Slå lyden til
00:00
/
00:23
LIVE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 MARTS
  • #1   1. mar 2013 thumbs up

smiley og vi MCister skal også køre efter forholdene (ikke dermed sagt at man ikke kan køre stærkt smiley )

• #2   1. mar 2013 Vi skal nok passe på jer! smiley

• #3   1. mar 2013 Hej

Nej det er dem der skal se sig for....og skal ud og kikke på en ny BMW S1000RR i dag det blive nummer 4 i rækken nu.

• #4   1. mar 2013 Min mc er så klar :0)

• #5   1. mar 2013 Fælles ansvar! smiley

• #6   1. mar 2013 jeg smutter hjemmefra om 15 min,skal bare kører mc til jeg kaster op i dag.

• #7   1. mar 2013 casper b > det er ikke helt,men lidt,jeg har ingen ansvar for hvad bilisterne laver i deres bil,kun hvad jeg gør på min mc.
    problemet er at mange bilister overser motorcykellerne fordi de tror det er en scotter og det er da klart,forlygterne bliver mindre og mindre og minder mere og mere om scotter lygter.synes at scotterne skulle "tvinges" til at kører med gule forlys.

• #8   1. mar 2013 Ind på cykelstien med de knallerter.

• #9   1. mar 2013 Hansjørn: Gu fanden er det et fælles ansvar! Der dør lige så mange motorcyklister pga for høj fart, som der gør fordi billister ikke ser sig for! I min verden burde det være lovkrav at kører med refleksveste, som motorcyklist.

• #10   1. mar 2013 jeg sagde også lidt,du får aldrig mig til at kører med sådan en vest,vil du også have at biler skal kører rundt med selvlysende lak og rotorblink ?
    jeg har stadig intet ansvar for hvad en bilist gør,kun hvad jeg selv gør.
    det er sgu da bilerne der kører ud foran mc'erne og normalt ikke omvendt,ved godt det kan ske,meeen,tror det er 1 ud af 1000.måske.
    jeg kører selv mc og har virkelig set nogen bilister som enten ikke ser en mc eller simpelthen ikke vil se dem(her kommer jeg i min store fine bil) og ja jeg kører også selv bil.

• #11   1. mar 2013 Hansjørn: Hvorfor tror du I bliver overset? Fordi I kører på en genstand der fylder en tyvende del af en bil og tilmed er der nogle der synes det er fedt at tøjet skal være så sort som muligt. Så beder man også selv om at blive overset.

• #12   1. mar 2013 har du selv nogensinde kørt på motorcykel ? tror det ikke med den indstilling. Desværer.
    nu er der nogen cykler der fylder som en mindre bil,goldwing f.eks.jeg har en ven der sidste år blev "jordet" af en bil der lige havde overset ham.hvordan søren man så kan overse en "færge" ?

• #13   1. mar 2013 Vi bliver vist ikke enige! Men paspå jer selv derude!

• #14   1. mar 2013 Tror også en af grundene til at bilisterne kører ud foran motorcyklerne er at man regner med at i kommer 80 på landevejen og ikke 140+ smiley

• #15   1. mar 2013 nu er det jo ikke alle der kører sådan,det er jo heller ikke alle bilister(unge som ældre) der køre råddent derude.

• #16   1. mar 2013 Michael L:Ja, er det nok i mange tilfælde.Og så er man lidt selvforskyldt idet.

• #17   1. mar 2013 Ja det er nok ikke med vilje at billister overser motorcyklister. Men de kører ofte hurtigt, og fylder mindre - så de er nemmere at overse.

• #18   1. mar 2013 Ved godt det ikke er alle der kører sådan, men langt de fleste motorcykler jeg møder på vejene kører mere end friskt smiley

• #19   1. mar 2013 Kong U: Præcis!

• #20   1. mar 2013 MCisterne kører nogle gange for stærkt, men det gør bilisterne sgu også..

problemet består i, og nu må i give mig ret, når man kommer kørende mod en motorvejsfrakørsel ol. og folk de stopper simpelthen ikke, de triller ud mens de kigger til højre og venstre og håber at der ikke er nogen..

