Torbens Auto-Center i Glostrup {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg mener ikke at heksejagt er god stil overfor dansk erhverv, men denne gang føler jeg mig så dårligt behandlet, at jeg mener at virksomheden skal nyde en tur frem i lyset.
Torben Autocenter i Glostrup.
Hermed situationen beskrevet:
Jeg har en VW GVW Golf IV 1.8 årg. 1999.
1. gang:
Jeg leverer min bil for at få repareret et airbag-stik under førersædet samt repareret min håndbremse.
Airbaglampen er slukket og fungerer,
MEN:
Under reparationen har de skiftet bremseskiver for over 2.000 kr. i materialer og arbejdstimer uden at jeg overhovedet bliver informeret om det.
Jeg når ca 500 meter førend jeg sidder fast med håndbremsen trukket. Jeg er nødt til at køre tilbage til dem med håndbremsen trukket, så hvor nye de bremser er nu, kan man så overveje.
2. gang:
Jeg leverer IGEN bilen til dem og får den repareret. Her forklarer de, at det er to fjedre, der sidder i under bilen, der ikke er gode og disse skiftes også.
Jeg henter den dagen efter og håndbremsen virker i lige præcis 1 dag før jeg sidder fast med en trukket håndbremse, der ikke kan slippes igen. Denne gang må jeg ned på et andet værksted og få dem til at løsne bremsen igen. Mine bremseskiver er, naturligvis, ikke som nye længere. Mekanikeren dernede er tidligere Seat-mekaniker og siger, at han ALDRIG har skiftet de fjedre som de har skiftet, selvom han godt kunne se at de var nye og han havde 10 års erfaring med VAG-biler.
Jeg kan tilføje, at AGL fik min håndbremse til at virke for 2x 160,-for nye håndbremsekabler og en tusse i arbejdstimer.
Man kan egentlig sige, at de har taget dobbelt pris af AGL, vel at mærke UDEN at lave det jeg bad om, men bare skifte dele i blinde - og uden så meget som at ringe.
Klagen ovenfor at har jeg sendt til dem, men det skider de på. Og så bliver jeg et eller andet sted meget stædig og totalt Rasmus Modsat. Så hermed videregivet til andre så I undgår det sted.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 288
Det er dog altid en god idé, at udfylde et skema over hvad der skal udføres af reparationer, som underskrives af alle parter inden arbejdet påbegyndes. Der kan findes skabeloner på bla. FDMs hjemmeside, og mange mekanikere har dem selv. Så er der aldrig tvivl om hvorvidt der er udført for meget arbejde, i forhold til hvad der er aftalt.
Der er kunden der skal bevise, at man ikke har bedt om at få det omtalte stykke arbejde udført, og det er typisk svært eller umuligt. Du har jo velvilligt indleveret din bil til reparation, og derfor formodes der som udgangspunkt også, at de reparationer du har fået udført, er dem du ønskede og bad om.
Især hvis man besøger et nyt eller ukendt værksted, er overstående anbefalelsesværdigt.
Torbens Auto-Center i Glostrup