Renovering af fælge {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har et par 19-tommer alufælge, som fulgte med, da jeg købte min nuværende bil.
Der er på især 2 af fælgene nogle kantstensskader, som jeg har tænkt mig at spartle ud og så give dem noget grunder og derefter alufarve og klarlak.
Jeg kom til at tænke på, om der egentlig er forskellige farvegradueringer når vi taler alu.
Hvis man f.eks. køber an alu-spray hos T-Hansen, vil den så - rent - farvemæssigt - passe til langt de fleste fælge, eller vil man kunne se farvedifferencer?
Jeg vil kun male dele af fælgen.
Jeg overvejede på et tidspunkt at få fælgene renoveret hos en "prof" men har nu fravalgt det, da jeg godt kan leve med at de ikke ser helt nye ud.
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.007
apr 2005
Følger: 58 Følgere: 68 Biler: 10 Emner: 22 Svar: 298
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Mit "problem" er, at jeg ikke vil ofre det helt vilde på at få fælgene renoveret, så hellere køre rundt med noget, der ikke ser helt perfekt ud.
Selve pulvermalingen er ikke så dyr, men dertil kommer omkostninger til af og påmontering / afbalancering af dæk, og så er der tale om en ret speciel fælg med "snydeskruer" som denne fælg:
http://peecee.dk/upload/view/384657
Derfor skal skruerne sikkert bores ud og nye skal limes i - så det bliver nok herredyrt.
Nu prøver jeg i første omgang selv, og ser hvor godt det bliver - og så har jeg jo altid ovenstående løsning med fx. pulverlakering i baghånden.
Renovering af fælge