• #21   1. mar 2013 Mirza, kan kun give dig ret! Folk kører generelt som om de ejer vejene og de skal bare kører først

• #22   1. mar 2013 Casper B

overset, de skal selv lære at se sig for, har kørt i mange år kun på racer og køre mere en frisk til, jeg går sgu ikke udfra at andre skal se mig jeg skal se dem, og køre de mig end er det min egen skyld ligemeget hvad.

• #23   1. mar 2013 Mirza - man skal da ikke stoppe ved frakørslen, når man skal af motorvejen?! Så går det da galt..

• #24   1. mar 2013 Mente selvf ikke ved fra selve frakørelsen på motorvejen, men frakørelsen fra afkørelsesrampen c",) det lyder godt nok underligt..

• #25   1. mar 2013 Ah, din beskrivelse er set fra motorcyklistens øjne, så giver det mening! smiley

• #26   1. mar 2013 Det værste er at eje en MC scooter skal der hilses at sige. De kan ikke forstå når der kommer en ''scooter'' med 80 kmt på den vej. Jeg har oplevet at da jeg kørte på en peugeot 100 (100cc) der var der lige en anden gut på en MC som lod som om han blinkede af, og så overhalte jeg ham og så skulle han lige se om det nu virkelig var en motorcykel. Jeg kan ligefrem se det for mig hvis folk ser en i bagspejlet og ikke ved at køretøjet faktisk er indregistreret som en motorcykel, eller hvis folk holder tilbage fra en på nogle sideveje, og så de tror det er en scooter der kommer kørende, så er det også sket at de lige pludselig kører ud foran en.

• #27   1. mar 2013 Hvorfor så overrasket? De ligner jo virkelig bare en knallert 45 til forveksling smiley

• #28   1. mar 2013 M. Lund

Hvad så når de kommer bagfra og overhaler midt inde i byen hvor der egentlig ikke må overhales? smiley De signalere da bare ''Af vejen med dig for fanden'' smiley

• #29   1. mar 2013 Folk køre også ud foran lastbiler. Måtte op og stå på bremsen i går.

Fatter ikke man tager så mange chancer i trafikken. Brug da lige 2 sek mere og se ordenligt efter om der kommer nogle. smiley

• #30   1. mar 2013 kan kun sige det er sådan der skal køres http://www.youtube.com/watch?v=iNUaR4m_ngk

• #31   1. mar 2013 Casper S

Ja og hvaså, det er sjovt så længe det går...

• #32   1. mar 2013 Og ja det er pisse svært at bedømme om en mc kommer med 130 eller 230 på landevejen når man drejer ud!!

• #33   3. mar 2013 Men vi enige om at vi alle lærte at dem der kommer fra sidevej har vigepligt. Om dem der så kommer køre 10 kmt eller 200. Kan man ikke holde sin vigepligt ja så tager man ikke ansvar. Der så mange bilister der ikke kender til og tage ansvar . Mc gør det generalt da de kender til fare ved ikke og tænke

• #34   3. mar 2013 Michael L>> Så du mener at en bilist begår en kæmpe fejl ved at dreje ud foran en mc hvis han regner med at han kommer med 80-100 en en 70km zone og han så kommer med 200?

• #36   3. mar 2013 Ham X... bilisten vil have skylden i sådan en ulykke..

• #37   3. mar 2013 Mirza>> Det er jeg klar over... Men som nævnt oven for... Det er fælles ansvar... Og jeg har ikke nakket nogen, men har sgu prøvet at blive overrasket en del gange... specielt ude på landet..

Og hvis en mc'er har den holdning at bilerne bare holder tilbage.. Så er han en af dem der ikke lever længe smiley

• #38   3. mar 2013 Jeg HADER motorcyklister, mage til selvfede bonghoveder i trafikken skal man sq lede længe efter.

Noget helt andet er at sådan en dødsmaskine der kan køre 300km/t har samme synsregler som en trailer eller en campingvogn!

Det er op til ejeren selv at sørge for at den er i orden, da kun skal synes ved ejerskift, man kan eje sådan en fætter i 30år uden at skulle have den til syn.

