bare betale det du skylder tryg?

• #5   19. feb 2013 "nu vil tryg så ikke give mig min ancennitet før jeg har betalt denne gamle regning" betal da den regning og kom videre og nu med anciennitet!

• #6   19. feb 2013 "watson" Nu tager bilka jo ikke 25000kr. for noget som kun holder i 1 år !!!!
    Syntes forsikringsselskaberne er nogle røvhuller i forhold til priser og service..

Men du må nok knække dig og betale din gamle regning, ellers får du ikke oplyst din ancinitet

• #7   19. feb 2013 Martin - Over halvdelen af de danske selskaber er Non profit selskaber, dvs. de ikke skal Tjene penge. De skal blot løbe rundt. Også der er priserne høje - og det er de fordi de har udregnet priserne ud fra risikoen.
    Jeg gider ikke sidde og finde statistikker, men der er en rigtig god grund til at 18-30årige betaler høje bilpræmier.

Jeg sidder ikke bare og er hellig. Jeg gav selv næsten 25.000kr/år i forsikring på min første bil for små 15 år siden. Det er pisse ærgerligt, men kig rundt herinde, og se i fotoalbum hvilken aldersgruppe der stolt viser billeder frem af krøllede biler.

Oftest er det ikke kaskoskaderne der er dyre, men alt det de smadrer undervejs.
    Bare som eksempel, koster 20 meter autoværn rundt regnet 60.000kr at skifte.

• #8   19. feb 2013 Hvorfor skal betaler folk fra 60+ så ikke ligeså meget som unge, da de laver flere brøllere i trafikken... Og nu siger du "blot løbe rundt" jeg tror ikke der findes et eneste firma hvor det bare skal løbe rundt, så godt kørende er vi sku ikke i DK.. om igen mester....

• #9   19. feb 2013 Martin - Annuller "Mester". Idet jeg ikke er din mester eller nære ven ser jeg det som nedladende at blive talt til, på den måde.

Din statistik med 60+ ville jeg da gerne se, for så tror jeg der er en masse aktuarer i diverse selskaber der bliver fyret hvis du har en fyldestgørende statistik som viser noget andet end selskabernes.

Hvis du snupper google og beder om regnskaber på forskellige danske selskaber vil du se at der er mange selskaber som kun lige løber rundt. De har ganske vidst en høj egenkapital, men det er de nødt til. Det hedder reserver. "Penge på lager" til at kunne betale til deres kunder (især ulykkesforsikringer, hvor der sagtens kan ligge reserver og vente et helt menneskeliv).

Jeg stopper her, og lader emneindehaveren fortsætte tråden uden dette.

• #10   19. feb 2013 Kan til info sige at dit trin nok står på den forsikrings police, så der har du doks nok til codan, ville jeg mene.

Men en anden ting er at når du tegner forsikring er det et felt, hvor du skal oplyse om du skylder eller har udestående med andre selv skaber, og krydser du den af eller lader vær, er lige meget for i tilfælde at ulykke beholder dit forsikrings selvskab erstatnings pengene vis du skylder andet sted.

Martin H>>> Det står dig frit for at finde et andet selvskab der ikke skal ha' 25k eller en anden bil der ikke koster 25k i forsikring, har du nu en gang sagt ja til at de skal forsikre dig, ja så skal du også betale. Det meget simpelt.

• #11   19. feb 2013 Doktor W. Når man som ung ny bilist, står det ikke frit at finde andet billigere selskab, da alle vil have stort set samme pris...

Men ikke mere diskosion om dette, jeg har en holdning, andre har en anden det er 100% fint med mig...

• #12   19. feb 2013 Du kan få forsikret alt hos alle selvskaber det er kun et spørgsmål om pris.

Men min mening med indlæget var nu at det var en "sjov" holdning at ha' at man gerne vil havde noget men ikke betale for det, dyrt eller ej. Har man tegnet forsikringerne kommer der jo også en regning som skal betales.

