{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.056 visninger | Oprettet:

Regler vedrørende udbedring af rust. {{forumTopicSubject}}

Min Mondeo har fået et lille rustangreb i bagagerummet.

Bunden har løsnet sig fra højre støddæmpertårn, må man skære det ud og reppe det, eller skal man skifte hele støddæmpertårnet??

Der er rust i både støddæmpertårn og bund, ca 2cm op af støddæmpertårnet og 2 cm ud i bunden. Det strækker sig over en længde på ca 30cm..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler vedrørende udbedring af rust.
  • #1   10. mar 2013 mener synsmanden forklarede mig noget om at du ikke må svejse 2 cm. inden en samling. men det lyder heller ikke til at blive et problem i dit tilfælde.

    plejer at tage bilen og køre ud til synsmanden og høre, han giver sig gerne god tid til at forklare hvad man må osv.


  • #2   10. mar 2013 Det må du godt i et sammenhængende stykke, og gerne 2 cm. eller længere som overlap...

    Du må svejse hele tårnet op, hvis du lyster det...på nær det øverste stykke, hvor dæmperen er monteret i....

    Jeg har flere gange tidliger købt et komplet støddæmpertårn og skiftet det, og hver eneste gang har jeg påpeget over for forskellige synsmænd hvor bøvlet det er, istedet for at svejse et stykke plade i,,, og de har hver gang sagt at det kunne jeg bare have gjort, og at det er helt ok....

    Du kommer kun i problemer hvor det er noget der kaldes befæstigelse, eller andre bærende dele, men i dit tilfælde så går du bare i gang.... smiley


  • #3   10. mar 2013 Så jeg skærer bare det ud der er nødvendigt, og svejser et nyt sammenhængende stykke i istedet?? Også selvom det er der hvor bunden og tårnet møder hinanden..?

    Det er jo fint nok, så må jeg igang med plade og svejseapperat.. smiley


  • #4   10. mar 2013 Ja lige nøjagtigt.....

  • #5   10. mar 2013 Super, mange tak for hjælpen... smiley

  • #6   10. mar 2013 hov hov,, er der punktsvejsninger, skal de laves igen på samme måde, og normalt mener jeg der er punktsvejsninger mellem tårn og vognbund, resten ud og op af tårnet skal fuldsvejses,
    sagt på dk skal det ligne det du skøre af,,

    forstår ikke det med de 2cm overlap,, det vil da ruste helt vild der i mellem, jeg laver bare 2mm overlap, og så godt med knald på så det er smeltet godt sammen,,

    men husk er der punktsvejsninger skal de laves igen,,

    men er det nu vanger der er hul i, skal de laves som de u stykker med siderne til punktsvejsninger,,
    men rep, man vanger skal det bare gøres godt slibes helt ned, så er de fleste synsmænd ligeglad, smiley


  • #7   10. mar 2013 og jo er der sele punkter så er det der det er vigtig det er gjort rigtig, men ved ikke om ford ham den på tårnet som toyota, eller i bunden af bilen,

  • #8   10. mar 2013 Der er punktsvejsninger mellem bund og tårn, så der skal jeg lave to stykker metal istedet og så svejse dem sammen i bunden og seale dem efterfølgende??

  • #9   10. mar 2013 Der er ikke nogen selepunkter der hvor jeg skal svejse...

  • #10   10. mar 2013 Kim kim kim min lille ven smiley
    kom forbi en dag, når jeg starter på job igen, skal lige ha lorte gipsen af..
    Så tager vi skam lige et kig på det :o)


  • #11   10. mar 2013 Ralfie Ralfie...

    Vil skam gerne selv prøve at fikse det. Og du ender jo bare med at få hånden i klemme igen, så skal du jo bare gå sygemeldt igen igen... smiley


  • #12   10. mar 2013 Skal det være rigtig så ja 2 plader smiley men godt med kit dækker meget skidt smiley

  • #13   10. mar 2013 kaper s

    Du må meget undskylde mig....

    Hvis kit dækker meget skidt, er det jo fuldkommen lige gyldigt med en punktsvejsning......
    Jeg vil altid heller fuldsvejse sådanne steder og det kan bestemt også kun blive bedre end en punktsvejsninger.....
    Bare lige en info til din seneste kommentar.....

    Men evt. læs i regelsættet... og hvis du mener der kun skal være 2 mm. som du siger i overlap,,, hvordan vil du så kunne punktvejse...???

    Overlappet jeg snakker om skal mindst være som det var tidligere, men tager man et stykke og bukker vinklen så kan man sagtens bare svejse det sammen uden punktsvejsnings kanten....

    Kant mod kant svejsninger eler 2 mm. vil jeg aldrig anbefale nogen at lave. og slet ikke slive svejsningerne ned bagefter for at skjule noget...(mere for egen sikkerheds skyld ved kollisoner osv.)


  • #14   10. mar 2013 Det bliver lavet så det kan godkendes til Syn uden at skulle skjule noget som helst. Andet kan ikke betale sig.. og selvfølgelig bliver det med en overlapning på ca. 2 cm, så jeg kan lave egentlige punktsvejsninger der.

  • #15   10. mar 2013 Se det er jeg tilhænger af, men god arbejdslyst......

  • #16   10. mar 2013 Der hvor der er originale samlinger skal der være samlinger igen, og og hvor man vil overlappe skal der være 2 cm i overlap. Man må ikke svejse nærmere end 2 cm op en original samling, og ikke nærmere end 50 mm til topbuk på tårnet, eller 20 mm på en bukket kant.Det var den beskrivelse som min synsmand gav mig da jeg skulle igang med trolden


  • #17   11. mar 2013 der hvor man fuld svejser på tårnet og i vogn bund, lapper jeg kun lige over med lidt, 2mm ca.
    og jo der skal jo 2cm til der hvor der skal være punktsvejsninger,,

    jo sikkert bliver det stærker ved at fuld svejse alle steder, men skal det være lovligt, så skal man bygge det som det var, men er man ikke for god til at få lavet et godt smeltebad i punktsvejsninger, er det bedre at fuldsvejse det,

    det jeg mener med at slibe, er kun hurtig over, alt andet er spild af tid, smiley


Kommentér på:
Regler vedrørende udbedring af rust.

Annonce