Det syntes jeg sq er livsfarligt og uforsvarligt

• #39   3. mar 2013 Hvis jeg kører ud fra en sidevej, så holder jeg sgu' tilbage til jeg selv har vurderet hvor hurtigt trafikken kommer imod mig.
    Jeg kører også lastbil på arbejdet og ved hvor travlt folk har med at komme ud inden jeg kommer forbi og "sinker" dem, kun for at bruge en kilometer på selv at accelerere op på noget der ligner 50.
    Lastbil eller personbil jeg kører altid med en formodning om at alle andre er blinde og utilregnelige, og hvis jeg en dag også får købt mig en kværn vil det også gælde når jeg kører på den.

• #40   3. mar 2013 Hvis motorcykelisterne tog og kørte ordenligt så vil det være nemmere at passe på jer.. Når i kører rundt med hovedet under armen og slinger ud og ind mellem bilerne og overhaler til højre og venstre om bilerne, så det squ svært..

• #41   4. mar 2013 Så skete det en belist som ikke kørte som hun skulle smadret lige mig og min mc i går. Og ganske som det plejer en bilist der ikke var opmærksom og trak ind lige foran mig og blokeret for rødt lys da hun sku til højre i det sving

Og vis jeg ikke er synelige i by billedet på min mc så tror jeg ingen er.

Men sur start på sæsonen. Men godt til dette topic at det viser at bilister ikke ser en skid og skylden ligger her hos hende

Og ja li meget hvor hurtigt folk køre om det bil eller mc. Så skal man holde sine vigepligt .

• #42   4. mar 2013 Fand'me ærgerligt, håber du er ok?

• #43   4. mar 2013 "Kasper N"

Tror godt dem der selv kører med hovedet under armen ved at de selv er ude om det, men det er ikke dem der tales om her.

• #44   4. mar 2013 jeg er ok,. mc bliver takseret i dag så må vi se men som jeg ser det er stel fælge motor forgaffel ok men kåber osv er færdigt

• #45   4. mar 2013 carsten t > nu er motorcykelen nok i bedre stand end mange at de "brian og conny" biler der kører rundt på de danske landeveje,de fleste motorcykelister bruger flere måneder før sæsonen starter på at klargøre deres cykel,det gør bilejere sørme ikke.for mit eget vedkommende skiller jeg bremser ad og evt skifter klodser et par gange efter behov,skifter bremsevæske 2 gange i løbet af sæsonen,skifter olie på forgaffelen 1 gang,bagtøj og motor olie 3-4 gange i løbet af sæsonen.fortæl mig lige hvilke bilister der gør det ?
    så den der med dårligere stand end biler,den køber jeg sgu ikke ang. motorcykler.

• #46   4. mar 2013 michael L > hvad mc kører du ?

• #47   4. mar 2013 hansjørn j

Jamen det er da super fint at DU gør det, men det er jo tydeligvis ikke noget krav, så for hver gang der er en der GØR er der måske 100 der IKKE GØR.

En MC burde synes på lige fod med biler, de har sågår snakket om at inføre syn af knallerter, og stadig ikke MC'er?? hvad er logikken bag det?

• #48   4. mar 2013 næ,det er ikke et krav og det er nok nærmere 1 ud af 100 der IKKE gør det.

• #49   4. mar 2013 carsten.

grunden til det er sådan er nok noget med mcens kørsels mønster

de køre nok ikke mere end 2500-5000 om året, og kun når der er godt vejr, så det begrænset hvor meget slid der er kontra en gammel rådden bil og en mc vejer også en brøkdel af en bil så det begrænset hvad skade den gør.

Hansjørn jeg køre zx6r 2006 med stivkers over alt;)

• #50   4. mar 2013 Hansjørn j:

Blander mig ikke i resten af indlægget, sidder fint her med popcorn. men vil lige sige. 1 ud af 100 er stadig for mange når vi snakker om 180kg jern med 160-200 km/t på vej ind gennem min sidedør i bilen :). der burde være 2 årlig syn på alt der kan køre mere end 30.

• #51   4. mar 2013 michael j

Præcis

• #52   5. mar 2013 gemmen din sidedør siger du ? så har du vist enten snakket i mobil eller været uopmærksom for når du kan få ham ind døren så er du vist hvor du ikke burde være.
    men skidt,jeg har kørt mc siden 1978 uden skader,hvor lang tid har i kørt i bil uden skader ?