• #13   19. feb 2013 Jeg betalte ca. 15k i ansvar alene for en skide Fiat Cinquecento fra 1993 da jeg startede. Det var ved GF og deres priser lå generelt som de andres dengang. Utroligt, for man kan jo ikke just sige at det er en racerbil!

Godt jeg kun giver 2800kr nu for min Renault Clio 3.

Forsikringsselskaber er som alle andre firmaer, de skal tjene penge til EL, vand, varme, leje, personale, pensionsordning osv osv foruden skader! Det er dyrt, men der skal jo være penge nok til at det hele.

• #14   19. feb 2013 Guys.. er det svært at holde sig til det faktiske emne.....?

Doktor W

Kan fortælle dig at min søn stadig ikke har modtaget en regning fra tryg, på trods at vi har prøvet at rykke for den....
    Da han afmeldte sine prøvekilte fik han skam penge tilbage i forsikringen for resten af det indestående år....

I min søns tilfælde er det i mine øjne noget tryg gør for at holde på sin kunde... men her blev det så ikke lige i deres ånd....

Ang. om han SKULLE skylde eller ej, så blev hans tidligere bil afmeldt da den kørte i udu, da motoren gik, og bilen indenfor et halvt år skulle til syn,,,

Forsikringen betales årligt forud, og regningen til pbs skulle jo komme 14 dage efter pladerne var afmeldt,,, og havde skærings dato EFTER pladerne var afmeldt,,, så derfor må man forvente at de regulere regningen og fremsender en tilgodehavendet.

Dette har de aldrig gjort, og trods opfordring via brev og telefon, samt mail,,,,

Så min søn kan ikke betale en regning han aldrig havde modtager eller fået rykkere på...

Du skal også huske på at han stadig havde sine prøveskilte forikret gennem tryg, på det tidspunkt etu godkendte ham og han fik sin ancinitet og senere 3 måneder efter hvor de pludelig afviste ham....

Forsikringsselskaber bruger deres magt rigtigt meget og især overfor unge...

At der gik 3 måneder før vi blev opmærksom på problemet var fordi etu forsikring ikke er de hurtigste til at fremsende regninger...

Men det findes der nu også mange andre tråde om....

Og til trådstarter skrev jeg også JA til hans spørgsmål,, da jeg kender til tryg, og deres forretnings politik overfor bla. unge mennesker som ikke "gider" at bøvle med sådan noget,,

Men nok om det herfra.... smiley

• #15   20. feb 2013 BB hvor er det du mener jeg ikke bruger fakta? Det jeg skriver omhandler TS. Og det jeg skriver til Martin H omhandler at at vis man har tegnet forsikring skal man da betale, og at det er en dårligt holdning at ha' at fordi man pludselig synes det er for dyrt at så gider man ikke betale.

Jeg ved ikke hvem din søn er. Og vis tryk har lavet fejl i behandlingen af din søn, er det da ikke ensbetydene med at det er deres forretningsmetoder, her synes jeg lige du skulle holde dig til fakta. Jeg har selv været behandlet dårligt af et forsikrings selvskab. Men det er jo ikke ensbetydene med at det er deres politik i selvskabet.

Jeg siger bare at tråd starter kan sagtens bevise sit trin (står i hans police) men da forsikringselvskaberne snakker sammen. Vil der ved en evt. Ulykke komme et krav fra hans gamle selvskab om han skylder penge også udbetaler det nye ingen penge.

Kender en der mistet ALT sit indbo på den konto.

• #16   20. feb 2013 Jeg kan nu ikke se at han ikke vil betale den gamle regning.... i hans spørgsmål....

Men han har jo også fået svar nok, og deltager slet ikke selv i hans egen tråd,, så den er vel i reglen død...

Kommentér på:
Forsikrings spørgsmål, slettet ancennitet uden skade?

Annonce