{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændingslås defekt Opel vetra a
  • #1   10. mar 2013 Hvis jeg stod med det problem,ville jeg skrue tændingskontakt/ratlås af. Derefter ville jeg demontere den elektriske del fra ratlåsen, og kunne derefter starte og køre ved brug af en passende skruetrækker i el delen til start.

• #2   10. mar 2013 Det vil jeg så straks gå i gang med.

• #3   10. mar 2013 Nu ved jeg ikke hvor velbevandret du er i biler, men du vil opdage at de bolte der holder låsen naturligvis ikke bare er til at skrue af. Det er nok knækbolte, som du så må banke af med en lille mejsel eller en skruetrækker. Kræver lidt tolmodighed. smiley

• #5   10. mar 2013 Du har selvfølgelig prøvet at bevæge rattet den smule det nu kan bevæges, samtidig med at du drejer nøglen ikke?

• #6   10. mar 2013 hvis nøglen ikk sidder fast, så prøv eventuelt med reserve nøglen... det sker når nøgle og lås bliver for slidt... har selv haft bøvl med det skrammel et par gange... ellers er der kun en vej af med tændingslåsen og start den i bund stykket

• #7   10. mar 2013 du kan jo så kun starte den i bundstykket hvis den ikk har startspære

• #8   10. mar 2013 Sker ofte når tændingslåsene bliver lidt ældre. Jeg har også været turen igennem. For mig skyldtes problemet netop, at jeg brugte låseolie, og det fik låsen til at sætte sig.

Du kan ikke afmontere tændingslåsen for sig selv, uden at kunne dreje nøglen. Så er du nødt til at brække alu-huset af også, som sidder fast med knækbolte. Jeg ville undgå den løsning, for det hus er dyrt fandt jeg ud af. For mig virkede det at at give låsecylinderen et par lette slag med en hammer, mens jeg forsøgte at dreje nøglen. Lykkes det dig at få nøglen drejet, så afmontér låsen og få den skiftet hurtigst muligt, da det ellers sikkert vil ske igen.

• #9   11. mar 2013 Troels m: Jo selvfølgelig.

Jeg gjorde det førstnævnte med at skrue bundstykket af. Jeg har for nylig monteret et momo sportsrat og kunne på trods af rastlås,godt komme til skruerne.

Jeg fik nøglet drejet ved at slå, forholdsvis hårdt, med en stor skruetrækker på nøglen, man ungår derfor at knække nøglen med en hammer.

Nu skal jeg vel bare have en ny lås...

Kommentér på:
Tændingslås defekt Opel vetra a

Annonce