• #53   5. mar 2013 Carsten.. der findes ikke ret mange MCer i den stand du beskriver dem i..

jeg er godt klar over at regler er lempelige, men der er forskel på at have en trailer som man bruger 2 gange om året.. og en motorcykel som man skal stole på at fungerer 100% når man kører +130km/t på motorvejen uden nogen form for sikkerhed andet end sine håndflader og fingre til at bremse og styre..

• #54   5. mar 2013 Kasper N

Man køre ikke mc for at tøffe afsted, det kan give skrammer at køre mc, kan man ikke lide det så skal man tage bussen..

Der er alt for mange piverøve, har man valgt at køre mc så har man valgt at være udsat så stop alt det piverri, og skulle man død af det så fuck det man død så er det over.

• #56   8. mar 2013 ja ja og alle biler skal være i samme selvlysende farve og med rotorblink på taget og følgevogn når de kører mere end 20 kmt.

• #57   8. mar 2013 "Nu har jeg siddet og fulgt lidt med i denne tråd... Jeg må sige at det overrasker mig lidt, at MC'ere har samme synspunkt som cyklister. At alle bare skal vige for dem og passe på dem."

Så har du ikke fulgt særlig godt med smiley

Vis mig 2 indlæg der bekræfter din påstand..

• #58   9. mar 2013 Peter N

kan jeg ikke se, måske kan du det i din hjerne,,er du en af dem der tror man skal flyde det hele når man køre bil og altid holder på sin ret ??..

Har det ikke bare nogaet at gøre med at du ikke selv tør køre mc.

ja en mc bremser ikke så godt som en bil, men den kan styre og fylder ikke meget,, jeg har prøvet mange gange at skulle bremse og styrer uden om biler der køre ud foran en.. men det er en del af det at køre mc...og tit oplever man at bilister trækker ud i en med vijle,, sidste år overhalet jeg en varevogn han træk ud med vijle så jeg var ved at køre i en grøft, jeg oplevet det også i byen ham fik jeg fat i og han fik et par på kassen.

• #60   9. mar 2013 en mille er ikke en motorcykel.he he

• #62   11. mar 2013 he he

• #63   11. mar 2013 Må desværre blande mig lidt i denne debat.
    Er selv indehaver af MC-kort, og jeg syntes sku der er alt for mange MC chauffutter der tror at de er uovervindelige i trafikken, kører som det passer dem, og er total lige glade med færdsels loven, og der burde luges grundigt ud i dem.

Og set fra fører huset på en lastbil, som har en ringe acceleration og man kører ud fra en sidevej, hvor der er frit fra begge sider, og når man så er ude fra krydset og ved at få det tunge køretøj op over 40 kmt, bliver man lige overhalet af en MC med langt over det tilladte, så man hverken kan nå at se farve eller nr-plade, så er det sku mc køreren der har problemet ved evt ulykke.

Syntes generelt at trafik holdningen blandt mange MC ejere skal ændres til at man jo skal overholde færdsels loven og ræs skal køres på lukket bane.

Vis dog gensidig hensyn i trafikken istedet for den der "HER KOMMER JEG, SÅ SKRID ALLE ANDRE", så kommer ingen til skade

• #64   11. mar 2013 Hansbjørn, ja jeg har sq flere gange kørt ud foran mc'er. Og aldrig en gang hvor det har været uopmærksomhed fra min side. Den ene gang kom jeg fra motorvejen op mod til/afkørslen ved stensved i vordingborg (hvor der er 60 zone) og har set en motorcykel køre ud af stensved (1.5) km væk. Da jeg kører ud kommer han så flyvende på fordækket da han klodser begge bremser med +-200. Hvis han nu bare kørte 80-100 var der intet problem der. Anden gang var da jeg kørte ud fra sidevej på hovedvej efter nogle sving i hovedvejen med træer. Havde han kørt 80-100 var intet sket. Men han kom blæsende på fulde omdrejninger. Og endte heldigvis i rabatten og ramte ikke mig med min 4 årige niece i bilen, da han jo skulle undvige

• #65   11. mar 2013 hvor ved du fra han kørte over 200 kmt ? men ja nogen køre for stærkt,men det gør biler sgu også,plus der er en del mere i en bil der kan få din opmærksomhed væk fra vejen.du skal ikke bilde mig ind at du aldrig har talt i håndholdt tlf eller rodet med radioen eller for den sags skyld(hvis du er ryger)rodet efter smøger osv.der er ligesom ikke noget der fjerner opmærsomheden på motorcykelen.

