{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.510 visninger | Oprettet:

Mislykket startforsøg Golf 6 {{forumTopicSubject}}

Min kammerat var så smart at lade lyset tændt over nat i hans Golf 6 1.9 TDI, så jeg tog lige over til ham med startkabler for at starte bilen og bagefter køre den over til mig og lade batteriet...

Desværre så ville bilen ikke starte. Jeg synes selv jeg gjorde alt rigtigt, sørgede for at kontakterne for startkablerne var ordentlig på batteri hhv stel, samt at vi gav gas i min mercedes for at trække den der TDI... Men desværre uden held, den drejede lige lidt rundt før den døde..

Er der nogen der har en idé hvad det kan skyldes og hvordan vi kan sikre os at der ikke er noget andet i vejen med bilen? Jeg kørte selv bilen i weekenden og den havde det fint.

Hvis jeg tager batteriet ud, skal man så "programmere" bilen igen efter man har ladt batteriet? Nogen der ved hvordan det er med en Golf 6?

Tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislykket startforsøg Golf 6
  • #1   4. mar 2013 der har sikkert manglet stel forbindelse. bare sæt klemmerne på batteriet. det har jeg gjort mange gange. der sker ikke noget ved det.

  • #2   4. mar 2013 Det er fordi batteriet er helt dødt den ikke starter. Lad den stå lidt med din bil på eller brug en booster. Det er kun ur der skal stilles hvis du tager batteriet af. Den husker selv radio kode og det hele

  • #3   4. mar 2013 hvordan satte du kablerne

  • #4   5. mar 2013 Jeg har oplevet at mit kablerne ikke var tykke nok, da vi satte 2 sæt på virkede det!

  • #5   5. mar 2013 Golf 6 fås slet ikke med en 1,9 TDI ??

  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #6   5. mar 2013 LAD VÆRE MED AT SÆTTE KABLET DIREKTE PÅ BATTERIET!!!
    Jeg gjorde hundredvis af gange på vore gamle traktorer gennem mindst 25 år,og der skete aldrig noget.MEN da det skete eksploderede et 90Ah batteri til atomer med plaststumper og syre over det hele.Find et sted med god stelforbindelse til at sætte minuskablet på.


  • #7   5. mar 2013 Klaus du har faktisk ret. Jeg ville selv ikke tro det i går at der kunne være noget galt med kablerne, men vi læste så lige manualen her til morges, og det skal sku være 35mm2 kabler i stedet for 25mm2. Har jeg godt nok aldrig oplevet før at man ikke kunne starte en bil med de almindelig kabler, men vi må prøve igen. Ser lige om det virker hvis vi bare klemmer to kabler på.

    Perunimog

    Tak skal du have, ja har også hørt de historier fra min far som er ingeniør at man aldrig må lave det nummer der. Har selv lavet det mange gange (og også i går), men måske skulle man holde op... Men det er utroligt for svært det kan være at finde stel engang i mellem. Der er bare ikke meget stel at finde i sådan en Golf6 da alt jo er gemt væk af plastik smiley

    Casper M

    Ne, det ville jeg heller aldrig have troet at der findes, men den er sku god nok smiley Det må være spare golfen over dem alle sammen smiley Kører nu ganske udemærket med de 105 heste når man ikke lige glemmer at slukke lyset over nat smiley


  • #8   5. mar 2013 Og TDI Power

    Jeg satte plus på plus på begge batterier og så minus på mit batteri og så på stel i hans bil. Det kom knist når jeg satte den på stel, så tænker jeg ramte det rigtige stel. Men det var godt mørkt så lidt svært at se alligevel.. Vi prøver igen her til aften smiley


  • #9   5. mar 2013 Hold nu kæft folk er kloge. Du kan sagtens sætte kabler på et batteri. Det gør værkstederne og autohjælps firmaerne hver dag.

    Den starter ikke fordi batteriet er helt dødt som en anden siger. Jeg har tit været ude ved kunder som har forsøgt at starte deres bil med startkabler, så sætter jeg lige en booster på også starter den i første hug.

    Der er ikke noget galt med bilen udover batteriet er dødt.
    Men overvej at få anskaffet nogen kraftigere kabler til næste gang for du har højst sandsynligt nogen billige kabler der dårligt kan give strøm til et knallert batteri


  • #10   5. mar 2013 almindelige start kabler på 25mm2 arghhhh de er vist købt i Netto/Biltema. normale og "ritgige" kabler er på min 35-40 mm2.

