Mislykket startforsøg Golf 6 {{forumTopicSubject}}
Min kammerat var så smart at lade lyset tændt over nat i hans Golf 6 1.9 TDI, så jeg tog lige over til ham med startkabler for at starte bilen og bagefter køre den over til mig og lade batteriet...
Desværre så ville bilen ikke starte. Jeg synes selv jeg gjorde alt rigtigt, sørgede for at kontakterne for startkablerne var ordentlig på batteri hhv stel, samt at vi gav gas i min mercedes for at trække den der TDI... Men desværre uden held, den drejede lige lidt rundt før den døde..
Er der nogen der har en idé hvad det kan skyldes og hvordan vi kan sikre os at der ikke er noget andet i vejen med bilen? Jeg kørte selv bilen i weekenden og den havde det fint.
Hvis jeg tager batteriet ud, skal man så "programmere" bilen igen efter man har ladt batteriet? Nogen der ved hvordan det er med en Golf 6?
Tak for hjælpen
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 23 Biler: 5 Emner: 18 Svar: 115
aug 2006
Følger: 137 Følgere: 134 Biler: 2 Emner: 273 Svar: 652
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
jul 2004
Følgere: 121 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 3.162
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.240
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
Jeg gjorde hundredvis af gange på vore gamle traktorer gennem mindst 25 år,og der skete aldrig noget.MEN da det skete eksploderede et 90Ah batteri til atomer med plaststumper og syre over det hele.Find et sted med god stelforbindelse til at sætte minuskablet på.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Perunimog
Tak skal du have, ja har også hørt de historier fra min far som er ingeniør at man aldrig må lave det nummer der. Har selv lavet det mange gange (og også i går), men måske skulle man holde op... Men det er utroligt for svært det kan være at finde stel engang i mellem. Der er bare ikke meget stel at finde i sådan en Golf6 da alt jo er gemt væk af plastik
Casper M
Ne, det ville jeg heller aldrig have troet at der findes, men den er sku god nok Det må være spare golfen over dem alle sammen Kører nu ganske udemærket med de 105 heste når man ikke lige glemmer at slukke lyset over nat
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Jeg satte plus på plus på begge batterier og så minus på mit batteri og så på stel i hans bil. Det kom knist når jeg satte den på stel, så tænker jeg ramte det rigtige stel. Men det var godt mørkt så lidt svært at se alligevel.. Vi prøver igen her til aften
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.623
Den starter ikke fordi batteriet er helt dødt som en anden siger. Jeg har tit været ude ved kunder som har forsøgt at starte deres bil med startkabler, så sætter jeg lige en booster på også starter den i første hug.
Der er ikke noget galt med bilen udover batteriet er dødt.
Men overvej at få anskaffet nogen kraftigere kabler til næste gang for du har højst sandsynligt nogen billige kabler der dårligt kan give strøm til et knallert batteri
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Nogge: Så hvis man brænder en ECU af ved at smide kablerne direkte på, så kan jeg bare sende regning til dig eller hvordan?
mar 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 593
Man brænder heller ikke noget af, nøglen skal ikke side i tændingen når strømmen blir sat på så sker der intet. Har kørt autohjælp i 4 år og har autoværksted ved siden af, laver vel 2-300 starthjælp om året, og der er ALDRIG SKET NOGET.
Brænder man noget af er det fordi man gør det forkert!
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
mar 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 593
Nøgle ud af bil, god forbindelse og kraftige kabler så sker der ALDRIG noget.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
det stod der af andre grunde, og det var garanti på bilen. men det kostede da min far 150.000 kr for at de kunne have den i 15 dage (10arbejds dage)
men efter 4 styrebokse hvor af den ene blev væk, 4 ledningsnet og 3 motor, fik vi da den ude og køre i igen.
Vi tabte så desværre sagen om tabt fortjeneste fordi MB var nogle klap hatte.
Så vi skrev da et lille skriv til TAXI. og tror vist der var 30 vognmænd der havde købt en magen til der returnerede eller annullerede deres ordre pga. vores fine lille skriv...
Og ja siden den tid har vi ikke kørt MB, så prøvede vi Ford. det var lige så godt som MB, så gik vi tilbage til at alle biler var VW igen. og det har vi aldrig fortrudt. Super service, de kan arbejde på bilen efter kl 16. nemme at handle med. tingene er bare i orden.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Vi valgte at ringe efter vejhjælp og manden kom og satte hans batteri på og startkabler på begge biler (og alle på batteriet ). Den kune ikke starte, ligesom vi havde prøvet dagen før.
Så hentede han endnu et batteri og tilsluttede to batterier med 2 sæt startkabler til bilen og så kunne den starte igen. Fik så ladet bilen over nat og den er fin igen.
Han nævnte endda noget at man skulle have mindst 50 mm2 for at kunne starte de der TDIer... Så har man da lært det.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Et trick man dog kunne bruge var næste gang at bruge den andens batteri til at starte bilen. Det kan gøres på denne måde:
1) Slå tænding fra i bilen som skal have starthjælp
2) Sæt plus på plus
3) Sæt minus på minus (direkte på batteri)
4) Løs nu batterienklemme på minuspolen på den bil som skal have starthjælp.- Løft batteriklemmen (hvor startkabel fra den anden bil klemmer på!)
- Nu er den gode bils batteri koblet på den bil der skal startes -
5) Start så bilen
6) Sæt batteriklemme inkl. startkablet på batteriet igen. Fjern kablerne (minus minus, plus plus).
OBS: Hvis man gør det forkert (fx. fjerner startkabel før man har sat batteriklemmen på batteriet) kan man ødelægger generator (og så er det jo rigtig noget lort!).
Men syntes løsningen giver meget mening, men at huske at slukke lyset om natten er helt sikkert den bedre (og nemmere) løsning
Ha en god weekend, og tak for alle indputs!
Mislykket startforsøg Golf 6