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 320
    #66   11. mar 2013 Hansjørn - det er fint .. pas du dine fartovertrædelser, så passer vi vores. Heldigvis er vi lidt tungere i trafikken - det som Aksel M er inde på med udlugning i MCister smiley

• #67   11. mar 2013 Hansbjørn - Du ved godt nok meget om mig? du må være synsk. kan du ikke lige give mig næste uges lotto tal nu du er igang?.

Hold kæft noget lort at sige XD. fordi man ser jo aaaaldrig en masse videoer af nogle mc tosser med hjelmkamera vige et øjeblik fra vejen og kigge på speedo eller noget i den stil. hold kæft du er hellig XD.

jeg holder ikke 5 minutter ekstra for at være sikker på at du som den bløde trafikant ikke er en idiot og kører lovligt. det dit problem. og heldigvis oftest ikke os der dør af det :).

Hvordan jeg ved han kørte 200?. fordi han nåede 1.5km på den tid jeg nåede 1.5m. han kørte mere end den typiske brian i golfen på de 150.

• #68   12. mar 2013 nej,jeg ved intet om dig,men ved der er gjort forsøg med fart og om man kan vuderer et køretøjs fart ved "bare" og se på det køretøj der kommer,det kan man ikke,man er tilbøjlig til at lægge omkring 30-40 % oven i den rigtige fart. men rigtig,nogen mcister skal sgu sætte farten ned,det er rigtig,er selv blevet overhalet af en flok mcer(3-5 stk) som lige skulle overhale,endda hvor der var dobbelt optrukket linier og man måtte køre 70 kmt,jeg kørte selv lidt for stærkt,omkring 80-85 kmt,de kørte alle over 100.det er ikke iorden.
    til morten L : mener du med din udtalelse at du bevist(håber det da ikke) vil påkører mcer ? for som du siger "at luge ud i dem" så er der sgu godtnok et eller andet der er kortsluttet oppe i dit hoved.men skidt,så har du ikke dit kørekort ret længe også er du jo selv "luget" ud.

• #69   12. mar 2013 Må lige komme med en kommentar mere, jeg ville ikke opfordre til at man "lugede ud " ved at påkøre, men at der skulle gives flere køreforbud af ordens magten samt inddragelse af køretøjet

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 320
    #70   12. mar 2013 Nej okay. Den skulle skam også være forstået med en sarkastisk tone. Selvfølgelig er der ingen der skal køres ned - men sagt på en anden måde. Hvis en Mcist overhaler for fuld overtrukken og i det nålen rammer 200 overser den store lastbil som kommer i modsatte bane - ville jeg ærligt talt ikke føle nogen medlidenhed.

Men ja - pappet frem for livet smiley

• #71   14. mar 2013 Det er ekstremt svært at vurdere farten på et køretøj som kun har 1 lygte..

man har ikke noget perspektiv, på en bil kan man se at hvis lygterne er meget tæt på hinanden så er den jo langt væk..

jeg påstår ikke at MCen har kørt 200km/t..

men sjovt nok så siger alle bilister at "den må have kørt mindst 200km/t" når en mc kører for stærkt..

• #72   16. mar 2013 Det er egentligt utroligt at folk kan begynde at diskutere hvorfor det er alle andre der er galt på den.
    I mine øjne er det jo stadig bare et spørgsmål, om at vi alle (uanset om man kører mc, bil, lastbil, bus) burde være mere opmærksomme i trafikken!
    De eneste der er fuldstændigt galt på den, og skulle piskes til blods er de københavnske cyklister smiley

• #73   18. mar 2013 Thomas: Endelig noget vi alle kan blive enige om smiley

Kommentér på:
1 MARTS

Annonce