    Nogge: Så hvis man brænder en ECU af ved at smide kablerne direkte på, så kan jeg bare sende regning til dig eller hvordan?


  • #11   5. mar 2013 Tdi power.

    Man brænder heller ikke noget af, nøglen skal ikke side i tændingen når strømmen blir sat på så sker der intet. Har kørt autohjælp i 4 år og har autoværksted ved siden af, laver vel 2-300 starthjælp om året, og der er ALDRIG SKET NOGET.

    Brænder man noget af er det fordi man gør det forkert!


  • #12   5. mar 2013 er du så sikker i din sag at du tør sætte reparation af en MB Vito årg. 2002 på spil.

  • #13   5. mar 2013 Ja det vil jeg gerne, har været hos mercedes i 5 år iden jeg startede selvstændig, og igen hvis man gør det rigtigt så sker der ingen ting.

    Nøgle ud af bil, god forbindelse og kraftige kabler så sker der ALDRIG noget.


  • #14   5. mar 2013 sådan. tror jeg ar jeg vil fortælle til MB. for det kostede en motor og ledningsnet i sådan en svend der. for tror de mistede en del kroner på vores lille artikel i TAXI efter vores erfaringer med MB

    det stod der af andre grunde, og det var garanti på bilen. men det kostede da min far 150.000 kr for at de kunne have den i 15 dage (10arbejds dage)

    men efter 4 styrebokse hvor af den ene blev væk, 4 ledningsnet og 3 motor, fik vi da den ude og køre i igen.

    Vi tabte så desværre sagen om tabt fortjeneste fordi MB var nogle klap hatte.

    Så vi skrev da et lille skriv til TAXI. og tror vist der var 30 vognmænd der havde købt en magen til der returnerede eller annullerede deres ordre pga. vores fine lille skriv...

    Og ja siden den tid har vi ikke kørt MB, så prøvede vi Ford. det var lige så godt som MB, så gik vi tilbage til at alle biler var VW igen. og det har vi aldrig fortrudt. Super service, de kan arbejde på bilen efter kl 16. nemme at handle med. tingene er bare i orden.


  • #15   7. mar 2013 For lige at afslutte historien:

    Vi valgte at ringe efter vejhjælp og manden kom og satte hans batteri på og startkabler på begge biler (og alle på batteriet smiley ). Den kune ikke starte, ligesom vi havde prøvet dagen før.
    Så hentede han endnu et batteri og tilsluttede to batterier med 2 sæt startkabler til bilen og så kunne den starte igen. Fik så ladet bilen over nat og den er fin igen.

    Han nævnte endda noget at man skulle have mindst 50 mm2 for at kunne starte de der TDIer... Så har man da lært det.


  • #16   7. mar 2013 Så dan det var da godt at du fik liv i den.... det med 50mm2 syntes jeg at have hørt før. men det er jo nogle jævnt kraftige kabler

  • #17   8. mar 2013 Fik os lige diskuteret det med en fra VW igen, og han siger at normalt kan man sagtens starte sådan en TDI med alm startkabler, med mindre at batteriet er så afladet (og taget en bette skade) at den så ikke kan starte. At manden skulle bruge to startbatterier tror han også skyldes at de startbatterier jo heller ikke er de bedste mere.

    Et trick man dog kunne bruge var næste gang at bruge den andens batteri til at starte bilen. Det kan gøres på denne måde:

    1) Slå tænding fra i bilen som skal have starthjælp
    2) Sæt plus på plus
    3) Sæt minus på minus (direkte på batteri)
    4) Løs nu batterienklemme på minuspolen på den bil som skal have starthjælp.- Løft batteriklemmen (hvor startkabel fra den anden bil klemmer på!)
    - Nu er den gode bils batteri koblet på den bil der skal startes -
    5) Start så bilen
    6) Sæt batteriklemme inkl. startkablet på batteriet igen. Fjern kablerne (minus minus, plus plus).

    OBS: Hvis man gør det forkert (fx. fjerner startkabel før man har sat batteriklemmen på batteriet) kan man ødelægger generator (og så er det jo rigtig noget lort!).

    Men syntes løsningen giver meget mening, men at huske at slukke lyset om natten er helt sikkert den bedre (og nemmere) løsning smiley

    Ha en god weekend, og tak for alle indputs!


Kommentér på:
Mislykket startforsøg Golf 6

Annonce