3.056 visninger
|
Oprettet:
Regler vedrørende udbedring af rust. {{forumTopicSubject}}
Min Mondeo har fået et lille rustangreb i bagagerummet.
Bunden har løsnet sig fra højre støddæmpertårn, må man skære det ud og reppe det, eller skal man skifte hele støddæmpertårnet??
Der er rust i både støddæmpertårn og bund, ca 2cm op af støddæmpertårnet og 2 cm ud i bunden. Det strækker sig over en længde på ca 30cm..
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 4.042
plejer at tage bilen og køre ud til synsmanden og høre, han giver sig gerne god tid til at forklare hvad man må osv.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Du må svejse hele tårnet op, hvis du lyster det...på nær det øverste stykke, hvor dæmperen er monteret i....
Jeg har flere gange tidliger købt et komplet støddæmpertårn og skiftet det, og hver eneste gang har jeg påpeget over for forskellige synsmænd hvor bøvlet det er, istedet for at svejse et stykke plade i,,, og de har hver gang sagt at det kunne jeg bare have gjort, og at det er helt ok....
Du kommer kun i problemer hvor det er noget der kaldes befæstigelse, eller andre bærende dele, men i dit tilfælde så går du bare i gang....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
Det er jo fint nok, så må jeg igang med plade og svejseapperat..
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
sagt på dk skal det ligne det du skøre af,,
forstår ikke det med de 2cm overlap,, det vil da ruste helt vild der i mellem, jeg laver bare 2mm overlap, og så godt med knald på så det er smeltet godt sammen,,
men husk er der punktsvejsninger skal de laves igen,,
men er det nu vanger der er hul i, skal de laves som de u stykker med siderne til punktsvejsninger,,
men rep, man vanger skal det bare gøres godt slibes helt ned, så er de fleste synsmænd ligeglad,
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
feb 2007
Følger: 65 Følgere: 68 Biler: 9 Emner: 37 Svar: 197
kom forbi en dag, når jeg starter på job igen, skal lige ha lorte gipsen af..
Så tager vi skam lige et kig på det :o)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
Vil skam gerne selv prøve at fikse det. Og du ender jo bare med at få hånden i klemme igen, så skal du jo bare gå sygemeldt igen igen...
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Du må meget undskylde mig....
Hvis kit dækker meget skidt, er det jo fuldkommen lige gyldigt med en punktsvejsning......
Jeg vil altid heller fuldsvejse sådanne steder og det kan bestemt også kun blive bedre end en punktsvejsninger.....
Bare lige en info til din seneste kommentar.....
Men evt. læs i regelsættet... og hvis du mener der kun skal være 2 mm. som du siger i overlap,,, hvordan vil du så kunne punktvejse...???
Overlappet jeg snakker om skal mindst være som det var tidligere, men tager man et stykke og bukker vinklen så kan man sagtens bare svejse det sammen uden punktsvejsnings kanten....
Kant mod kant svejsninger eler 2 mm. vil jeg aldrig anbefale nogen at lave. og slet ikke slive svejsningerne ned bagefter for at skjule noget...(mere for egen sikkerheds skyld ved kollisoner osv.)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.142
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.033
og jo der skal jo 2cm til der hvor der skal være punktsvejsninger,,
jo sikkert bliver det stærker ved at fuld svejse alle steder, men skal det være lovligt, så skal man bygge det som det var, men er man ikke for god til at få lavet et godt smeltebad i punktsvejsninger, er det bedre at fuldsvejse det,
det jeg mener med at slibe, er kun hurtig over, alt andet er spild af tid,
Regler vedrørende udbedring af rust.